Geplaatst op: 01-11-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Emirates introduceert 'biometrische paden' op Dubai International Airport

Betere klantervaring door geoptimaliseerde snelheid, efficiëntie en veiligheid

Emirates introduceert 'biometrische paden' op Dubai International Airport

Emirates bereidt zich voor om ’s werelds eerste ‘biometrische pad’ te lanceren. Dit biedt passagiers een soepele en compleet zorgeloze ervaring op de thuisbasis van de luchtvaartmaatschappij, Dubai International Airport. Door het gebruik van de meest moderne biometrische technologie, een mix van gezichts- en irisherkenning, kunnen Emirates passagiers binnenkort inchecken voor hun vlucht, de paspoortcontrole doorlopen, de Emirates lounge binnengaan en het vliegtuig betreden door simpelweg het vliegveld door te lopen.


De allernieuwste biometrische apparatuur is al geïnstalleerd in de Emirates Terminal 3 op Dubai International Airport. Deze apparatuur is te vinden bij een aantal check-in balies, geselecteerde gates en de Emirates Lounge in Concourse B voor premium passagiers. Gebieden waar biometrische apparatuur is geïnstalleerd, zijn duidelijk gemarkeerd.


Smart Tunnel

Het testen van de Smart Tunnel, een project van de General Directorate of Residence and Foreign Affairs in Dubai (GDRFA) in samenwerking met Emirates, is op 10 oktober begonnen. Deze innovatie is een primeur voor paspoortcontrole. Passagiers kunnen eenvoudig door een tunnel lopen en worden ‘goedgekeurd’ door immigratiediensten zonder menselijke interventie of een fysieke paspoortstempel.


Zodra de interne testen zijn voltooid, begint Emirates met het testen van biometrische verwerking op andere belangrijke klantcontactpunten op het vliegveld, zoals de check-in, de lounge en de gates. In een later stadium wordt het geïntegreerd bij de balies, gates en vervoersdiensten voor passagiers die overstappen op een aansluitende vlucht. Alle biometrische data wordt opgeslagen bij de GDRFA en reizigers die meedoen aan de testprocedure worden gevraagd om toestemming.


Betere klantervaring

Emirates’ ‘biometrische pad’ verbetert de klantervaring en klantenstroom door een vliegveld met minder documentencontroles en minder rijen. Uiteindelijk verbetert de mogelijkheid om passagiers ‘live’ te volgen ook de veiligheid en geeft deze het vliegveld de mogelijkheid om een nog betere en persoonlijkere service te bieden. Bijvoorbeeld, door het Emirates team de kans te geven om verlate passagiers te vinden en assisteren die anders hun vlucht zouden missen.


Het ‘biometrische pad’ van de luchtvaartmaatschappij wordt toegepast op vertrek, aankomst, het overstappen op aansluitende vluchten, vervoerdiensten en toegang tot lounges in Dubai. Hoewel er eerst wordt gefocust op First en Business Class passagiers wil Emirates snel het ‘biometrische pad’ ook aanbieden aan Economy Class passagiers in Dubai. In de toekomst kan de innovatie mogelijk naar andere vliegvelden worden gebracht en ook worden gebruikt door de crew op deze locaties.

Link: https://www.emirates.com/nl/dutch/?linkCategory=domain&linkItem=emirates.nl
Trefwoorden: luchthaven, biometrisch pad, smart tunnel

||| Blogs |||

27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...
22/05/15
Managing visitor pressure in urban tourism
The discussion around the balance between visitors and inhabitants is discussed frequently in the ...
07/12/14
Trends & Hypes november 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
10/11/14
Trends & Hypes oktober 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
05/09/14
Trends & Hypes augustus 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

07/10/20
Tiny Office van Droomparken genomineerd voor architectuurprijs
De Tiny Office van Droomparken is genomineerd voor de prestigieuze internationale Dezeen Award in de categorie Interior, onderdeel Small workspace interior.
24/09/20
De feiten: uitgaand reisverkeer harder getroffen inkomend toerisme
Dat het internationale reisverkeer van en naar ons land door de coronacrisis sterk geraakt is, mag geen verrassing zijn. Het CBS heeft nu ook cijfers die dat keihard staven.
09/09/20
Gastvrij Nederland doet beroep op Tweede Kamer voor betere steunmaatregelen sector
Deze morgen debatteert de Tweede Kamer met staatssecretaris Mona Keijzer van EZK over toerisme. Gastvrij Nederland heeft bij de commissieleden een wensenlijstje neergelegd. Kern is dat zij voor de sterk getroffen sector maatwerk binnen de generieke steunpakketten wil.
08/09/20
Exclusief voor leden
1,2 miljard euro aan terugbetalingen vliegtickets van Emirates
Met extra maatregelen om zekerheid rondom vliegen en Covid-19 te vergroten en een salesactie wil de maatschappij meer mensen opnieuw laten kennismaken met vliegen. Daarbij gaat het ver met een dekking van mogelijke Covid-19 kosten.
08/09/20
Grote verandering bij toeristisch onderzoek: NBTC-NIPO Research stopt
NBTC en Kantar beëindigen hun joint venture rond toeristisch onderzoek in NBTC-NIPO Research (NNR).
03/09/20
Ook laatste City Resort Hotel gaat over naar Fletchers
Na de eerdere overnames van City Resort hotels Leiden, Helmond, Oss en Sittard in 2019 neemt Fletche...
31/08/20
Pas in 2023 herstel van zakelijke markt
Het Europees zakelijk toerisme zal pas in 2023 hersteld zijn van de coronacrisis. Op het dieptepunt van de crisis (2020) zal de markt met 77% zijn gekrompen ten opzichte van 2019.
26/08/20
Uniglobe zet boekingssysteem UBI in de markt
‘Travel Well’. Met dit motto introduceert Uniglobe Travel UBI (Uniglobe Booking Intelligence), een online boekingsplatform voor het zakelijk reizende MKB.