Geplaatst op: 28-11-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Grootschalig onderzoek naar Food Tourism

Grootschalig onderzoek naar Food Tourism

Om meer zicht te krijgen in het belang van eten en drinken tijdens vakanties en dagjes uit zal Trends & Tourism in januari 2019 grootschalig multi-client onderzoek doen onder een representatieve steekproef van de Nederlandse bevolking.


De belangstelling voor eten en drinken neemt toe. Dat is ook te zien tijdens vakanties en dagjes uit. Food tourism wordt populairder. Daarbij gaan het om een brede range van belevingen. Variërend van uit eten in een restaurant met streekgerechten, het bezoeken van een lokale markt of foodfestival tot het volgen van wijnroutes.

In het thema-onderzoek zullen o.a. aan de orde komen

  • Belang van eten en drinken tijdens vakanties en dagjes uit
  • Aantrekkelijkheid van een reeks van culinaire activiteiten
  • Ondernomen culinaire activiteiten tijdens vakanties/dagjes uit
  • Associaties rond eten/drinken met diverse landen en provincies/regio’s
  • Culinair image van landen/provincies/regio’s
  • Deelname en interesse in een culinaire vakantie
  • Organisatie van culinaire vakantie
  • Mediagedrag (incl. rol van influencers)
  • Profielkenmerken

Organisaties kunnen participeren in dit onderzoek.

Link: http:/www.trends-tourism.nl
Trefwoorden: onderzoek, eten en drinken

||| Blogs |||

14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
24/10/18
Toeristen verleiden wordt het nieuwe belijden
Amsterdam puilt uit van de toeristen. Goed voor de economie, maar minder aangenaam voor veel inwone...










||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/03/19
Brexit kost Nederlands toerisme nu al geld
Met een harde Brexit als een steeds realistischer scenario heeft ING de waarde van de Nederlandse uitvoer naar het Verenigd Koninkrijk in kaart gebracht. Ook onze sector wordt door de Brexit geraakt en is nu al € 65 aan omzet misgelopen.
18/03/19
Exclusief voor leden
Rivierenland met Visit Heart of Holland de internationale markt op
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Rivierenland gaat met de communicatiestrategie Visit Heart of Holland de buitenlandse markt bewerken. Het RBT maakte ook de naam van de nieuwe grote dagattractie rond fruit bekend.
14/03/19
Plan rem op verhuur van nieuwe woningen Amsterdam
Amsterdam denkt over een plan om het verhuren van nieuwe koopwoningen tegen te gaan.
13/03/19
Exclusief voor leden
Overal in Europa groeit het inkomend toerisme
In veel Europese landen groeit het inkomend toerisme al jaren. In dit artikel gaan de we ontwikkelingen in de diverse Europese landen bijhouden en steeds actualiseren. Vandaag met nieuwe informatie van Frankrijk en Malta.
13/03/19
TUI Boeings 737 MAX uitgeweken
Minister Cora van Nieuwenhuizen (IenW) heeft gisteravond besloten dat het Nederlandse luchtruim gesloten wordt voor de Boeing toestellen van het type 737 MAX.
12/03/19
Topzomer voor Zeeland
Eindeloos mooi weer en een nummer één-hit in België zorgden voor een recordjaar voor toerisme in Zeeland: in 2018 werden 10,5 miljoen overnachtingen in Zeeland doorgebracht, 4,5% meer dan in 2017.
11/03/19
Zeezoogdieren verhandeld en uitgebuit voor vermaak en schijneducatie
Wereldwijd leven duizenden zeezoogdieren, voornamelijk dolfijnen, in gevangenschap. Elk jaar worden ...
10/03/19
Exclusief voor leden
Ruim 30 procent meer gasten in Nederlandse logiesaccommodaties
Nederlandse logiesaccommodaties ontvingen in 2018 ruim 44 miljoen gasten. Dat is een stijging van 5,0 procent vergeleken met 2017. In vijf jaar tijd nam het aantal gasten met ruim 10 miljoen toe, een groei van maar liefst 33 procent.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk