Geplaatst op: 09-10-2018
Uitgever: NRIT

Dutch Cuisine en KHN werken samen aan duurzame menu’s in de horeca

Dutch Cuisine en KHN werken samen aan duurzame menu’s in de horeca

KHN en Dutch Cuisine gaan actief aandacht geven aan de ‘verduurzaming’ of ‘vergroening’ van de menukaart in de Nederlandse horeca. De 5 principes van Dutch Cuisine staan daarbij centraal: meer plantaardig/minder dierlijk; groenten van het seizoen; lokaal, vers en zonder kunstmatige toevoegingen. Daarnaast speelt het terugdringen van voedselverspilling ook een rol.


 Met deze samenwerking geeft KHN aan dat ze het gedachtegoed van Dutch Cuisine ondersteunt en horecaondernemers wil inspireren om mee te doen. Zo gaan KHN en Dutch Cuisine gezamenlijk inspiratiesessies organiseren voor de leden van KHN. Zoals de sessie "Hoe maak ik groenten lekker?” door Yuri Verbeek bij Koppert Cress waarbij verschillende bereidingstechnieken aan de orde komen. En de inspiratiesessie ‘Verrot Lekker”, over de techniek van het fermenteren van groenten door Dutch Cuisine ambassadeur Christian Weij.


 Agnes Holtjer, Landelijk Bestuurslid KHN: "Wij vinden duurzaamheid een belangrijk thema. Zo stimuleren we onze leden om minder vlees en meer groenten te serveren en geven we praktische tips om voedselverspilling terug te dringen. De principes van Dutch Cuisine sluiten hier mooi bij aan. Door een samenwerking aan te gaan met Dutch Cuisine, waarbij we o.a. inspiratiesessies organiseren, kunnen we onze leden nog meer inspireren”. 


 Monique Mulder, dagelijks bestuur Dutch Cuisine: "Wij zijn enorm blij dat we gaan samenwerken met KHN. Als partner vertegenwoordigt KHN meer dan 20.000 horecaondernemers die we als Dutch Cuisine graag willen bereiken. We hebben als doel gesteld om eind 2019 bij 1000 restaurants een Dutch Cuisine menu op de kaart te hebben staan. Dit is een menu met  groente in de hoofdrol en waarbij de uitgangpunten van Dutch Cuisine worden gehanteerd. Denk hierbij aan biologische producten, verse, regionale producten en no waste”.

Topics:Beleid, Horeca
Trefwoorden: Horeca, duurzaam, menu's

||| Blogs |||

14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...
28/01/19
Overtoerisme dankzij of ondanks DMO’s?
Het was weer lachen in het vuistje in het najaar met pijn in de portemonnee! Wie op Black Friday no...
24/01/19
Is het vijf voor twaalf voor de Vakantiebeurs?
Volgend jaar viert de Vakantiebeurs zijn 50-jarig bestaan. Dat dit concept een 100-jarig jubileum niet gaat halen, mag duidelijk zijn.
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...








||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/02/19
Innovators en ondernemers over magische dagattracties
Luister naar deze 15 ondernemers en haal eruit wat voor jouw bedrijf of regio perfect kan werken.
20/02/19
Consumentenvertrouwen negatief
Het consumentenvertrouwen is voor het eerst sinds februari 2015 negatief.
20/02/19
Exclusief voor leden
Dunkin’ Donuts ook in Nederland verder onder naam Dunkin’
De koffie- en donutgigant verandert haar naam naar Dunkin’. Visueel verandert weinig, het vertrouwde ronde lettertype blijft.
20/02/19
Negen Munckhof touringcarchauffeurs ontvangen IRU diploma
Negen touringcarchauffeurs van Munckhof hebben de IRU onderscheiding in ontvangst genomen.
20/02/19
WO I-herdenking trekt 3 miljoen bezoekers naar Westhoek
Voor de herdenking van Wereldoorlog I noteerde het kenniscentrum van Westtoer 2,8 miljoen WO I-herdenkingsbezoekers. Waar kwamen ze vandaan en hoe gaat Toerisme Vlaanderen nu verder met dit thema?
19/02/19
Nieuwe accommodaties op Camping Bakkum
Vanaf april 2019 staan er twee nieuwe type accommodaties op Camping Bakkum; Duinroos en Duinzicht. E...
19/02/19
Wolven vestigen zich op de Veluwe
Op de Noord-Veluwe zijn nu ook DNA-sporen gevonden van een mannetjeswolf.
19/02/19
Infocentrum WO2 Nijmegen op 23 februari open
Op 23 februari 2019 opent het Infocentrum WO2 Nijmegen vanaf 13.30 uur de deuren voor het grote publiek.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk