Geplaatst op: 06-11-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

VS bovenaan bucketlist als ultieme vakantiebestemming

VS bovenaan bucketlist als ultieme vakantiebestemming

De Verenigde Staten staan bovenaan de bucketlist van veel consumenten die er nog niet zijn geweest, maar er wél heel graag een keer naar toe willen. Als goede tweede, blijkt uit onderzoek van reisbrancheorganisatie ANVR en onderzoeksbureau GfK, staat bestemming Australië op de lijst van meest populaire vakantielanden, gevolgd door het ‘in de buurt gelegen’ Nieuw Zeeland.


Naast de Verenigde Staten, waarbij een bezoek aan de Westkust de voorkeur geniet boven de Oostkust, is ook Canada een gewilde bestemming. En blijven we even op het Amerikaanse continent, zien we dat Curacao en Cuba wel gewild zijn, maar niet een plaats halen binnen de bucketlist. Dichter bij huis op het Europese continent is Spanje de meest favoriete vakantiebestemming. Vooral de Canarische Eilanden en de Balaeren scoren hoog onder de Spaanse zon. Halverwege de bucketlist top 10 vinden we opvallend genoeg Noorwegen als bestemming om naar uit te kijken, gevolgd door grotere vakantiebestemmingen als Duitsland en Italië. Het ‘vakantie-wensenlijstje’ wordt afgesloten door Japan, de meest begeerde bestemming in Azië, en Zuid-Afrika.


Top 10 Bucketlist
1. Verenigde Staten                5/6. Canada/Noorwegen                            
2. Australië                             7. Duitsland                                                               
3. Nieuw-Zeeland                   8. Italië                                                         
4. Spanje                                9/10. Japan/Zuid-Afrika                                     

Lekker lui
GfK onderzocht in opdracht van de ANVR ook hóe de vakantieganger het liefst zijn vrije tijd doorbrengt, want we beleven een vakantie op verschillende manieren. Maar liefst een derde gaf aan te willen uitrusten en lekker te relaxen. Een kwart van de vakantiegangers gaat op pad om culturele bezienswaardigheden te bezoeken, terwijl bijna een op de vijf reizigers de gezelligheid met vrienden en/of familie het belangrijkste vindt. Ruim 15% gaat voor actie en wandelt of sport tijdens zijn welverdiende vakantie. En tenslotte geniet bijna 1 op de 10 het liefst van de prachtige natuur op de bestemming.


Top 5 Vakantiebeleving
1. Uitrusten/ontspannen (31%)
2. Cultureel bezoek (24,1%)
3. Gezellig met vrienden en/of familie (17,8%)
4. Sporten, wandelen (15,4%)
5. In de natuur (9,5%)

Link: https://www.anvr.nl/default.aspx
Trefwoorden: Bucketlist, reizen, vakantiebeleving

||| Blogs |||

24/10/18
Toeristen verleiden wordt het nieuwe belijden
Amsterdam puilt uit van de toeristen. Goed voor de economie, maar minder aangenaam voor veel inwone...
04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
25/09/18
En Footzy is (W)elke Plek
Het aantal kwalificaties in bijna 40 jaar noeste arbeid dat mij is opgespeld groeit nog steeds met...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
24/07/18
Time Out
Time Out
24/07/18 · Leisure · Han Verheijden | Lees meer
Zoals ik in mijn vorige column schreef, heb ik afgelopen winter een skiongeluk gehad. Hierdoor was...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

12/11/18
Exclusief voor leden
KLM sponsort Urban Trail Series omdat meer klanten hardlopen
Luchtvaartbedrijf KLM verbindt zich de komende drie jaar als titelsponsor aan de Urban Trail Series.
12/11/18
Exclusief voor leden
Nederlandse bedrijf Tiqets haalt 23 miljoen dollar op
Het nieuwe groeikapitaal stelt Tiqets in staat om zijn technologie verder door te ontwikkelen en internationale groei te versnellen.
09/11/18
Trendrapport Live 2018
Op maandagmiddag 19 november 2018 organiseren CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en PleisureWorld NRIT de tweede editie van Trendrapport Live. Op Trendrapport Live wordt je in één middag bij het CBS in Den Haag bijgepraat over de belangrijkste trends en ontwikkelingen die de sector raken en krijg je handvatten aangereikt om daarop in te spelen.
09/11/18
Ameland krijgt XTERRA Netherlands
Het wereldwijde crosstriathlon-circuit strijkt volgend jaar neer op Ameland. Daar wordt in het weekeinde van 14 en 15 september de achttiende editie van de Tri-Ambla gehouden.
09/11/18
Faillissement TravelBird biedt kansen voor Nederlandse vestiging Holidayguru
Het spreekwoord ‘de een zijn dood, de ander zijn brood’ is wel van toepassing op de plannen van...
09/11/18
Camping Batenstein in trek bij buitenlandse toerist
Stadscamping Batenstein in Woerden heeft met een groei van 9% van het aantal gasten een prima kampeerseizoen achter de rug. Opvallend is de toename van het aantal buitenlandse toeristen.
09/11/18
Aaf Brandt Corstius spreekt audiotour in bij tentoonstelling Rembrandt & Saskia: liefde in de gouden eeuw
Bij de tentoonstelling Rembrandt & Saskia: Liefde in de Gouden Eeuw, van 24 november 2018 t...
08/11/18
Exclusief voor leden
Aanpassen aan klimaatverandering kost steden minimaal 42 miljoen euro
De totale kosten om Nederlandse steden tot 2050 te beschermen tegen de gevolgen van klimaatverandering bedragen naar schatting 42 tot 83 miljard euro.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk