Geplaatst op: 16-10-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Inschrijving vernieuwde Aad Struijs Persprijs 2019 geopend

Inschrijving vernieuwde Aad Struijs Persprijs 2019 geopend

De Aad Struijs Persprijs (ASP) 2019 is geheel vernieuwd en uitgebreid. Schrijvers, fotografen, bloggers, vloggers en filmers uit de reiswereld kunnen nu meedingen naar maar liefst drie vakprijzen. Ook de bezoekers van de Vakantiebeurs kunnen straks hun stem uitbrengen voor de Vakantiebeurs ASP Publieksprijs. De inschrijvingstermijn sluit op 9 november 2018.


De Aad Struijs Persprijs 2019 bestaat uit een vernieuwde categorie ‘tekst’, waarin zowel printartikelen als digitale producties ondergebracht zijn, en daarnaast twee nieuwe categorieën ‘fotografie’ en ‘video & vlogs’.

Twee deskundige jury’s – een jury voor tekst en een gecombineerde jury voor fotografie en video & vlogs – beoordelen alle inzendingen en kiezen daaruit de genomineerden en de drie winnaars.


Met de nieuwe opzet willen het ASP-bestuur en de jury’s zoveel mogelijk soorten publicisten een kans geven om zich te onderscheiden. Iedere publicatie met een informatief of persoonlijk verhaal kan meedingen. Het werk moet zijn gepubliceerd in de periode van oktober 2017 tot oktober 2018.


De prijs bestaat uit een bronzen sculptuur en een geldbedrag. De uitreiking van de vakprijzen is op de vakdag van de Vakantiebeurs in Utrecht, woensdag 9 januari 2019 en wordt georganiseerd met medewerking van hoofdsponsor Vakantiebeurs. De nieuwe publieksprijs wordt aan het einde van de Vakantiebeurs bekendgemaakt. 

Winnaars 2018
De prestigieuze, onafhankelijke vakprijs bestaat al sinds 2007 en is vernoemd naar de veelgeprezen reisjournalist en –auteur Aad Struijs. De winnaars van 2018 waren Toine Heijmans met zijn reportage "Noodsignaal boven Kaapstad” in Volkskrant Magazine en Daisy Scholte met haar blog "Iran: ze slachten een kip voor mij (en ik ben vegetariër)”, gepubliceerd op www.alldayeverydaisy.com

Link: https://www.aadstruijspersprijs.nl/
Trefwoorden: persprijs, beurs, vakantiebeurs, vakprijzen

||| Blogs |||

13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, ...
20/03/17
Wie regisseert het toerisme in de regio?
Citymarketeers zijn niet meer van deze tijd. Zelfs het aanpassen van de naam naar ‘Brand Manager...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...










||| Twitter |||

||| Nieuws |||

13/12/18
Dag van Citymarketing en Nationaal Congres Citymarketing samen verder
Het Nationaal Congres Citymarketing en de Dag van de Citymarketing gaan voortaan samen verder. De ni...
13/12/18
Naam RBT KAN verdwijnt voor duidelijk toeristische naam
Regionaal Bureau voor Toerisme Knooppunt Arnhem Nijmegen (RBT KAN) krijgt een nieuwe naam. Vanaf 1 ...
10/12/18
Exclusief voor leden
Rotterdam wil weer de Grand Départ binnenhalen
De gemeente stelt zich kandidaat voor de proloog in 2023, 2024 of 2025. Maar Rotterdam wil samenwerken met meer Nederlandse steden.
05/12/18
Longlist Wandelroute van het Jaar 2019
Tien kandidaten zijn nog in de race voor de uitverkiezing van de Wandelroute van het Jaar 2019. Op z...
04/12/18
Wandelen rondom slot Zeist
In het kader van de campagne Utrechtse Kastelen en buitenplaatsen brengt RBT Heuvelrug & Vallei ...
29/11/18
Recreatiecongres  Investeren in Drenthe
Reviewcijfer 8 of meer scoren? Daar gaat de recreatief-toeristische sector in Drenthe en Ooststellin...
29/11/18
Themajaar Rembrandt start met drie presentaties in buitenlandse musea
De start van het themajaar ‘Rembrandt & de Gouden Eeuw’ is op een sterke manier bij de buit...
28/11/18
Ontmoetingszone voor vakbezoekers tijdens Vakantiebeurs uitgebreid
Vakantiebeurs, hét reisevenement van het jaar, faciliteert samen met Sunny Cars als hoofdspon...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk