Geplaatst op: 21-12-2018
Auteur: Marc Gerlings

Holland America Line is eventpartner NK schaatsen

Holland America Line is eventpartner NK schaatsen
Foto: Holland America Line
Holland America Line is stevig actief op de Nederlandse markt. Dan kun je maar beter inspelen op een populaire Nederlandse sport, dacht het management van het Europese kantoor. Dat leidt tot een samenwerking met het NK schaatsen.

Cruiserederij Holland America Line is officieel sponsor is van twee aankomende NK schaatsevenementen georganiseerd door House of Sports. Als rederij met Nederlandse roots is het trots op de Nederlandse schaatscultuur en draagt hieraan graag bij door middel van deze samenwerking.

Het schaatsen zit diep geworteld in de Nederlandse cultuur: Nederland telt ruim drie miljoen schaatsfans en tijdens grote evenementen zitten tot over een miljoen kijkers aan de buis gekluisterd. Holland America Line, de van oorsprong Nederlandse cruiserederij, verbindt zich graag aan deze oer-Hollandse sport. "Wij zijn trots op onze Nederlandse roots,” vertelt Nico Bleichrodt, Managing Director Sales & Marketing Continental Europe. "Dit sponsorship is een goede aanvulling op onze recent gelanceerde campagne ‘Waarom Niet Nu’ met als doel cruisen onder een breder Nederlands publiek bekend te maken”.


Goede zichtbaarheid bij fans
Tijdens het KPN NK Afstanden (28 – 30 december 2018) en het KPN NK Allround & Sprint (26-27 januari 2019) is Holland America Line op TV middels boarding zichtbaar. Daarnaast is de rederij online zichtbaar op Schaatsen.nl. Dit platform van de KNSB bereikt diverse schaatsliefhebbers: fans, topsporters en recreanten.


Nederland aan boord
Dat Holland America Line trots is op haar Nederlandse roots blijkt eveneens uit de aanwezigheid van het Grand Dutch Cafe aan boord van deKoningsdamen het allernieuwste schip de NieuwStatendam. Hier genieten gasten van typische Nederlandse snacks, zoals erwtensoep, broodjes haring en spekpannenkoeken. Ook wordt er Nederlandse koffie geserveerd, komt er Nederlands bier uit de tap en kunnen reizigers een jenever of Oranjebitter bestellen.


Voor meer informatie ga naar www.HollandAmerica.com en www.schaatsen.nl.


Trefwoorden: cruise, marketing, communicatie, sponsoring, sport, schaatsen

||| Blogs |||

13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
30/06/15
De Tour de France winnen we niet
Het lijkt wel of we niet erg goed zijn in leren en onthouden. Fouten maken we met regelmaat en hela...
05/01/15
Trends & Hypes december 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...










||| Twitter |||

||| Nieuws |||

18/03/19
Exclusief voor leden
Nationale Week zonder Vlees pakt breed de aandacht
De actieweek verdubbelt bijna de impact ten opzichte van vorig jaar.
14/03/19
Eerste editie Sail Scheveningen (+video)
Van 20 tot en met 23 juni 2019 vindt de eerste editie plaats van Sail op Scheveningen.
11/03/19
Exclusief voor leden
Festivals moeten bezoekbeleving omhoog brengen
Organisatoren van festivals hebben te maken met grote concurrentie en kritischer publiek. Om zich de komende jaren staande te kunnen houden, moeten zij de beleving van de bezoeker als uitgangspunt nemen voor elk detail bij het inrichten van een evenement.
06/03/19
Europese hoofdstad van slim toerisme 2020
De titel Europese hoofdstad van slim toerisme 2020 biedt een unieke kans op een jaar lang gerichte c...
04/03/19
Exclusief voor leden
Waddenwandelen en Waterliniepad populair bij Fiets en Wandelbeurs
Bij de wandellezingen waren de presentaties over het Waddenwandelen, het nieuwe Waterliniepad en de Engelse National Trails populair.
28/02/19
Exclusief voor leden
Eerste Friese organisatie lid Erkend Congresbedrijf
Congres Bureau Friesland is als eerste Friese organisatie toegetreden tot het selecte gezelschap va...
26/02/19
Exclusief voor leden
DAKA naar The Wall
DAKA Sport opent in het derde kwartaal van 2019 haar15de filiaal in “The Wall” bij het Utrechtse stadsdeel Leidsche Rijn.
26/02/19
Recreatie Vakbeurs wijzigt indeling thema's beursvloer
De achttiende editie van Recreatie Vakbeurs heeft een nieuwe plattegrondindeling.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk