Geplaatst op: 01-11-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Emirates introduceert 'biometrische paden' op Dubai International Airport

Betere klantervaring door geoptimaliseerde snelheid, efficiëntie en veiligheid

Emirates introduceert 'biometrische paden' op Dubai International Airport

Emirates bereidt zich voor om ’s werelds eerste ‘biometrische pad’ te lanceren. Dit biedt passagiers een soepele en compleet zorgeloze ervaring op de thuisbasis van de luchtvaartmaatschappij, Dubai International Airport. Door het gebruik van de meest moderne biometrische technologie, een mix van gezichts- en irisherkenning, kunnen Emirates passagiers binnenkort inchecken voor hun vlucht, de paspoortcontrole doorlopen, de Emirates lounge binnengaan en het vliegtuig betreden door simpelweg het vliegveld door te lopen.


De allernieuwste biometrische apparatuur is al geïnstalleerd in de Emirates Terminal 3 op Dubai International Airport. Deze apparatuur is te vinden bij een aantal check-in balies, geselecteerde gates en de Emirates Lounge in Concourse B voor premium passagiers. Gebieden waar biometrische apparatuur is geïnstalleerd, zijn duidelijk gemarkeerd.


Smart Tunnel

Het testen van de Smart Tunnel, een project van de General Directorate of Residence and Foreign Affairs in Dubai (GDRFA) in samenwerking met Emirates, is op 10 oktober begonnen. Deze innovatie is een primeur voor paspoortcontrole. Passagiers kunnen eenvoudig door een tunnel lopen en worden ‘goedgekeurd’ door immigratiediensten zonder menselijke interventie of een fysieke paspoortstempel.


Zodra de interne testen zijn voltooid, begint Emirates met het testen van biometrische verwerking op andere belangrijke klantcontactpunten op het vliegveld, zoals de check-in, de lounge en de gates. In een later stadium wordt het geïntegreerd bij de balies, gates en vervoersdiensten voor passagiers die overstappen op een aansluitende vlucht. Alle biometrische data wordt opgeslagen bij de GDRFA en reizigers die meedoen aan de testprocedure worden gevraagd om toestemming.


Betere klantervaring

Emirates’ ‘biometrische pad’ verbetert de klantervaring en klantenstroom door een vliegveld met minder documentencontroles en minder rijen. Uiteindelijk verbetert de mogelijkheid om passagiers ‘live’ te volgen ook de veiligheid en geeft deze het vliegveld de mogelijkheid om een nog betere en persoonlijkere service te bieden. Bijvoorbeeld, door het Emirates team de kans te geven om verlate passagiers te vinden en assisteren die anders hun vlucht zouden missen.


Het ‘biometrische pad’ van de luchtvaartmaatschappij wordt toegepast op vertrek, aankomst, het overstappen op aansluitende vluchten, vervoerdiensten en toegang tot lounges in Dubai. Hoewel er eerst wordt gefocust op First en Business Class passagiers wil Emirates snel het ‘biometrische pad’ ook aanbieden aan Economy Class passagiers in Dubai. In de toekomst kan de innovatie mogelijk naar andere vliegvelden worden gebracht en ook worden gebruikt door de crew op deze locaties.

Link: https://www.emirates.com/nl/dutch/?linkCategory=domain&linkItem=emirates.nl
Trefwoorden: luchthaven, biometrisch pad, smart tunnel

||| Blogs |||

22/05/15
Managing visitor pressure in urban tourism
The discussion around the balance between visitors and inhabitants is discussed frequently in the ...
07/12/14
Trends & Hypes november 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
10/11/14
Trends & Hypes oktober 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
05/09/14
Trends & Hypes augustus 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
15/06/14
Trends & Hypes NRIT Media juli 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...



||| Twitter |||

||| Nieuws |||

12/11/19
Trendrapport Live: Gratis kennismiddag rond Trendrapport
Op maandagmiddag 25 november 2019 organiseren CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en PleisureWorld NRIT bij het CBS in Den Haag het jaarlijkse event Trendrapport Live.
18/10/19
Grootste easyHotel opent haar deuren bij Amsterdam Airport Schiphol
easyHotel Benelux heeft gister de deuren van haar nieuwste vestiging Amsterdam Airport Schiphol voll...
17/10/19
Bedrijven nemen meer maatregelen voor cyberveiligheid
Bedrijven en overheden nemen meer maatregelen voor cyberveiligheid. Hoe effectief die maatregelen zi...
17/10/19
Fletcher Hotels zet de teller op 100
Met de bouw van een volledig nieuw hotel in het Zeeuwse Burgh Haamstede, zet Fletcher Hotels de tell...
08/10/19
KLM viert haar verjaardag met 100 jaar vooruitgang
Vandaag bestaat KLM precies 100 jaar. Het is de eerste commerciële luchtvaartmaatschappij die sinds...
04/10/19
Hospitalitynetwerk krijgt nieuw evenement: Hotelborrel Haarlemmermeer
Event Park Amsterdam, het Convention Bureau van regio Haarlemmermeer, organiseert op 25 oktober 2019...
28/08/19
Center Parcs met Bizcation op de zakelijke markt
Center Parcs groeit sterk in zakelijke evenementen. Het aantal boeking voor de zogenaamde Bizcations groeide de eerste jaarhelft met 15 procent.
26/07/19
Exclusief voor leden
Trend: meer breakout ruimten bij hotels?
Exploiteer je een hotel dat is gericht op zakelijke gasten en business evenementen? Dan is de kans ...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk