Geplaatst op: 03-10-2018
Auteur: Redactie
Pleisureworld NRIT

Augmented reality voor 400 duizend horecamedewerkers

Augmented reality voor 400 duizend horecamedewerkers
Koninklijke Horeca Nederland en CNV Vakmensen hebben een grappige tool ontwikkeld om hun medewerkers voor de drukke zomer te bedanken. Collega's kunnen elkaar fotograferen en met augmented reality wordt automatisch een kroontje op het hoofd van de gefotografeerde persoon geplaatst.


Volgens KHN en CNV zorgde warme zomer van 2018 zorgde voor lange, drukke dagen waarop miljoenen gasten, uit binnen- en buitenland, op alle aandacht en gastvrijheid van de 400 duizend medewerkers konden rekenen. In de vorm van een virtuele kroon is nu een bedankje ontwikkeld.


Augmented Reality face filter

Voor deze actie hebben KHN en CNV Vakmensen een nieuwe tool ontwikkeld: een Augmented Reality face filter dat automatisch een kroontje plaatst op het hoofd van iedereen die wordt gefotografeerd. Daarnaast krijgen de geportretteerden de titel Horecakoning, -koningin of -team 2018. De bekroonde portretten kunnen met #horecakoning en #khn worden gedeeld op social media.


Iedereen een kroontje

Met het face filter worden horecaondernemers en -collega’s uitgenodigd elkaar te fotograferen en te bekronen. Robèr Willemsen, voorzitter van KHN, legt uit: "We hopen dat medewerkers dit ook onderling gaan doen. En dan bedoelen we álle horecamedewerkers. Zeker ook de mensen in de keuken, de schoonmakers en op de administratie. Ook zij dragen bij aan een leuke dag of avond van onze gasten. In de horeca werk je als een team en iedereen weet hoe belangrijk die samenwerking is.” Met deze actie willen KHN en CNV Vakmensen de trots op het vak en de kracht van teamwork een podium geven. "Voor iedereen die nu in de horeca werkt en als uitnodiging aan nieuw talent. Werken in de horeca is topsport, zeker in de zomer, maar je doet het samen en met passie voor het vak en je gasten,” aldus Willemsen.


De actie loopt de hele maand oktober. Alle informatie is te vinden op de Facebookpagina van KHN en de foto’s kunnen op alle social media kanalen worden gedeeld. Daarnaast worden diverse eigen media van KHN, haar leden en CNV Vakmensen ingezet om de actie bekendheid te geven.

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, personeel, arbeid

CELTH
 





||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
27/03/24
My First Smartphone Festival krijgt waarschijnlijk vervolg
De eerste editie van My First Smartphone Festival bij Beeld & Geluid heeft afgelopen weekend ruim 2200 bezoekers getrokken. Verspreid over vier dagen, van donderdag tot en met zondag, leerden kinderen, hun ouders en docenten over hoe om te gaan met je allereerste telefoon.
27/03/24
Exclusief voor leden
Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
26/03/24
Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
26/03/24
Reiziger wil directe vlucht
Luchtvaartreizigers hechten aan een rechtstreekse verbinding naar de eindbestemming. Het overgrote deel van alle vliegreizen kent dan ook geen overstap tijdens de reis. Bij vliegreizen van meer dan 6 uur biedt een overstap vaker een aantrekkelijk alternatief.
26/03/24
Zo krijgt het thema duurzaamheid voet aan de grond in de reisbranche
Steeds meer mensen raken overtuigd van het nut en de noodzaak van duurzaam leven. Met duurzaam wordt een leefstijl bedoeld die een zo laag mogelijke ecologische voetafdruk achterlaat. In andere woorden: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de natuur zo min mogelijk te lijden heeft onder het gedrag van de mens?
25/03/24
Is het de moeite waard om te investeren in betrouwbare service voertuigen voor uw resort/park?
Als het gaat om het runnen van een resort of park, kan het belang van betrouwbaar transport niet genoeg benadrukt worden. Of het nu gaat om het vervoer van gasten over uitgestrekte gebieden of om de mobiliteit van het personeel voor verschillende taken, duurzame en goed onderhouden service voertuigen zijn essentieel voor een soepel verloop van uw faciliteit. Maar is het verstandig om te investeren in duurzame servicevoertuigen en hoe vaak moeten ze worden onderhouden?
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...