Geplaatst op: 09-10-2018
Uitgever: NRIT

Internationale prijzenregen voor Attractiepark Toverland

Internationale prijzenregen voor Attractiepark Toverland

Toverland mocht de afgelopen week maar liefst zes internationale awards in ontvangst nemen. In Spanje en Duitsland werd Toverland uitgeroepen tot Beste Attractiepark van Europa en wing coaster Fenix sleepte Italiaanse en Duitse awards voor Beste Nieuwe Attractie in de wacht. Ook het nieuwe entreegebied Port Laguna en het nieuwe themagebied Avalon vielen in de prijzen. In totaal won Toverland dit najaar al negen awards.

De Spaanse Parks and Attractions Community reisde speciaal naar Toverland om Algemeen Directeur Caroline Kortooms een tweetal PAC Awards te overhandigen. Op basis van honderden reviews en het oordeel van een vakjury werd Toverland verkozen tot Beste Attractiepark van Europa. Ook werden Port Laguna en Avalon uitgeroepen tot Beste Nieuwe Attractie.

Duits succes
Ook bij onze oosterburen is de recente uitbreiding van Toverland niet onopgemerkt gebleven. Bij de Parkscout Awards, een initiatief van vaktijdschrift parkscout|plus, werd Toverland uitgeroepen tot Beste Attractiepark van Europa tot 1 miljoen bezoekers. Ook verkozen 35.000 lezers van de website Worldofparks.eu Fenix tot Beste Nieuwe Attractie. Toverland kreeg daarnaast een tweede plaats in de categorie Beste Europese Attractiepark voor kinderen. Vaktijdschrift Kirmes & Park Revue kende Toverland enkele weken geleden al een drietal European Star Awards toe, voor Beste Attractiepark tot 1 miljoen bezoekers en voor de achtbanen Fenix en Troy. 

Italiaanse Pretparkoscar
Ook in Italië viel Fenix in de prijzen. De spectaculaire achtbaan won de Parksmania Award voor Beste Nieuwe Attractie. Deze awards worden uitgegeven door het online magazine Parksmania.it en staan bekend als de Oscars van de Italiaanse vrijetijdsbranche.

Link: https://www.toverland.com/
Trefwoorden: Internationale prijzen, attractieparken, beste nieuwe attractie

||| Blogs |||

18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
11/03/19
Groots Denken!
Groots Denken!
11/03/19 · Duurzaam toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Tijdens mijn bezoek aan de ITB Berlijn borrelde een lumineus idee op...
14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...
28/01/19
Overtoerisme dankzij of ondanks DMO’s?
Het was weer lachen in het vuistje in het najaar met pijn in de portemonnee! Wie op Black Friday no...










||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/03/19
Icelandair biedt 10 vluchten per week vanaf Brussel
Icelandair biedt vanaf 17 mei tot en met 17 september 2019 10 vluchten per week vanaf Brussel naar de IJslandse hoofdstad Reykjavik.
20/03/19
Exclusief voor leden
MECC biedt zomers ijsspektakel
De komende zomer zal het wereldberoemde ijsfestival Harbin, op kleinere schaal (+ 2.000 m2), neerstrijken in MECC Maastricht.
19/03/19
Brexit kost Nederlands toerisme nu al geld
Met een harde Brexit als een steeds realistischer scenario heeft ING de waarde van de Nederlandse uitvoer naar het Verenigd Koninkrijk in kaart gebracht. Ook onze sector wordt door de Brexit geraakt en is nu al € 65 aan omzet misgelopen.
19/03/19
Markt is volop in beweging!
2018 gaat bij ons de boeken in als het jaar waarin veel te doen was op de markt van vraag en aanbod.
18/03/19
Exclusief voor leden
Rabobank: Minder uitbundige groei in horeca- en recreatiesector
De horeca- en recreatiesector maken de beste jaren ooit mee. Toch zijn er volgens Rabobank zorgen voor de toekomst.
18/03/19
Zorgen om explosieve groei horeca
Horeca Nederland maakt zich grote zorgen om de explosieve groei van het aanbod in de horeca. De brancheorganisatie roept in de aanloop naar de Provinciale Staten-verkiezingen provincies regie te pakken om wildgroei te voorkomen.
18/03/19
Exclusief voor leden
Rivierenland met Visit Heart of Holland de internationale markt op
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Rivierenland gaat met de communicatiestrategie Visit Heart of Holland de buitenlandse markt bewerken. Het RBT maakte ook de naam van de nieuwe grote dagattractie rond fruit bekend.
18/03/19
Exclusief voor leden
Nationale Week zonder Vlees pakt breed de aandacht
De actieweek verdubbelt bijna de impact ten opzichte van vorig jaar.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk