Geplaatst op: 20-09-2018
Auteur: Marc Gerlings

Herhaling programma subsidies kleinere evenementen in Overijssel

Herhaling programma subsidies kleinere evenementen in Overijssel

Organisatoren van de kleinere evenementen in de provincie Overijssel komen mogelijk ook in 2019 in aanmerking voor een financiële ondersteuning. Het gaat om evenementen die onderscheidend zijn en passen bij specifieke kenmerken van de streek. De organisatoren kunnen vanaf 5 oktober 2018 tot en met 22 oktober 2018 een aanvraag indienen.


Evenementen met een minimale begroting van 20.000 euro per jaar komen in aanmerking voor een financiële bijdrage. Deze bijdrage is bestemd voor de voorbereiding, uitvoering of verbetering van het evenement. De maximale subsidie is 10.000 euro per evenement. Voor het jaar 2019 is een budget van € 175.000,- beschikbaar. Organisatoren van de kleinere evenementen die in 2018 subsidie hebben ontvangen en van de nieuwe regeling gebruik willen maken, dienen opnieuw een aanvraag in te sturen. Voor hen geldt geen garantie dat zij in 2019 subsidie ontvangen.


Informatie over de regeling is nu al beschikbaar op de website van de provincie: www.overijssel.nl/kleinereevenementen


"Evenementen zetten streek goed op de kaart”

Eddy van Hijum, gedeputeerde Economie: "De regeling voor de kleinere evenementen was in 2017 en 2018 zeer succesvol. Maar liefst 28 evenementen konden met deze ondersteuning de eigen streek goed op de kaart zetten. Mede dankzij vele vrijwilligers. Ook in 2019 is het mogelijk om subsidie aan te vragen. Organisatoren: benut deze mooie kans! Als provincie ondersteunen we al 17 beeldbepalende grote evenementen. Zowel de grote als de kleinere zijn belangrijk voor Overijssel. Ze vergroten de aantrekkelijkheid van onze mooie provincie.”


Punten scoren

Een onafhankelijke adviescommissie beoordeelt de binnengekomen subsidieaanvragen. Deze commissie bestaat uit vijf deskundigen uit de sport, cultuur, marketing, vrijetijdseconomie en evenementenbranche. De evenementen kunnen punten scoren op de volgende onderdelen: onderscheidend karakter, gedragen door de lokale samenleving, regionale potentie, vernieuwend en aansluitend bij profiel van de streek. Evenementen die de meeste punten scoren hebben de meeste kans op subsidie. In februari 2019 maakt provincie Overijssel bekend wie voor financiële ondersteuning in aanmerking komt.

Trefwoorden: evenementen, subsidie, toerisme, marketing

||| Blogs |||

08/04/19
2019: het jaar voor nationaal toeristisch beleid
2019 wordt hét jaar waarin het Rijk haar rol pakt om te sturen op een gebalanceerde ontwikkeling van het inkomende en binnenlands toerisme in Nederland. Een ontwikkeling waarbij economie, samenleving en leefomgeving met elkaar in samenhang worden bekeken. Een ontwikkeling waarin lasten worden gedeeld en bovenal: kansen worden benut!
18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
11/03/19
Groots Denken!
Groots Denken!
11/03/19 · Duurzaam toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Tijdens mijn bezoek aan de ITB Berlijn borrelde een lumineus idee op...
14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/05/19
Nieuwe natuurlijke accommodaties voor camping Bakkum
Op camping Bakkum zijn onder toeziend oog van de Estlandse ambassadeur twee nieuwe accommodaties officieel geopend.De houten huisjes zijn gebouwd door de Estlandse modulaire bouwer Harmet.
21/05/19
Weer paviljoen Rijksmuseum op Zwarte Cross
Geen nieuws maar wel een mooie cross-over tussen musea en evenementen. Voor het tweede jaar heeft het Rijksmuseum een pop-up paviljoen op de Zwarte Cross.
20/05/19
Songfestival als vliegwiel voor Holland City Strategie
NBTC Holland Marketing sprong vandaag al handig in op de overwinning van Duncan Laurence op het Songfestival. NBTC wil rond het Songfestival de minder bekende plekken van Nederland in de etalage zetten en hoopt dat het evenement als vliegwiel werkt voor de Holland City Strategie.
20/05/19
Meer kinderen naar de Keukenhof
Keukenhof heeft met 1,5 miljoen bezoekers een succesvol seizoen achter de rug. Ook de waardering was met een 9,0 weer erg hoog.
20/05/19
Eerste wandelnetwerk op de Veluwe
Donderdagmiddag 16 mei startte Mark Sandmann de werkzaamheden voor de aanleg van het eerste Routebur...
20/05/19
Vakantieganger onmisbare speler voor Schiphol
Tweederde van alle passagiers op Schiphol heeft een leisure motief om te vliegen. Zij vliegen om op ...
20/05/19
Nationaal Park Weerribben-Wieden hét Kanoparadijs van Noordwest-Europa
Nationaal Park Weerribben-Wieden is vanaf 24 mei hét Kanoparadijs van Noordwest-Europa. Onder...
20/05/19
Exclusief voor leden
Top 10 steden meeste vierkante meters park per inwoner
Voor recreatie is het een opvallende top 10: de verhouding tussen het aantal vierkante meters park van een stad en het aantal inwoners.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk