Geplaatst op: 21-12-2018
Auteur: Marc Gerlings

Holland America Line is eventpartner NK schaatsen

Holland America Line is eventpartner NK schaatsen
Foto: Holland America Line
Holland America Line is stevig actief op de Nederlandse markt. Dan kun je maar beter inspelen op een populaire Nederlandse sport, dacht het management van het Europese kantoor. Dat leidt tot een samenwerking met het NK schaatsen.

Cruiserederij Holland America Line is officieel sponsor is van twee aankomende NK schaatsevenementen georganiseerd door House of Sports. Als rederij met Nederlandse roots is het trots op de Nederlandse schaatscultuur en draagt hieraan graag bij door middel van deze samenwerking.

Het schaatsen zit diep geworteld in de Nederlandse cultuur: Nederland telt ruim drie miljoen schaatsfans en tijdens grote evenementen zitten tot over een miljoen kijkers aan de buis gekluisterd. Holland America Line, de van oorsprong Nederlandse cruiserederij, verbindt zich graag aan deze oer-Hollandse sport. "Wij zijn trots op onze Nederlandse roots,” vertelt Nico Bleichrodt, Managing Director Sales & Marketing Continental Europe. "Dit sponsorship is een goede aanvulling op onze recent gelanceerde campagne ‘Waarom Niet Nu’ met als doel cruisen onder een breder Nederlands publiek bekend te maken”.


Goede zichtbaarheid bij fans
Tijdens het KPN NK Afstanden (28 – 30 december 2018) en het KPN NK Allround & Sprint (26-27 januari 2019) is Holland America Line op TV middels boarding zichtbaar. Daarnaast is de rederij online zichtbaar op Schaatsen.nl. Dit platform van de KNSB bereikt diverse schaatsliefhebbers: fans, topsporters en recreanten.


Nederland aan boord
Dat Holland America Line trots is op haar Nederlandse roots blijkt eveneens uit de aanwezigheid van het Grand Dutch Cafe aan boord van deKoningsdamen het allernieuwste schip de NieuwStatendam. Hier genieten gasten van typische Nederlandse snacks, zoals erwtensoep, broodjes haring en spekpannenkoeken. Ook wordt er Nederlandse koffie geserveerd, komt er Nederlands bier uit de tap en kunnen reizigers een jenever of Oranjebitter bestellen.


Voor meer informatie ga naar www.HollandAmerica.com en www.schaatsen.nl.


Trefwoorden: cruise, marketing, communicatie, sponsoring, sport, schaatsen

||| Blogs |||

24/01/19
Is het vijf voor twaalf voor de Vakantiebeurs?
Volgend jaar viert de Vakantiebeurs zijn 50-jarig bestaan. Dat dit concept een 100-jarig jubileum niet gaat halen, mag duidelijk zijn.
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
10/07/18
Oh jee; ik moet (sorry mag) Lekkeâh weg in èguhn land
Ik deed even een rondje beroepsdeformatie op mijn sportschool. Spanje, Turkije, Amerika, Noorwegen,...
17/05/18
Leisurestress?
Leisurestress?
17/05/18 · Vakanties · Han Verheijden | Lees meer
De seniorenmarkt is een segment waarvoor al lange tijd veel belangstelling bestaat, zowel bij o...








||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/02/19
Innovators en ondernemers over magische dagattracties
Luister naar deze 15 ondernemers en haal eruit wat voor jouw bedrijf of regio perfect kan werken.
20/02/19
Negen Munckhof touringcarchauffeurs ontvangen IRU diploma
Negen touringcarchauffeurs van Munckhof hebben de IRU onderscheiding in ontvangst genomen.
19/02/19
Nieuwe accommodaties op Camping Bakkum
Vanaf april 2019 staan er twee nieuwe type accommodaties op Camping Bakkum; Duinroos en Duinzicht. E...
18/02/19
Exclusief voor leden
Overal in Europa groeit het inkomend toerisme
In veel Europese landen groeit het inkomend toerisme al jaren. In dit artikel gaan de we ontwikkelingen in de diverse Europese landen bijhouden en steeds actualiseren. We rapporteren over de totale ontwikkelingen per land en nemen indien beschikbaar het inkomend toerisme vanuit Nederland mee in de analyse.
14/02/19
Exclusief voor leden
Maakt de motorfiets weer een bloeiperiode mee?
De verkoop van nieuwe motorfietsen is in 2018 voor het vijfde jaar op rij gegroeid en bereikte het h...
14/02/19
Exclusief voor leden
Naamsverandering GoEuro naar Omio
GoEuro, het Duitse boekingsplatform voor treinen, bussen en vluchten in Europa, heeft een nieuwe naa...
13/02/19
Veel wintersporters laks met sneeuwkettingen
1 op de 7 Nederlandse wintersporters neemt geen sneeuwkettingen mee in de auto, zo blijkt uit onderz...
13/02/19
Meer Nederlanders kiezen voor zomervakantie in eigen land
Deze zomer gaat naar verwachting bijna 12 miljoen Nederlanders op vakantie. Het buitenland is het meest in trek maar dit jaar geven opvallend meer Nederlanders de voorkeur aan een binnenlandse vakantie.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk