Geplaatst op: 04-12-2018
Bron: persbericht
Auteur: Redactie
NRIT Media

B2B workshop in Amsterdam opmaat naar veel promotie in 2019

Slovenië biedt Nederlandse reissector groeikansen

B2B workshop in Amsterdam opmaat naar veel promotie in 2019

Zowel mondiaal als vanuit Nederland groeit het inkomend toerisme naar Slovenië stevig. In de eerste acht maanden van 2018 ontving Slovenië 150.380 toeristen uit Nederland, een stijging van 5% ten opzichte van dezelfde periode in 2017. Daarmee neemt Nederland de 4e plaats in na Italië, Duitsland en Oostenrijk. Ljubljana is een super stedentripbestemming, de overweldigende natuur, de vele fiets- en wandelmogelijkheden, het camping- en glampingaanbod, wellness en onze keuken zijn enkele speerpunten die de Nederlandse reissector zonder meer aanknopingspunten bieden om het aantal pax naar Slovenië te verhogen. Of om Slovenië als nieuwe vakantiebestemming in hun programma op te nemen, mocht dit nog niet het geval zijn.


Dit is de kernboodschap van ambassadrice mevrouw Sanja Stiglic en Saša Verovšek Musi? – projectmanager Business Communication van het verkeersburo – tijdens de openingspresentatie van de B2B workshop voor Nederlandse touroperators en reisagenten deze week in het NH Hotel Barbizon Palace in Amsterdam. 


Ruim 40 Nederlandse reisorganisaties en reisagenten gingen in gesprek met 16 partijen die uit Slovenië waren overgekomen. Vertegenwoordigers van onder meer TUI, OAD, Pharos Reizen, Face2Face Travel, The Travel Club, Mijn Slovenië, GI Travel, Stip Reizen, Amondo Personal Touch Travel, Shoestring, Travel Counsellors en Natuurlijk Reizen waren aanwezig.


Wijnexpert Simon Woolf – auteur van de ‘Amber Revolution – how the world learned to love orange wines’ – organiseerde voor de gasten een oranje wijnproeverij. Slovenië is een grote producent van de zogeheten oranje wijn – wijn van witte druiven waarvan de schillen lang weken waardoor de wijn amberkleurig of oranje kleurt.


Ineke Derksen van Face2face Travel was de gelukkige winnaar van 2 tickets naar Ljubljana, aangeboden door Adri Airways. Marion Hennink van Amondo nam de 2e prijs in ontvangst: een verblijf in hotel Ribno Bled aan het bekende meer van Slovenië. 


Het verkeersbureau neemt deel aan de Vakantiebeurs van 9 tot en met 13 januari. De workshop werd georganiseerd door Baltus Communications, het Pr-bureau van het Sloveens verkeersbureau

Trefwoorden: B2B workshop, groeiend toerisme, Slovenië

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
Exclusief voor leden
Boekingstrends meivakantie
Met de meivakantie aanstaande komen diverse touroperators met hun boekingstrends. TUI Nederland ziet 10% meer reizigers tijdens de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. De VakantieDiscounter ziet een grote belangstelling voor een all-inclusive naar Turkije.
17/04/24
Exclusief voor leden
Erfgoeddag met thema 'Thuis'
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...