Geplaatst op: 29-11-2018
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Groei wereldtoerisme vlakt af

Groei wereldtoerisme vlakt af
De groei van het wereldtoerisme lijkt wat af te vlakken. Ook in West-Europa en Nederland vlakt de groei af hoewel veel sectoren jaloers zouden zijn op de groeicijfers in onze sector.Het wereldtoerisme is de eerste negen maanden van 2018 met 5,4 procent gegroeid. Over heel 2017 groeide het toerisme met 6,7 procent en daarmee lijkt de groei wat af te vlakken. Dat blijkt uit gegevens van UNWTO die de aankomsten in landen analyseert. In totaal hebben bestemmingen de eerste negen maanden van 2018 meer dan een miljard aankoms...

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, inkomend toerisme, unwto

||| Blogs |||

29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

02/07/20
Campagne laat Groningers eigen gebied (her)ontdekken
Om te laten zien dat Groningen van alles te bieden heeft voor een vakantie of het besteden van de vrijetijd in eigen omgeving, lanceert Marketing Groningen vrijdag 3 juli de zomercampagne ‘Gelukkig ben je in Groningen’.
02/07/20
MarketingOost partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland
MarketingOost wordt partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Daarmee treedt deze toonaangevende destinatiemarketing- en –managementorganisatie toe tot het landelijke DMO netwerk
02/07/20
Bezorger en sponsor voor Van Gogh Museum
Bezorgingsdienst DHL Express wordt voor de periode van drie jaar een sponsor van het Van Gogh Museum...
29/06/20
Exclusief voor leden
Vijf nationale parken bundelen marketingkrachten
Vijf nationale parken presenteren zichzelf sinds kort op de nieuwe website www.beleefdenationalepark...
25/06/20
Bucket Bar en VVV ineen
Crisistijden maakt creatief en zorgt voor onverwachte samenwerkingen. Wat doen ze in Kampen?
25/06/20
Duitse gemeente Selfkant sluit aan bij Visit Zuid-Limburg
Best wel bijzonder. Een Duitse gemeente die aansluit bij een Nederlandse DMO. In Zuid-Limburg is dat nu werkelijkheid.
22/06/20
Gelderland steekt 4,6 miljoen euro in toerisme en recreatie
Provincie Gelderland maakt € 4,6 miljoen vrij voor de ondersteuning van toerisme en recreatie dat hard is getroffen door de covid-19-maatregelen.
19/06/20
Breda krijgt eerste LocalGuides
Breda Marketing lanceert LocalGuides, een team van twintig Bredase vrijwilligers die tips, informatie en vooral inspiratie geven aan lokale, en (inter)nationale bezoekers van de stad en de regio.