Geplaatst op: 17-12-2018
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Strand Nederland en KHN gaan intensiever samenwerken

Strand Nederland en KHN gaan intensiever samenwerken
Strand Nederland en Koninklijke Horeca Nederland (KHN) hebben een overeenkomst ondertekend om intensiever samen te werken. Doel is om gezamenlijk de belangen te behartigen van de horecaondernemers langs de Nederlandse kust. Het gaat daarbij zowel om beleidsmatige onderwerpen die voor de ondernemers van belang zijn als om het stimuleren van het toerisme langs de kust.


In de samenwerkingsovereenkomst zijn afspraken gemaakt over de inhoud van de samenwerking waarbij HKN zich concentreert op de beleidsmatige kant en Strand Nederland op de promotie van de kust.


Michel Kloeg, lid van het landelijk bestuur van KHN: "Strand Nederland en KHN werkten al langer samen. Maar met deze ondertekening hebben we onze samenwerking bekrachtigd. Een goede zaak, vind ik, want we werken allebei aan een sterke en toekomstbestendige horeca langs de Nederlandse kust. En op deze manier geven we de horeca samen nog meer power.”


KHN: Kustpact

KHN behartigt de inhoudelijke belangen van haar leden: zowel lokaal als regionaal en landelijk. Eén van de onderwerpen is het Kustpact, waar op dit moment gesprekken over plaatsvinden. Om deze belangenbehartiging goed te doen, is in vier regio’s (Zeeland, Zuid-Holland, Noord-Holland en de Waddeneilanden) een regionaal overleg ingericht. Dit regionale overleg wordt ondersteund door een regiomanager van KHN die nauw samenwerkt met de afdeling Belangenbehartiging van KHN in Woerden.


Strand Nederland: Promotie

Strand Nederland neemt de promotie van de horeca langs de kust en op het strand voor haar rekening. Hiervoor organiseren zij onder meer de Landelijke Stranddagen, de Landelijke Strandbeurs en de verkiezingen van het Beste Strandpaviljoen en het Schoonste Strand van Nederland.


Over Strand Nederland

Strand Nederland is het communicatieplatform voor de strandexploitanten. Wij werken samen met de lokale verenigingen, KHN, NBTC Holland Marketing, stichting Nederland Schoon en diverse overheidsorganisaties om het strand zo goed mogelijk te ondersteunen.


Over KHN

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is de grootste horeca brancheorganisatie in ons land. Met 243 afdelingen door heel Nederland vertegenwoordigen zij ruim 20.000 horecaondernemers met zo’n 255.000 horecamedewerkers. Ze ondersteunen hun leden door lobby, advies en financiële ledenvoordelen.

Trefwoorden: dagrecreatie, brancheorganisaties, kustgebieden, noordzeekust

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
Exclusief voor leden
Boekingstrends meivakantie
Met de meivakantie aanstaande komen diverse touroperators met hun boekingstrends. TUI Nederland ziet 10% meer reizigers tijdens de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. De VakantieDiscounter ziet een grote belangstelling voor een all-inclusive naar Turkije.
17/04/24
Exclusief voor leden
Erfgoeddag met thema 'Thuis'
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...