Geplaatst op: 13-12-2018
Bron: persbericht
Auteur: Redactie
NRIT Media

Dag van Citymarketing en Nationaal Congres Citymarketing samen verder

Eerste editie ‘Nationaal Congres Citymarketing’ nieuwe stijl in Eindhoven

Dag van Citymarketing en Nationaal Congres Citymarketing samen verder

Het Nationaal Congres Citymarketing en de Dag van de Citymarketing gaan voortaan samen verder. De nieuwe naam luidt Nationaal Congres Citymarketing met als subtitel dé dag van de citymarketing. De uitreiking van de Nationale Citymarketing Trofee wordt onderdeel van het nieuwe congres. De eerste editie nieuwe stijl wordt in juni 2019 in Eindhoven gehouden.


De Stichting Netwerk Citymarketing Nederland neemt het huidige Nationaal Congres Citymarketing over van kennisbureau Respons uit Amsterdam. Respons organiseerde 11 edities van het Nationaal Congres. De Dag van de Citymarketing van het Netwerk Citymarketing zelf vond tot nu toe 8 keer plaats. Het Netwerk Citymarketing heeft als doel het verbeteren van de kennis van citymarketing én het professionaliseren van het vakgebied. Het Congres speelt daarin een vooraanstaande rol.


"Deze ontwikkeling stelt ons in staat nog beter het belang van citymarketing binnen steden en regio’s voor het voor voetlicht te brengen”, zegt Martijn Bulthuis, voorzitter van het Netwerk. "Het Nationaal Congres Citymarketing zal dé plek zijn waar toonaangevende sprekers uit binnen- en buitenland ons inspireren en waar de ontwikkelingen van de toekomst worden geagendeerd. Alle partijen die betrokken of geïnteresseerd zijn in citymarketing komen er bij elkaar. Van marketeer tot student, van politicus tot instelling. Met deze bundeling van krachten kunnen we nóg beter onze rol als kennisorganisatie vervullen”.


Lex Kruijver, algemeen directeur van Respons: "Met één citymarketing congres in Nederland kan de kwaliteit omhoog omdat je beter in staat bent (internationale) sprekers uit te nodigen en het aantal deelnemers kan toenemen hetgeen de kwaliteit ten goede komt. Wij blijven met Respons de komende jaren als hoofdsponsor aan het Nationaal Congres Citymarketing verbonden”.


Het eerste Nationale Congres Citymarketing nieuwe stijl vindt plaats in Eindhoven. De stad volgt al jaren een succesvolle citymarketingstrategie. Met haar positionering als stad voor technologie, design en kennis, gericht op het aantrekken van meer bedrijven en talenten won Eindhoven dit jaar de prestigieuze internationale ‘Place Brand of the Year Award’, nadat het al drie keer de ‘Nationale Citymarketing Trofee’ wist te veroveren, het meest recent in 2017.

Link: http://www.netwerkcitymarketing.nl/
Trefwoorden: Citymarketing, congres, evnementen

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

03/07/20
Vinkeveen krijgt nieuw natuurgebied 'Marickenland'
Vinkeveen krijgt er een nieuw natuurgebied bij onder de naam ‘Marickenland’. Dit rietland-natuur...
02/07/20
Genieten van UNESCO gebied Waddenzee vanaf de tribune
Bij de Hoek van de Bant, aan de Friese kant van het Lauwersmeer is op 1 juli de bouw van de waddentr...
01/07/20
Richtlijnen voor toegankelijke dagjes uit in de 1,5 meter samenleving
Staatssecretaris Mona Keijzer heeft gisteren de richtlijnen voor toegankelijke dagjes uit in de 1,5 m samenleving in ontvangst genomen.
29/06/20
Exclusief voor leden
Vijf nationale parken bundelen marketingkrachten
Vijf nationale parken presenteren zichzelf sinds kort op de nieuwe website www.beleefdenationalepark...
26/06/20
Recreatie Vakbeurs krijgt ook groen licht vanuit overheid
De Nederlandse overheid heeft op de persconferentie van 24 juni aangekondigd dat ook vakbeurzen vanaf 1 juli weer door kunnen gaan. Dat betekent dat Recreatie Vakbeurs die plaatsvindt op 17, 18 en 19 november 2020 in Evenementenhal Hardenberg nu ook groen licht krijgt vanuit de overheid. In de persconferentie werd bekend dat zolang mensen onderling anderhalve meter afstand kunnen houden, er geen maximum aantal bezoekers meer geldt voor bijeenkomsten. Recreatie Vakbeurs kan en zal voldoen aan de vereiste maatregelen.
19/06/20
Nieuwe campagne #MooiDichtbij showt pareltjes uit de regio
Veel Nederlanders brengen hun zomervakantie door in eigen land. Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen komt...
19/06/20
IJmeer - Markeermeer - Een forse toename van het te maaien areaal
Afgelopen week heeft Kees Wiersema, voorzitter van Stichting maaien waterplanten IJmeer Markermeer (...
18/06/20
Ouderen fietsen sneller en verder
Ouderen zijn de afgelopen jaren steeds sneller gaan fietsen en leggen ook grotere afstanden af. Directe oorzaak is de grote populariteit van e-bikes onder ouderen.