Geplaatst op: 29-11-2018
Auteur: Marc Gerlings

Themajaar Rembrandt start met drie presentaties in buitenlandse musea

Themajaar Rembrandt start met drie presentaties in buitenlandse musea

De start van het themajaar ‘Rembrandt & de Gouden Eeuw’ is op een sterke manier bij de buitenlandse media op de kaart gezet. NBTC hield in musea in New York, Parijs en Düsseldorf presentaties voor de buitenlandse markten. Vanuit deze markten wordt veel aandacht verwacht voor de Nederlandse topkunst.

2019 staat volledig in het teken van ‘Rembrandt & de Gouden Eeuw’. Om het themajaar internationaal op de kaart te zetten organiseert NBTC in samenwerking met Nederlandse musea drie perspresentaties in New York, Parijs en Düsseldorf. Conrad van Tiggelen, directeur marketing NBTC: "Museumdirecteuren van onder andere het Mauritshuis wisten ruim 60 journalisten in New York en Parijs te inspireren met het Rembrandt & de Gouden Eeuw programma van 2019. Zo ontvingen we enthousiaste reacties van onder andere de New York Times, Le Monde en Le Figaro. Vanavond verwachten we ook aandacht te krijgen van meer dan 40 Duitse journalisten in Düsseldorf.”


Samen investeren in aansprekend thema

In 2019 is het precies 350 jaar geleden dat Rembrandt is gestorven en ter ere van deze gebeurtenis organiseert NBTC in samenwerking met partners het themajaar Rembrandt & de Gouden Eeuw. Van Tiggelen: "Themajaren stimuleren spreiding onder (internationale) toeristen. Door samen met verschillende regio’s en steden te investeren in een aansprekend thema, inspireren we toeristen verschillende plekken te bezoeken die voorheen nog onbekend voor ze waren. Veel internationale toeristen denken bij Rembrandt aan Amsterdam, maar weten te weinig over de plaatsen waar Rembrandt ook terug te zien is. Door dit thema te combineren met het rijke erfgoed van de Gouden eeuw in onze 17e eeuwse binnensteden, inspireren we toeristen tentoonstellingen te bezoeken verspreid over het land. ”


Rembrandt & de Gouden Eeuw verspreid door het land

Komend jaar kunnen toeristen van tentoonstellingen genieten over Rembrandt & de Gouden Eeuw in onder andere Leeuwarden, Leiden en Amsterdam. "Dit weekend is de tentoonstelling Rembrandt & Saskia geopend in het Fries Museum in Leeuwarden,” vertelt Van Tiggelen.

Den Haag: Rembrandt en Nicolaes Maes

 Ook Den Haag doet mee aan het themajaar. Koen Brakenhoff, hoofd marketing Mauritshuis: "Het Mauritshuis toont één van de belangrijkste collecties Rembrandt-schilderijen ter wereld. Het themajaar 2019 is daarom een prachtige gelegenheid om onze Rembrandts extra onder de aandacht te brengen van het nationale én internationale publiek. Bovendien organiseert het Mauritshuis eind van het jaar de eerste overzichtstentoonstelling van zijn meest veelzijdige leerling: Nicolaes Maes.”

Trefwoorden: toerisme, thema, markting, campagne, productontwikkeling, spreiding

||| Blogs |||

06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...
18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...



||| Twitter |||

||| Nieuws |||

13/11/19
Sponsor voor Invictus Games Den Haag
Lockheed Martin is ‘official supporter’ geworden van de Invictus Games Den Haag 2020, gepresente...
12/11/19
Trendrapport Live: Gratis kennismiddag rond Trendrapport
Op maandagmiddag 25 november 2019 organiseren CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en PleisureWorld NRIT bij het CBS in Den Haag het jaarlijkse event Trendrapport Live.
08/11/19
Exclusief voor leden
MRA's personaliseren reizen met cadeaus
TUI at Home, de franchisetak van TUI voor mobiele reisagenten (MRA’s), lanceert vandaag een beslot...
06/11/19
Groningen lanceert narratief en nieuw merk rond oude slogan
De bekendste regiomarketingslogan van Nederland ‘Er gaat niets boven Groningen’, bestaat dertig jaar. Tijd voor Marketing Groningen om daar bij stil te staan en te gaan vertellen waarom er nog steeds niets boven Groningen gaat en vooral hoe dat doorverteld kan worden.
04/11/19
Kennisnetwerk Destinatie Nederland en Hogescholen Toerisme & Leisure werken samen op doorontwikkeling destinatiemanagement
Kennisnetwerk Destinatie Nederland, een initiatief van VVV Nederland bestaande uit 70 destinatie- en citymarketingorganisaties, en het Landelijk Overleg Tourism Management hebben een samenwerkingsintentie getekend.
01/11/19
De 12 sterke redenen om je in te schrijven op Vakdag Zet je regio op de kaart
Is regionale ontwikkeling voor jouw bedrijf of gemeente een noodzaak? Waarschijnlijk is het antwoord...
31/10/19
Booking.com zoekt vrouwen met passie voor techniek
Evenals voorgaande jaren werkt Booking.com dit jaar samen met Web Summit om het bewustzijn te vergro...
30/10/19
Wilbert Lek nieuwe algemeen directeur Rotterdam Partners
Wilbert Lek wordt vanaf 1 november de nieuwe algemeen directeur van Rotterdam Partners. Lek was sind...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk