Geplaatst op: 12-09-2018
Auteur: Marc Gerlings

TUI en ANVR ruimen strand Scheveningen op

TUI en ANVR ruimen strand Scheveningen op

Nederland is één van de 113 landen dat op zaterdag 15 september 2018 meedoet aan de World Cleanup Day. Brancheorganisatie ANVR, TUI Nederland en collega’s uit de reissector steken zaterdag in Scheveningen de handen uit de mouwen om na een hete zomer dit stukje Nederland beach clean achter te laten.

Met deze, daadwerkelijke maar meer symbolische, actie op zaterdag 15 september vraagt de reissector aandacht om respectvol om te gaan met natuur, cultuur, milieu en lokale bevolking, zodat ook in de toekomst de miljoenen Nederlandse vakantiegangers kunnen blijven genieten van mooie bestemmingen; ver weg of dichtbij. 


Frank Oostdam, directeur ANVR: ”Natuurlijk beseffen we dat reizen niet altijd schoon is, maar met elkaar is het wel een beetje schoner te maken. Zo dragen alle ANVR-reisondernemingen hun steentje bij door tal van (milieu)maatregelen te nemen op buitenlandse bestemmingen. Zij maken bijvoorbeeld afspraken met hotels om samen met hotelgasten minder energie en water te verbruiken, plastic gebruiksvoorwerpen te vervangen door papier of andere natuurlijke materialen, verantwoorde excursies aan te bieden, etc.".

Terwijl initiatiefnemer TUI Nederland samen met de Nederlandse reissector op zaterdagochtend 15 september een Scheveningse ‘beach clean’ organiseert, zijn Belgische reiscollega’s op het strand van Oostende druk in de weer, en wordt ook op Curacao het drukbezochte strand opgeschoond.

Volgend jaar wil de reissector dit initiatief in Nederland verder uitbouwen.

Trefwoorden: duurzaamheid, duurzaam toerisme, opruimen, clean

||| Blogs |||

08/04/19
2019: het jaar voor nationaal toeristisch beleid
2019 wordt hét jaar waarin het Rijk haar rol pakt om te sturen op een gebalanceerde ontwikkeling van het inkomende en binnenlands toerisme in Nederland. Een ontwikkeling waarbij economie, samenleving en leefomgeving met elkaar in samenhang worden bekeken. Een ontwikkeling waarin lasten worden gedeeld en bovenal: kansen worden benut!
18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
11/03/19
Groots Denken!
Groots Denken!
11/03/19 · Duurzaam toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Tijdens mijn bezoek aan de ITB Berlijn borrelde een lumineus idee op...
14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/05/19
ABN AMRO: Nederlands toerisme blijft sterk groeien
Door de welvaartsgroei en de grotere bereikbaarheid van bestemmingen blijft het toerisme in Nederland ook in de komende jaren stijgen. De groei in de regio is sterker dan op de toeristische hotspots. Dat schrijft ABN AMRO in haar nieuwste Prognose Leisure 2019-2020.
21/05/19
Nieuwe natuurlijke accommodaties voor camping Bakkum
Op camping Bakkum zijn onder toeziend oog van de Estlandse ambassadeur twee nieuwe accommodaties officieel geopend.De houten huisjes zijn gebouwd door de Estlandse modulaire bouwer Harmet.
21/05/19
Weer paviljoen Rijksmuseum op Zwarte Cross
Geen nieuws maar wel een mooie cross-over tussen musea en evenementen. Voor het tweede jaar heeft het Rijksmuseum een pop-up paviljoen op de Zwarte Cross.
20/05/19
Songfestival als vliegwiel voor Holland City Strategie
NBTC Holland Marketing sprong vandaag al handig in op de overwinning van Duncan Laurence op het Songfestival. NBTC wil rond het Songfestival de minder bekende plekken van Nederland in de etalage zetten en hoopt dat het evenement als vliegwiel werkt voor de Holland City Strategie.
20/05/19
Meer kinderen naar de Keukenhof
Keukenhof heeft met 1,5 miljoen bezoekers een succesvol seizoen achter de rug. Ook de waardering was met een 9,0 weer erg hoog.
20/05/19
Eerste wandelnetwerk op de Veluwe
Donderdagmiddag 16 mei startte Mark Sandmann de werkzaamheden voor de aanleg van het eerste Routebur...
20/05/19
Vakantieganger onmisbare speler voor Schiphol
Tweederde van alle passagiers op Schiphol heeft een leisure motief om te vliegen. Zij vliegen om op ...
20/05/19
Nationaal Park Weerribben-Wieden hét Kanoparadijs van Noordwest-Europa
Nationaal Park Weerribben-Wieden is vanaf 24 mei hét Kanoparadijs van Noordwest-Europa. Onder...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk