Geplaatst op: 21-12-2018
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Frank van Eijsden nieuwe Directeur Operatie Madurodam

Frank van Eijsden nieuwe Directeur Operatie Madurodam
Frank van Eijsden (38) is per 1 december 2018 aangesteld als Directeur Operatie van Madurodam. Samen met Joris van Dijk, Algemeen Directeur, vormt hij de directie van het Haagse themapark. Madurodam investeerde de afgelopen jaren ruim 15 miljoen in de vernieuwing en uitbreiding van het attractieaanbod en het park heeft een ambitieuze investeringsagenda voor de periode 2019-2021. Van Eijsden maakte voor zijn aanstelling bij Madurodam zes jaar deel uit van het managementteam van Feyenoord, waar hij werkzaam was als Manager Service & Tickets.


Van Eijsden was bij de iconische voetbalclub uit Rotterdam verantwoordelijk voor de afdelingen Ticketing, Customer Service & Webcare, Tours en Publiekscatering. Madurodam haalt met hem dan ook een expert binnen op het gebied van het optimaliseren van bedrijfsprocessen en klantgerichtheid.


Nieuwe functie

In zijn nieuwe functie bij Madurodam is Frank van Eijsden verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie van het park. Hij geeft (in)direct leiding aan (in het hoogseizoen) ruim 160 medewerkers. Joris van Dijk, Algemeen Directeur van Madurodam: "Madurodam groeit en die groei moet in goede banen worden geleid. Onder de nieuw gecreëerde functie Directeur Operatie vallen de afdelingen Guest & Park Service, Horeca en Retail. Deze functies zijn een essentieel onderdeel van de totaalbeleving van onze gasten. We zijn ervan overtuigd dat Frank, met zijn kennis en ervaring, een waardevolle rol gaat spelen in de realisatie van de ambities van Madurodam.”


Voor Van Eijsden is zijn aanstelling bij Madurodam een nieuwe uitdaging in zijn loopbaan: "Ik ben supertrots dat ik een bijdrage mag leveren aan de verdere groei en professionalisering van Madurodam. Het is een prachtige, intrigerende organisatie, mede ook omdat het park is opgericht om geld te genereren voor het goede doel. Jaarlijks schenkt Madurodam zo’n 600.00 tot 700.000 euro aan goede doelen die kinderen inspireren een goed mens te zijn. Bovendien is het al decennialang een sterk merk met een relevante boodschap, dat haar sporen verdiend heeft binnen de attractiebranche. Ik kijk ernaar uit om mijn steentje bij te dragen aan de toekomst van Madurodam.”


Frank van Eijsden

Frank van Eijsden begon zijn carrière bij Feyenoord als Ticketing Manager. Hier was hij uiteindelijk 12 jaar werkzaam. Daarnaast was hij Head of Operations bij de Belgische startup PlayPass N.V. en bestuurder bij weekendschool Petje Af in Rotterdam. Van Eijsden studeerde Small Business aan de Hogeschool van Rotterdam (1999 – 2003). Naast zijn huidige functie bij Madurodam is hij bestuurder bij BSW Rotterdam. Deze stichting biedt ondersteuning aan Rotterdamse organisaties waaronder buurt- en speeltuinverenigingen, die werken aan een veilig sociaal-pedagogisch speelklimaat in de stad.

Trefwoorden: attractieparken

||| Blogs |||

14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...
28/01/19
Overtoerisme dankzij of ondanks DMO’s?
Het was weer lachen in het vuistje in het najaar met pijn in de portemonnee! Wie op Black Friday no...
24/01/19
Is het vijf voor twaalf voor de Vakantiebeurs?
Volgend jaar viert de Vakantiebeurs zijn 50-jarig bestaan. Dat dit concept een 100-jarig jubileum niet gaat halen, mag duidelijk zijn.
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...








||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/02/19
40 miljoen euro voor versteviging Nederlands erfgoed
Het ministerie van Cultuur en de provincies hebben een zogenaamde Erfgoed Deal gesloten. Deze helpt om cultuur en erfgoed een stevige positie te geven in de grote ruimtelijke transities waar we voor staan.
21/02/19
Exclusief voor leden
Cateraars en festivals tekenen voor 20% reductie plastic door Plastic Pact
Staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur en Waterstaat) heeft met meer dan 70 bedrij...
21/02/19
Innovators en ondernemers over magische dagattracties
Luister naar deze 15 ondernemers en haal eruit wat voor jouw bedrijf of regio perfect kan werken.
21/02/19
Exclusief voor leden
Nederlandse horeca wordt steeds gezonder
Een overgrote meerderheid van de horecaondernemers is volop bezig met een gezond aanbod van eten en drinken. Hoe wordt de Nederlandse horeca steeds gezonder?
21/02/19
Efteling-rondvaartboot in Amsterdamse grachten
De komende twee jaar vaart een Efteling-rondvaartboot door de Amsterdamse grachten. Die moet de miljoenen toeristen in de hoofdstad naar het Brabantse attractiepark lokken.
20/02/19
Consumentenvertrouwen negatief
Het consumentenvertrouwen is voor het eerst sinds februari 2015 negatief.
20/02/19
Exclusief voor leden
Dunkin’ Donuts ook in Nederland verder onder naam Dunkin’
De koffie- en donutgigant verandert haar naam naar Dunkin’. Visueel verandert weinig, het vertrouwde ronde lettertype blijft.
20/02/19
Negen Munckhof touringcarchauffeurs ontvangen IRU diploma
Negen touringcarchauffeurs van Munckhof hebben de IRU onderscheiding in ontvangst genomen.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk