Geplaatst op: 01-11-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Emirates introduceert 'biometrische paden' op Dubai International Airport

Betere klantervaring door geoptimaliseerde snelheid, efficiëntie en veiligheid

Emirates introduceert 'biometrische paden' op Dubai International Airport

Emirates bereidt zich voor om ’s werelds eerste ‘biometrische pad’ te lanceren. Dit biedt passagiers een soepele en compleet zorgeloze ervaring op de thuisbasis van de luchtvaartmaatschappij, Dubai International Airport. Door het gebruik van de meest moderne biometrische technologie, een mix van gezichts- en irisherkenning, kunnen Emirates passagiers binnenkort inchecken voor hun vlucht, de paspoortcontrole doorlopen, de Emirates lounge binnengaan en het vliegtuig betreden door simpelweg het vliegveld door te lopen.


De allernieuwste biometrische apparatuur is al geïnstalleerd in de Emirates Terminal 3 op Dubai International Airport. Deze apparatuur is te vinden bij een aantal check-in balies, geselecteerde gates en de Emirates Lounge in Concourse B voor premium passagiers. Gebieden waar biometrische apparatuur is geïnstalleerd, zijn duidelijk gemarkeerd.


Smart Tunnel

Het testen van de Smart Tunnel, een project van de General Directorate of Residence and Foreign Affairs in Dubai (GDRFA) in samenwerking met Emirates, is op 10 oktober begonnen. Deze innovatie is een primeur voor paspoortcontrole. Passagiers kunnen eenvoudig door een tunnel lopen en worden ‘goedgekeurd’ door immigratiediensten zonder menselijke interventie of een fysieke paspoortstempel.


Zodra de interne testen zijn voltooid, begint Emirates met het testen van biometrische verwerking op andere belangrijke klantcontactpunten op het vliegveld, zoals de check-in, de lounge en de gates. In een later stadium wordt het geïntegreerd bij de balies, gates en vervoersdiensten voor passagiers die overstappen op een aansluitende vlucht. Alle biometrische data wordt opgeslagen bij de GDRFA en reizigers die meedoen aan de testprocedure worden gevraagd om toestemming.


Betere klantervaring

Emirates’ ‘biometrische pad’ verbetert de klantervaring en klantenstroom door een vliegveld met minder documentencontroles en minder rijen. Uiteindelijk verbetert de mogelijkheid om passagiers ‘live’ te volgen ook de veiligheid en geeft deze het vliegveld de mogelijkheid om een nog betere en persoonlijkere service te bieden. Bijvoorbeeld, door het Emirates team de kans te geven om verlate passagiers te vinden en assisteren die anders hun vlucht zouden missen.


Het ‘biometrische pad’ van de luchtvaartmaatschappij wordt toegepast op vertrek, aankomst, het overstappen op aansluitende vluchten, vervoerdiensten en toegang tot lounges in Dubai. Hoewel er eerst wordt gefocust op First en Business Class passagiers wil Emirates snel het ‘biometrische pad’ ook aanbieden aan Economy Class passagiers in Dubai. In de toekomst kan de innovatie mogelijk naar andere vliegvelden worden gebracht en ook worden gebruikt door de crew op deze locaties.

Link: https://www.emirates.com/nl/dutch/?linkCategory=domain&linkItem=emirates.nl
Trefwoorden: luchthaven, biometrisch pad, smart tunnel

||| Blogs |||

14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

14/07/20
Vakbonden vinden dat overheid niet om loonoffer KLM personeel mag vragen
Vakbonden FNV, CNV en VNC willen dat minister Hoekstra van Financiën in een gesprek opheldering gee...
14/07/20
Motivaction introduceert Vrijetijdsprofielen
Motivaction heeft nieuwe doelgroepsegmentatie voor de cultuur- en vrijetijdsbranche: Vrijetijdsprofielen. Hiermee biedt het marktonderzoeksbureau inzicht in wat de vrijetijdsconsument motiveert en beweegt en welke doelgroepen relevant zijn voor organisaties in deze branches.
14/07/20
Combinatie Corendon en Sunweb mogelijk te dominant
Er is meer onderzoek nodig naar de gevolgen voor de concurrentie van de overname van Corendon door Sunweb.
14/07/20
Exclusief voor leden
Toeristenbelasting -237 miljoen euro
Als Nederland, zoals wordt verwacht, dit jaar veel minder toeristen ontvangt, heeft dat ook grote gevolgen voor de inkomsten die gemeenten krijgen uit de toeristenbelasting.
14/07/20
Overnachten in riviercruiseschip
Sinds 26 juni ligt in het Nautisch Kwartier in Huizen het riviercruiseschip ‘VIVA RIVERSIDE Huizen’ afgemeerd, en die blijft liggen tot in ieder geval 31 juli.
13/07/20
Miljoenenverlies voor Blijdorp, dierentuin start actie
De coronacrisis hakt er bij Diergaarde Blijdorp flink in. De stichting kijkt aan tegen een miljoenenverlies en roept iedereen op de dierentuin financieel te steunen.
13/07/20
Strandpaviljoens mogen overwinteren
Ook strandpaviljoens aan de Hollandse kust mogen dit jaar onder voorwaarden overwinteren.
13/07/20
Nog heel veel vouchervakanties boven de markt
Bijna twee derde van de vakantiegangers die een ANVR-Reisvoucher heeft ontvangen voor een geannuleerde reis tijdens de coronacrisis geeft aan deze dit jaar nog te verruilen voor een vakantie. Die reizen worden wel anders.