Geplaatst op: 04-12-2018
Bron: persbericht
Auteur: Redactie
NRIT Media

B2B workshop in Amsterdam opmaat naar veel promotie in 2019

Slovenië biedt Nederlandse reissector groeikansen

B2B workshop in Amsterdam opmaat naar veel promotie in 2019

Zowel mondiaal als vanuit Nederland groeit het inkomend toerisme naar Slovenië stevig. In de eerste acht maanden van 2018 ontving Slovenië 150.380 toeristen uit Nederland, een stijging van 5% ten opzichte van dezelfde periode in 2017. Daarmee neemt Nederland de 4e plaats in na Italië, Duitsland en Oostenrijk. Ljubljana is een super stedentripbestemming, de overweldigende natuur, de vele fiets- en wandelmogelijkheden, het camping- en glampingaanbod, wellness en onze keuken zijn enkele speerpunten die de Nederlandse reissector zonder meer aanknopingspunten bieden om het aantal pax naar Slovenië te verhogen. Of om Slovenië als nieuwe vakantiebestemming in hun programma op te nemen, mocht dit nog niet het geval zijn.


Dit is de kernboodschap van ambassadrice mevrouw Sanja Stiglic en Saša Verovšek Musi? – projectmanager Business Communication van het verkeersburo – tijdens de openingspresentatie van de B2B workshop voor Nederlandse touroperators en reisagenten deze week in het NH Hotel Barbizon Palace in Amsterdam. 


Ruim 40 Nederlandse reisorganisaties en reisagenten gingen in gesprek met 16 partijen die uit Slovenië waren overgekomen. Vertegenwoordigers van onder meer TUI, OAD, Pharos Reizen, Face2Face Travel, The Travel Club, Mijn Slovenië, GI Travel, Stip Reizen, Amondo Personal Touch Travel, Shoestring, Travel Counsellors en Natuurlijk Reizen waren aanwezig.


Wijnexpert Simon Woolf – auteur van de ‘Amber Revolution – how the world learned to love orange wines’ – organiseerde voor de gasten een oranje wijnproeverij. Slovenië is een grote producent van de zogeheten oranje wijn – wijn van witte druiven waarvan de schillen lang weken waardoor de wijn amberkleurig of oranje kleurt.


Ineke Derksen van Face2face Travel was de gelukkige winnaar van 2 tickets naar Ljubljana, aangeboden door Adri Airways. Marion Hennink van Amondo nam de 2e prijs in ontvangst: een verblijf in hotel Ribno Bled aan het bekende meer van Slovenië. 


Het verkeersbureau neemt deel aan de Vakantiebeurs van 9 tot en met 13 januari. De workshop werd georganiseerd door Baltus Communications, het Pr-bureau van het Sloveens verkeersbureau

Trefwoorden: B2B workshop, groeiend toerisme, Slovenië

||| Blogs |||

14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
24/10/18
Toeristen verleiden wordt het nieuwe belijden
Amsterdam puilt uit van de toeristen. Goed voor de economie, maar minder aangenaam voor veel inwone...
04/06/18
Het gaat weer goed met het toerisme!
Het vertrouwen komt weer terug. Bezoekers- en verkoopcijfers stijgen. Het consumentenvertrouwen ...
10/04/18
Beleving met een local
Beleving met een local
10/04/18 · Toerisme · Verblijfsrecreatie · Karin Veldhuizen | Lees meer
Vorige week, tijdens het Leisure & trendcongres woonde ik o.a. de workshop bij van Vincent Nijs...










||| Twitter |||

||| Nieuws |||

14/01/19
30 minuten gratis parkeren bij Brussels Airport
"Stressvrij mensen wegbrengen en ophalen,” noemt Brussels Airport het aangepaste parkeerbeleid. ...
14/01/19
Exclusief voor leden
Boekingssite HomeExchange introduceert nieuw boekingsplatfform
CEO Emmanuel Arnaud en Executive Chairman Charles-Edouard Girard kondigen vandaag de lancering aan ...
11/01/19
Hanzesteden gaan grensoverschrijdend samenwerken
Veertien Hanzesteden in de Duits-Nederlandse grensregio slaan de handen ineen en gaan grensoverschri...
11/01/19
Best gezochte bestemmingen buitenland van Nederlanders in 2019
Nederlanders die zich oriënteren op een vakantie, googleden de afgelopen maand december het meest o...
11/01/19
Nationaal Congres Evenementen, 14 maart in Deventer
p>Op donderdag 14 maart 2019 vindt voor de vijfde maal het Nationaal Congres Evenementen plaats. ...
09/01/19
Shortlist Wandelroute van het Jaar 2019
Vijf kandidaten blijven nog in de running voor de trofee van de Wandelroute van het Jaar 2019. Op za...
08/01/19
Toerist heeft geen idee wat te doen bij natuurramp
Een groot deel van de Nederlanders weet niet goed wat ze moeten doen wanneer zij geconfronteerd word...
04/01/19
Transavia wil vrouwen inspireren carrière te maken in reisbranche
Vrouw, ambitie, een gezonde dosis doorzettingsvermogen en de wil om de top te halen? Dan is de Leadi...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk