Geplaatst op: 21-12-2018
Auteur: Marc Gerlings

Holland America Line is eventpartner NK schaatsen

Holland America Line is eventpartner NK schaatsen
Foto: Holland America Line
Holland America Line is stevig actief op de Nederlandse markt. Dan kun je maar beter inspelen op een populaire Nederlandse sport, dacht het management van het Europese kantoor. Dat leidt tot een samenwerking met het NK schaatsen.

Cruiserederij Holland America Line is officieel sponsor is van twee aankomende NK schaatsevenementen georganiseerd door House of Sports. Als rederij met Nederlandse roots is het trots op de Nederlandse schaatscultuur en draagt hieraan graag bij door middel van deze samenwerking.

Het schaatsen zit diep geworteld in de Nederlandse cultuur: Nederland telt ruim drie miljoen schaatsfans en tijdens grote evenementen zitten tot over een miljoen kijkers aan de buis gekluisterd. Holland America Line, de van oorsprong Nederlandse cruiserederij, verbindt zich graag aan deze oer-Hollandse sport. "Wij zijn trots op onze Nederlandse roots,” vertelt Nico Bleichrodt, Managing Director Sales & Marketing Continental Europe. "Dit sponsorship is een goede aanvulling op onze recent gelanceerde campagne ‘Waarom Niet Nu’ met als doel cruisen onder een breder Nederlands publiek bekend te maken”.


Goede zichtbaarheid bij fans
Tijdens het KPN NK Afstanden (28 – 30 december 2018) en het KPN NK Allround & Sprint (26-27 januari 2019) is Holland America Line op TV middels boarding zichtbaar. Daarnaast is de rederij online zichtbaar op Schaatsen.nl. Dit platform van de KNSB bereikt diverse schaatsliefhebbers: fans, topsporters en recreanten.


Nederland aan boord
Dat Holland America Line trots is op haar Nederlandse roots blijkt eveneens uit de aanwezigheid van het Grand Dutch Cafe aan boord van deKoningsdamen het allernieuwste schip de NieuwStatendam. Hier genieten gasten van typische Nederlandse snacks, zoals erwtensoep, broodjes haring en spekpannenkoeken. Ook wordt er Nederlandse koffie geserveerd, komt er Nederlands bier uit de tap en kunnen reizigers een jenever of Oranjebitter bestellen.


Voor meer informatie ga naar www.HollandAmerica.com en www.schaatsen.nl.


Trefwoorden: cruise, marketing, communicatie, sponsoring, sport, schaatsen
Vacature

||| Blogs |||

24/01/19
Is het vijf voor twaalf voor de Vakantiebeurs?
Volgend jaar viert de Vakantiebeurs zijn 50-jarig bestaan. Dat dit concept een 100-jarig jubileum niet gaat halen, mag duidelijk zijn.
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
10/07/18
Oh jee; ik moet (sorry mag) Lekkeâh weg in èguhn land
Ik deed even een rondje beroepsdeformatie op mijn sportschool. Spanje, Turkije, Amerika, Noorwegen,...
17/05/18
Leisurestress?
Leisurestress?
17/05/18 · Vakanties · Han Verheijden | Lees meer
De seniorenmarkt is een segment waarvoor al lange tijd veel belangstelling bestaat, zowel bij o...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/05/19
Beestachtig goede derde Vakdag Het Vakantiepark van de Toekomst
Brabantse gastvrijheid, een gevarieerd aanbod van sprekers en een boeiende rondleiding over Safaripa...
16/05/19
Exclusief voor leden
Holidayguru verhuist van Dortmund naar Utrecht
Utrecht wordt de nieuwe thuisbasis van Holidayguru Nederland, een merk van het Duitse bedrijf UNIQ...
15/05/19
Camperbeurs in Hardenberg viert 10-jarig bestaan in september
Voor het tiende jaar op rij keert Camperbeurs terug naar Hardenberg als afsluiter van de zomerperiod...
15/05/19
2,5 miljoen Nederlanders plannen lange zomervakantie in eigen land
Deze zomer gaat naar verwachting 70% van de Nederlanders op vakantie, dat zijn bijna 12 miljoen Nede...
15/05/19
Exclusief voor leden
ANVR achter vliegtax als het naar milieuverbetering gaat
Belastingen houden de toeristische sector bezig. KHN liet vandaag weten tegen de stijging van gemeen...
06/05/19
Tweede groep studenten geslaagd voor opleiding TUI Academy
TUI Care Foundation en Plan International vierden deze maand dat de tweede groep studenten is afgest...
29/04/19
Exclusief voor leden
Van 30 LF-routes naar 10 LF-icoonroutes
De 30 traditionele Langeafstand Fietsroutes (LF-routes) worden de komende jaren omgebouwd tot zo'n tien LF-icoonroutes. Met de nieuwe opzet moeten fietsvakanties leuker, makkelijker en aantrekkelijker worden waardoor het imago van Nederland Fietsland wordt versterkt.
26/04/19
Exclusief voor leden
Boekingsplatform bereikt mijlpaal 3 miljard boekingen
Gister heeft Booking.com, een van ‘s werelds grootste digitale reisplatforms, gemeld dat er sinds 2007 meer dan 3 miljard gasten verwelkomd zijn bij alle aangesloten accommodaties.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk