Geplaatst op: 21-12-2018
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Frans van der Avert weg bij Amsterdam Marketing

Frans van der Avert weg bij Amsterdam Marketing
Directeur Frans van der Avert stopt bij Amsterdam Marketing en maakt een switch naar Paleis Soestdijk waar hij zich gaat bezighouden met de ontwikkeling van vaste en tijdelijke presentaties, educatieve programma's en marketing.

Per 1 maart aanstaande is Frans van der Avert door de MeyerBergman Erfgoed Groep benoemd als directeur van het concept Made By Holland voor Paleis Soestdijk.

Van der Avert is sinds 2011 betrokken bij Amsterdam Marketing en werd in 2013 na de fusie van drie onderliggende marketingorganisaties directeur. Daarvoor heeft hij lang in museale marketing gezeten. Vanaf begin jaren negentig bij het Rijksmuseum, Nieuwe Kerk en de Hermitage. Hij heeft Amsterdam Marketing met veel energie en enthousiasme aangestuurd. Onder zijn leiding zijn er talloze activiteiten, campagnes en projecten gerealiseerd. De laatste jaren is er onder meer expliciete aandacht voor het vinden van de juiste balans tussen leefbaarheid en welvaart.

Voorzitter van de Raad van Toezicht Anita Nijboer:"Met het vertrek van Frans verliezen wij een bevlogen en goed in de Amsterdamse netwerken ingevoerde directeur. Hij heeft Amsterdam Marketing sinds 2013 omgevormd tot een prachtige organisatie die in het veranderende beeld over de verschillende stakeholders van de stad een belangrijke rol speelt; zowel nationaal als internationaal. Wij betreuren zijn vertrek maar feliciteren hem tegelijkertijd met deze prachtige uitdaging bij Paleis Soestdijk."

Begin dit jaar gaf Frans van der Avert een exclusief interview voor PleisureWorld NRIT over de spagaat van een citymarketingorganisatie die geen extra toeristen meer mag trekken: https://www.nritmedia.nl/kennisbank/38953/Wat_doet_een_citymarketingorganisatie_die_geen_extra_toeristen_meer_mag_trekken?


Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, overtourism, amsterdam
    

||| Blogs |||

28/05/19
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
28/05/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Horeca · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag start ik met een vijfdaags avontuur voor de ultieme short stay-bestemming bij onze Oosterburen in Noordrijn-Westfalen, een economisch zeer sterke regio met veel inwoners en unieke toeristische hot spots!
14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/08/19
Exclusief voor leden
Zomer geeft verkoop caravans en campers boost
Het zomerse weer geeft waarschijnlijk veel potentiële kopers van caravans en campers net dat extr...
22/08/19
Nog teveel stereotype denkwijze over vrouwen in de top
De invoering van een bindend quotum vergroot het aandeel vrouwen aan de top. Het is echter geen wo...
22/08/19
Visit Brabant ontwikkelt online gastvrijheidstraining
VisitBrabant heeft een nieuwe online training voor alle gastheren en -vrouwen in Brabant ontwikkeld zodat ze hun Brabantse gastvrijheid kunnen verbeteren.
21/08/19
Exclusief voor leden
Met inspiratie en speeddatesessie op zoek naar medewerkers
Met inspiratiessessies en speeddates op de verschillende TUI-locaties in Nederland en België laat ...
21/08/19
Exclusief voor leden
Veerverbinding Rosyth naar Eemshaven stimulans voor toerisme
Door de komende Brexit komt er mogelijk een veerverbinding tussen de Schotse haven Rosyth en de Ne...
09/08/19
Mening over cabinepersoneel: als ze maar klantvriendelijk zijn
Het merendeel van de Nederlanders lijkt niets te geven om de ‘looks’ van het cabinepersoneel bi...
08/08/19
Amsterdam pakt foute verhuur fors aan
In de maand juli is in Amsterdam voor bijna 4 ton aan boetes uitgedeeld voor illegale verhuur. ‘J...
08/08/19
Breda nog in de race voor European Capital of Smart Tourism in 2020
Tien steden hebben de shortlist gehaald voor de titel European Capital of Smart Tourism in 2020. Voor Nederland is Breda nog in de race.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk