Geplaatst op: 21-12-2018
Auteur: Marc Gerlings

Holland America Line is eventpartner NK schaatsen

Holland America Line is eventpartner NK schaatsen
Foto: Holland America Line
Holland America Line is stevig actief op de Nederlandse markt. Dan kun je maar beter inspelen op een populaire Nederlandse sport, dacht het management van het Europese kantoor. Dat leidt tot een samenwerking met het NK schaatsen.

Cruiserederij Holland America Line is officieel sponsor is van twee aankomende NK schaatsevenementen georganiseerd door House of Sports. Als rederij met Nederlandse roots is het trots op de Nederlandse schaatscultuur en draagt hieraan graag bij door middel van deze samenwerking.

Het schaatsen zit diep geworteld in de Nederlandse cultuur: Nederland telt ruim drie miljoen schaatsfans en tijdens grote evenementen zitten tot over een miljoen kijkers aan de buis gekluisterd. Holland America Line, de van oorsprong Nederlandse cruiserederij, verbindt zich graag aan deze oer-Hollandse sport. "Wij zijn trots op onze Nederlandse roots,” vertelt Nico Bleichrodt, Managing Director Sales & Marketing Continental Europe. "Dit sponsorship is een goede aanvulling op onze recent gelanceerde campagne ‘Waarom Niet Nu’ met als doel cruisen onder een breder Nederlands publiek bekend te maken”.


Goede zichtbaarheid bij fans
Tijdens het KPN NK Afstanden (28 – 30 december 2018) en het KPN NK Allround & Sprint (26-27 januari 2019) is Holland America Line op TV middels boarding zichtbaar. Daarnaast is de rederij online zichtbaar op Schaatsen.nl. Dit platform van de KNSB bereikt diverse schaatsliefhebbers: fans, topsporters en recreanten.


Nederland aan boord
Dat Holland America Line trots is op haar Nederlandse roots blijkt eveneens uit de aanwezigheid van het Grand Dutch Cafe aan boord van deKoningsdamen het allernieuwste schip de NieuwStatendam. Hier genieten gasten van typische Nederlandse snacks, zoals erwtensoep, broodjes haring en spekpannenkoeken. Ook wordt er Nederlandse koffie geserveerd, komt er Nederlands bier uit de tap en kunnen reizigers een jenever of Oranjebitter bestellen.


Voor meer informatie ga naar www.HollandAmerica.com en www.schaatsen.nl.


Trefwoorden: cruise, marketing, communicatie, sponsoring, sport, schaatsen

||| Blogs |||

13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
30/06/15
De Tour de France winnen we niet
Het lijkt wel of we niet erg goed zijn in leren en onthouden. Fouten maken we met regelmaat en hela...
05/01/15
Trends & Hypes december 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...










||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/01/19
Eerste aanvraagronde Evenementenfonds Utrecht open
Initiatiefnemers kunnen tot 1 maart 2019 een aanvraag indienen voor een bijdrage vanuit het Evenementenfonds Utrecht (EFU).
15/01/19
Horecabeurs Goes biedt voor de eerste keer een banenmarkt
Restaurants en cafés sluiten hun deuren vaak een extra dag, maar soms zelfs helemaal vanwege ...
11/01/19
Nationaal Congres Evenementen, 14 maart in Deventer
p>Op donderdag 14 maart 2019 vindt voor de vijfde maal het Nationaal Congres Evenementen plaats. ...
11/01/19
Winnaars publieksprijs Reisgraag Awards zijn bekend
De Reisgraag Awards zijn voor de 8e keer uitgereikt aan de beste reisorganisaties en de beste bestem...
09/01/19
Exclusief voor leden
Sterke prijsstijgingen in vrijetijdsbranche
De consumentenprijzen waren in 2018 gemiddeld 1,7 procent hoger dan in 2017. In onze branche stegen de prijzen veel sterker dan gemiddeld.
21/12/18
Holland America Line is eventpartner NK schaatsen
Holland America Line is stevig actief op de Nederlandse markt. Dan kun je maar beter inspelen op een...
20/12/18
Meer Nederlanders doen online aankopen
Het aantal Nederlanders dat online aankopen doet is verder gestegen. In 2018 zegt 78 procent van de...
17/12/18
Engelen om je boodschap mee te delen
De Iamsterdam-letters zijn dan weg maar in de hoofdstad zijn door het Amsterdam Light Festival wel ...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk