Geplaatst op: 12-09-2018
Auteur: Marc Gerlings

TUI en ANVR ruimen strand Scheveningen op

TUI en ANVR ruimen strand Scheveningen op

Nederland is één van de 113 landen dat op zaterdag 15 september 2018 meedoet aan de World Cleanup Day. Brancheorganisatie ANVR, TUI Nederland en collega’s uit de reissector steken zaterdag in Scheveningen de handen uit de mouwen om na een hete zomer dit stukje Nederland beach clean achter te laten.

Met deze, daadwerkelijke maar meer symbolische, actie op zaterdag 15 september vraagt de reissector aandacht om respectvol om te gaan met natuur, cultuur, milieu en lokale bevolking, zodat ook in de toekomst de miljoenen Nederlandse vakantiegangers kunnen blijven genieten van mooie bestemmingen; ver weg of dichtbij. 


Frank Oostdam, directeur ANVR: ”Natuurlijk beseffen we dat reizen niet altijd schoon is, maar met elkaar is het wel een beetje schoner te maken. Zo dragen alle ANVR-reisondernemingen hun steentje bij door tal van (milieu)maatregelen te nemen op buitenlandse bestemmingen. Zij maken bijvoorbeeld afspraken met hotels om samen met hotelgasten minder energie en water te verbruiken, plastic gebruiksvoorwerpen te vervangen door papier of andere natuurlijke materialen, verantwoorde excursies aan te bieden, etc.".

Terwijl initiatiefnemer TUI Nederland samen met de Nederlandse reissector op zaterdagochtend 15 september een Scheveningse ‘beach clean’ organiseert, zijn Belgische reiscollega’s op het strand van Oostende druk in de weer, en wordt ook op Curacao het drukbezochte strand opgeschoond.

Volgend jaar wil de reissector dit initiatief in Nederland verder uitbouwen.

Trefwoorden: duurzaamheid, duurzaam toerisme, opruimen, clean

||| Blogs |||

04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
25/09/18
En Footzy is (W)elke Plek
Het aantal kwalificaties in bijna 40 jaar noeste arbeid dat mij is opgespeld groeit nog steeds met...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
24/07/18
Time Out
Time Out
24/07/18 · Leisure · Han Verheijden | Lees meer
Zoals ik in mijn vorige column schreef, heb ik afgelopen winter een skiongeluk gehad. Hierdoor was...
10/07/18
Oh jee; ik moet (sorry mag) Lekkeâh weg in èguhn land
Ik deed even een rondje beroepsdeformatie op mijn sportschool. Spanje, Turkije, Amerika, Noorwegen,...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/10/18
Exclusief voor leden
Tien nieuwe Cook’s Clubs van Thomas Cook
Reisbedrijf Thomas Cook wil met tien nieuwe Cook's Clubs een nieuwe doelgroep aantrekken. De eerste Cook's Club was een daverend succes.
23/10/18
Exclusief voor leden
Provincies gaan werken aan digitale natuurkaart
De Nederlandse provincies gaan werken aan een digitale kaart van het Natuurnetwerk Nederland (NNN)....
22/10/18
Beleving reizen in de ruimte
Zondag 21 oktober is door de Nederlandse astronaut André Kuipers de tentoonstelling ‘Reizen in de Ruimte, op weg naar een nieuwe aarde’ in het Haagse Museon geopend.
22/10/18
Herdenking 100 jaar Eerste Wereldoorlog trekt 2,6 miljoen mensen naar Westhoek
De Vlaamse regio Westhoek heeft voor de herdenking van 100 jaar Eerste Wereldoorlog tussen 2014 en 2018 al 2,6 miljoen bezoekers ontvangen. Wat heeft dit de regio opgeleverd?
22/10/18
Exclusief voor leden
Citytrips voor het eerst populairder dan zon- en strandvakanties
Wereldwijd groeien city trips vier maal zo snel als de totale vakantiemarkt. Daarmee zijn citytrips nu populairder dan zon- en strandvakanties.
22/10/18
Gebruikte boten snel verkocht
De verkoop van gebruikte open boten zoals sloepen en tenders, steeg in het derde kwartaal van 2018 met maar liefst 40% ten opzichte van hetzelfde kwartaal van 2017
19/10/18
Aan de slag met jouw regio?
Ongeveer 500 vakgenoten reisden vorige week af naar Deventer voor de eerste Nationale ToerismeTop....
19/10/18
8 trends reizen voor 2019
Van reizen om te leren tot meer plannen voor weekendtrips.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk