Geplaatst op: 13-12-2018
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

ABN AMRO verwacht dat toerisme blijft groeien

ABN AMRO verwacht dat toerisme blijft groeien
ABN AMRO verwacht dat het aantal overnachtingen in Nederlandse logiesaccommodaties in 2019 met 3,7 procent zal groeien. Voor dit jaar wordt een groei van ruim 4 procent verwacht waarmee het aantal overnachtingen op 116,4 miljoen zal uitkomen. De sterkste toename is dit jaar in Groningen (+24%), Friesland (+7%) en Noord-Holland (+6%). Flevoland noteerde minder overnachtingen. Het aantal hotelovernachtingen stijgt relatief het snelst, maar geholpen hittegolven was er voor campings ook eindelijk weer een stijging. ...

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, inkomend toerisme, binnenlands toerisme, forecast

||| Blogs |||

06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
30/06/15
De Tour de France winnen we niet
Het lijkt wel of we niet erg goed zijn in leren en onthouden. Fouten maken we met regelmaat en hela...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

12/12/19
Samenwerking VisitBrabant Convention Bureau en MeetingReview
Via de website van VisitBrabant Convention Bureau is het mogelijk om locaties te vinden voor vergade...
06/12/19
Exclusief voor leden
Tulp Festival 2020 weer groter met 7 extra locaties
Tulp Festival Amsterdam zet de hoofdstad gedurende de hele maand april 2020 in bloei. Voor het zesde...
06/12/19
Festivals weren zal drugsoverlast niet beperken
In reactie op het intrekken van de vergunning van het Hardshock Festival in Hellendoorn, stelt de Ve...
06/12/19
Rode Kruis Bloesemtocht ontvangt $120.000 mediabudget van Google
De afgelopen weken heeft het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland zich ingespannen om v...
05/12/19
Exclusief voor leden
650 vrijwilligers nodig voor Songfestival
Gister werden de drie presentatoren bekendgemaakt voor het Songfestival in Rotterdam volgend jaar. V...
04/12/19
Exclusief voor leden
Let op: Glamping 2.0 komt er aan!
De eigenaar van LuxeTenten, investeringsmaatschappij Gladventure, stapt in joint venture RAY Tensile Design. Het eerste resultaat is een verrassende tent: de Gotland.
02/12/19
Exclusief voor leden
Online aankopen blijven maar groeien
Er zit nog steeds groei in het aantal Nederlanders dat online een vakantie of ticket voor een evenement aankoopt.
29/11/19
Beurzen leveren herbruikbare materialen
De proef met hergebruik van overgebleven spullen na een vakbeurs in RAI Amsterdam blijkt zo succesvo...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk