Geplaatst op: 08-10-2018
Uitgever: NRIT

Utrechts Erfgoed wordt wereldberoemd met Swing by, Say hi

Utrechts Erfgoed wordt wereldberoemd met Swing by, Say hi

Op zaterdag 6 oktober was de feestelijke prijsuitreiking van de prijsvraag Utrecht Wereldberoemd. Van ruim 140 ingezonden ideeën presenteerden tien finalisten hun idee om het erfgoed in de provincie Utrecht in het zonnetje te zetten en met Swing by, Say hi wordt Utrecht wereldberoemd!


Ontdek de schommels en beleef het erfgoed vanuit een ander perspectief. Dat is waar het winnende idee Swing by, Say hi over gaat. Al schommelend bouwen we volgens bedenker Adjo Tjon bruggen naar het verleden, heden en de toekomst. Bij het ontwikkelen van de schommels wil ze kunstenaars betrekken, zodat het echt plekken worden waar je naar op zoek gaat. De jury was onder de indruk van haar idee omdat het voor alle doelgroepen toegankelijk is, online met offline verbindt en draait om beleving.

De Top drie
De eerste plaats was voor Swing by, Say hi, op de voet gevolgd door EARTH, Art Festival Utrecht die tweede werd en de derde plaats ging naar De Utrechtse 2-daagse.
Het idee EARTH, door Eamon Quinlan, gaat over een jaarlijks tweedaags festival dat plaatsvindt op de Utrechtse Heuvelrug, met focus op creativiteit en duurzaamheid. De jury roemde het idee vanwege het ambitieniveau, het feit dat het identiteit kan geven aan het Nationaal park de Utrechtse Heuvelrug en dat het aansluit bij het actuele thema gezond, stedelijk leven. De Utrechtse 2-daagse van Jasper Versteege is een jaarlijks terugkerende tweedaagse fietstocht die je door het prachtige landschap langs de hoogtepunten van de provincie voert. Dit idee werd gewaardeerd om de jaarlijkse Utrechtse traditie die het zou kunnen worden, en de verbindende functie die het kan invullen voor het erfgoed in Utrecht.

De publieksprijs
De meeste stemmen zijn verzameld door Jan Visser met zijn Pop-Up Hangmat Paradijs die er met de Utrecht Wereldberoemde fiets vandoor ging!

De overige finalisten
De overige finalisten wonnen een luchtballonvaart boven de provincie. 


Link: https://www.utrechtwereldberoemd.nl/challenges
Trefwoorden: prijsuitreiking, prijsvraag

||| Blogs |||

13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, ...
20/03/17
Wie regisseert het toerisme in de regio?
Citymarketeers zijn niet meer van deze tijd. Zelfs het aanpassen van de naam naar ‘Brand Manager...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...










||| Twitter |||

||| Nieuws |||

13/12/18
Dag van Citymarketing en Nationaal Congres Citymarketing samen verder
Het Nationaal Congres Citymarketing en de Dag van de Citymarketing gaan voortaan samen verder. De ni...
13/12/18
Naam RBT KAN verdwijnt voor duidelijk toeristische naam
Regionaal Bureau voor Toerisme Knooppunt Arnhem Nijmegen (RBT KAN) krijgt een nieuwe naam. Vanaf 1 ...
10/12/18
Exclusief voor leden
Rotterdam wil weer de Grand Départ binnenhalen
De gemeente stelt zich kandidaat voor de proloog in 2023, 2024 of 2025. Maar Rotterdam wil samenwerken met meer Nederlandse steden.
05/12/18
Longlist Wandelroute van het Jaar 2019
Tien kandidaten zijn nog in de race voor de uitverkiezing van de Wandelroute van het Jaar 2019. Op z...
04/12/18
Wandelen rondom slot Zeist
In het kader van de campagne Utrechtse Kastelen en buitenplaatsen brengt RBT Heuvelrug & Vallei ...
29/11/18
Recreatiecongres  Investeren in Drenthe
Reviewcijfer 8 of meer scoren? Daar gaat de recreatief-toeristische sector in Drenthe en Ooststellin...
29/11/18
Themajaar Rembrandt start met drie presentaties in buitenlandse musea
De start van het themajaar ‘Rembrandt & de Gouden Eeuw’ is op een sterke manier bij de buit...
28/11/18
Ontmoetingszone voor vakbezoekers tijdens Vakantiebeurs uitgebreid
Vakantiebeurs, hét reisevenement van het jaar, faciliteert samen met Sunny Cars als hoofdspon...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk