Geplaatst op: 08-10-2018
Uitgever: NRIT

Utrechts Erfgoed wordt wereldberoemd met Swing by, Say hi

Utrechts Erfgoed wordt wereldberoemd met Swing by, Say hi

Op zaterdag 6 oktober was de feestelijke prijsuitreiking van de prijsvraag Utrecht Wereldberoemd. Van ruim 140 ingezonden ideeën presenteerden tien finalisten hun idee om het erfgoed in de provincie Utrecht in het zonnetje te zetten en met Swing by, Say hi wordt Utrecht wereldberoemd!


Ontdek de schommels en beleef het erfgoed vanuit een ander perspectief. Dat is waar het winnende idee Swing by, Say hi over gaat. Al schommelend bouwen we volgens bedenker Adjo Tjon bruggen naar het verleden, heden en de toekomst. Bij het ontwikkelen van de schommels wil ze kunstenaars betrekken, zodat het echt plekken worden waar je naar op zoek gaat. De jury was onder de indruk van haar idee omdat het voor alle doelgroepen toegankelijk is, online met offline verbindt en draait om beleving.

De Top drie
De eerste plaats was voor Swing by, Say hi, op de voet gevolgd door EARTH, Art Festival Utrecht die tweede werd en de derde plaats ging naar De Utrechtse 2-daagse.
Het idee EARTH, door Eamon Quinlan, gaat over een jaarlijks tweedaags festival dat plaatsvindt op de Utrechtse Heuvelrug, met focus op creativiteit en duurzaamheid. De jury roemde het idee vanwege het ambitieniveau, het feit dat het identiteit kan geven aan het Nationaal park de Utrechtse Heuvelrug en dat het aansluit bij het actuele thema gezond, stedelijk leven. De Utrechtse 2-daagse van Jasper Versteege is een jaarlijks terugkerende tweedaagse fietstocht die je door het prachtige landschap langs de hoogtepunten van de provincie voert. Dit idee werd gewaardeerd om de jaarlijkse Utrechtse traditie die het zou kunnen worden, en de verbindende functie die het kan invullen voor het erfgoed in Utrecht.

De publieksprijs
De meeste stemmen zijn verzameld door Jan Visser met zijn Pop-Up Hangmat Paradijs die er met de Utrecht Wereldberoemde fiets vandoor ging!

De overige finalisten
De overige finalisten wonnen een luchtballonvaart boven de provincie. 


Link: https://www.utrechtwereldberoemd.nl/challenges
Trefwoorden: prijsuitreiking, prijsvraag
    

||| Blogs |||

11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...
18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, ...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/07/19
Exclusief voor leden
Zo zet je wijnbeleving op
De cruisemaatschappijen halen graag bijzondere belevingen aan boord. Dat helpt bij de verkoop van d...
17/07/19
Exclusief voor leden
Taj Mahal bekendste wereldwonder
Hoe bekend zijn de zeven wereldwonderen? Een platform zocht het uit door op social media te analyser...
16/07/19
Publiek maakt Rembrandt kunst
Gister, op de geboortedag van Rembrandt, openden 693 kunstenaars hun eigen tentoonstelling in het R...
15/07/19
ACM vraagt bijdrage experts in voorkomen online misleiding
Draag dan bij aan de uitwerking van professionele standaarden voor online gedragsbeïnvloeding.
15/07/19
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Overijssel
Het gaat goed met het toerisme in Overijssel. MarketingOost meet een explosieve groei van het binnenlands en inkomend toerisme.
12/07/19
Populairste destinaties zomer 2019 gemeten in verkoop vliegtickets
Voor het tweede jaar op rij zijn Barcelona (Europa) en Bangkok (wereldwijd) de populairste vakantie...
08/07/19
Met vakantieabonnement naar pretpark
Voor wie de zomer(vakantie) in eigen land viert heeft Amusementspark Tivoli een voordelig Vakantiea...
03/07/19
Exclusief voor leden
Verkoop treinkaartjes boost door folderactie maar klanttevredenheid daalt
Aanbiedingen van goedkope losse treinkaartjes via bijvoorbeeld Kruidvat of Etos hebben een positief...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk