Geplaatst op: 04-12-2018
Bron: persbericht
Auteur: Redactie
NRIT Media

B2B workshop in Amsterdam opmaat naar veel promotie in 2019

Slovenië biedt Nederlandse reissector groeikansen

B2B workshop in Amsterdam opmaat naar veel promotie in 2019

Zowel mondiaal als vanuit Nederland groeit het inkomend toerisme naar Slovenië stevig. In de eerste acht maanden van 2018 ontving Slovenië 150.380 toeristen uit Nederland, een stijging van 5% ten opzichte van dezelfde periode in 2017. Daarmee neemt Nederland de 4e plaats in na Italië, Duitsland en Oostenrijk. Ljubljana is een super stedentripbestemming, de overweldigende natuur, de vele fiets- en wandelmogelijkheden, het camping- en glampingaanbod, wellness en onze keuken zijn enkele speerpunten die de Nederlandse reissector zonder meer aanknopingspunten bieden om het aantal pax naar Slovenië te verhogen. Of om Slovenië als nieuwe vakantiebestemming in hun programma op te nemen, mocht dit nog niet het geval zijn.


Dit is de kernboodschap van ambassadrice mevrouw Sanja Stiglic en Saša Verovšek Musi? – projectmanager Business Communication van het verkeersburo – tijdens de openingspresentatie van de B2B workshop voor Nederlandse touroperators en reisagenten deze week in het NH Hotel Barbizon Palace in Amsterdam. 


Ruim 40 Nederlandse reisorganisaties en reisagenten gingen in gesprek met 16 partijen die uit Slovenië waren overgekomen. Vertegenwoordigers van onder meer TUI, OAD, Pharos Reizen, Face2Face Travel, The Travel Club, Mijn Slovenië, GI Travel, Stip Reizen, Amondo Personal Touch Travel, Shoestring, Travel Counsellors en Natuurlijk Reizen waren aanwezig.


Wijnexpert Simon Woolf – auteur van de ‘Amber Revolution – how the world learned to love orange wines’ – organiseerde voor de gasten een oranje wijnproeverij. Slovenië is een grote producent van de zogeheten oranje wijn – wijn van witte druiven waarvan de schillen lang weken waardoor de wijn amberkleurig of oranje kleurt.


Ineke Derksen van Face2face Travel was de gelukkige winnaar van 2 tickets naar Ljubljana, aangeboden door Adri Airways. Marion Hennink van Amondo nam de 2e prijs in ontvangst: een verblijf in hotel Ribno Bled aan het bekende meer van Slovenië. 


Het verkeersbureau neemt deel aan de Vakantiebeurs van 9 tot en met 13 januari. De workshop werd georganiseerd door Baltus Communications, het Pr-bureau van het Sloveens verkeersbureau

Trefwoorden: B2B workshop, groeiend toerisme, Slovenië

||| Blogs |||

05/12/18
Sorry wereld. Ik blijf gewoon vliegen.
Het knaagde de laatste tijd een beetje. Gewetenswroeging. Schuldbesef. Duivels dilemma. Boetekleed...
24/10/18
Toeristen verleiden wordt het nieuwe belijden
Amsterdam puilt uit van de toeristen. Goed voor de economie, maar minder aangenaam voor veel inwone...
04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
25/09/18
En Footzy is (W)elke Plek
Het aantal kwalificaties in bijna 40 jaar noeste arbeid dat mij is opgespeld groeit nog steeds met...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden










||| Twitter |||

||| Nieuws |||

12/12/18
Erfurt mooiste Duitse kerstmarkt maar Duitsland wordt verslagen
De beste Duitse kerstmarkt ligt in Erfurt, hoofdstad van de deelregio Thüringen in het hart van Dui...
12/12/18
Exclusief voor leden
Onderzoeksbudget voor Nederlandse vinding hernieuwbare vliegtuigbrandstof
Gister maakt Booking.com de winnaars bekend van de tweede ronde van het Booking Cares Fund 2018. De...
12/12/18
Dirk Beljaarts nieuwe algemeen directeur Koninklijke Horeca Nederland
Dirk Beljaarts wordt de nieuwe algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Hij volgt...
12/12/18
Investeringen in natuur hebben effect
De investering in natuur sorteert effect: na decennia van achteruitgang in biodiversiteit, zien we ...
11/12/18
Restaurant Hanninkshof treedt toe tot JRE
Restaurant Hanninkshof uit Enschede is toegetreden tot de JRE, Jeunes Restaurateurs. JRE is een vere...
11/12/18
Nominaties Fietsroute van het Jaar 2019
Vijf routes zijn genomineerd voor de uitverkiezing van de Fietsroute van het Jaar 2019. Op vrijdag 1...
11/12/18
Exclusief voor leden
Verbouwing NH Carlton naar Amsterdam Flower Market
Het vernieuwde hotel zal in mei 2019 onder de nieuwe naam NH Collection Amsterdam Flower Market heropenen.
11/12/18
Groei economie vertraagt en ook consumptiegroei zwakt af
ING verwacht dat de Nederlandse economie in 2019 met 2,0% groeit, na de flinke toename van 2,6% in 2018. Positief, maar het vertrouwen van zowel consumenten als producenten is kleiner dan aan het begin van 2018.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk