Geplaatst op: 12-09-2018
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Nieuwe naam en campus voor NHTV

Nieuwe naam en campus voor NHTV
De bekendste toeristische opleiding van Nederland, NHTV, krijgt een nieuwe naam: Breda University of Applied Sciences. Tegelijkertijd bouwt de opleiding aan een campus en hebben de toerisme- en hotelschoolstudenten onlangs een geheel verbouwd klooster betrokken. De nieuwe naam moet NHTV helpen bij haar internationale profilering en de ambitie een wereldwijd erkende topinstelling te zijn met een sterke internationale oriëntatie.


Breda University of Appied Sciences biedt opleidingen in toerisme en hospitality, de mediawereld, de gamesindustrie, het hotelwezen, de facility en logistieke branche, de leisure & events industrie en op het gebied van stedenbouw en mobiliteit. Het voormalige klooster aan de Mgr. Hopmansstraat in Breda, naast de huidige hoofdlocatie, is compleet gerenoveerd en het monumentale gebouw is nu onderdeel van een ultramoderne campus in wording. In lijn met haar nieuwe strategie introduceert Breda University of Applied Sciences daarnaast een nieuw logo, een nieuwe huisstijl én een nieuwe website.



Ontmoetingsplaats voor studenten, docenten, niet-onderwijzend personeel, bedrijven en organisaties

"We bieden al jaren een internationale opleiding aan onze studenten. Deze zijn afkomstig uit Nederland, maar ook uit het buitenland. Aan Breda University of Applied Sciences studeren 7.500 studenten uit meer dan 100 landen. Al onze opleidingen hebben een duidelijke internationale invalshoek. Het is onze ambitie een internationaal erkende onderwijsinstelling te zijn. Als onderdeel van deze ambitie is een internationaal herkenbare naam een logische stap”, vertelt dr. Elisabeth Minnemann, voorzitter van het College van Bestuur van Breda University of Applied Sciences. "Ook onze nieuwe campus draagt bij aan onze internationale ambities, doordat we hier een diverse, inclusieve en internationale leeromgeving creëren. Hier zijn we een campus aan het ontwikkelen waarin studenten, docenten, niet-onderwijzend personeel, bedrijven en organisaties elkaar kunnen ontmoeten. Zo fungeert onze campus mede als broedplaats voor creatieve bedrijven. Hieruit kunnen mooie innovatieve oplossingen ontstaan voor vraagstukken uit de specifieke vakgebieden waarvoor we onze studenten opleiden.”


Op weg naar een nieuwe campus

De ontwikkeling van een hoogwaardige, state-of-the-art leer- en werkomgeving in de vorm van een nieuwe campus is in volle gang. Begin september zijn de studenten van de opleiding Hotel, Facility en Tourism gestart in het volledig gerenoveerde klooster, dat nu Horizon Building heet. Vanaf september 2019 bevinden alle opleiding van Breda University of Applied Sciences zich op het campusterrein, in plaats van op vier locaties in de stad.


Link: https://www.buas.nl/
Trefwoorden: onderwijs, onderzoek, toerisme, celth
    

||| Blogs |||

13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
01/04/16
Wordt cultuurtoerisme bedreigd?
Wordt cultuurtoerisme bedreigd?
01/04/16 · Cultuur · Toerisme · Vakanties · Han Verheijden | Lees meer
Naast mijn werk als lector en adviseur ben ik ook actief als vrijwilliger. PUM (een initiatief van ...
27/05/15
New cultural venue management, need or nonsense?
Op de NHTV Academy for Leisure is één van de postpropedeutische specialisatietrac...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/07/19
De Groene Koepel lanceert app Cultuurrijk
Wandelen door de Nederlandse geschiedenis, dat kan met de nieuwe app Cultuurrijk! Bijzondere plekken...
19/07/19
Wat betekenen cultuur en media voor de Nederlandse economie?
De bijdrage van cultuur en media aan de Nederlandse economie (bbp) bedraagt 3,7 procent. Dit gaat gepaard met een aandeel van 4,5 procent in de totale werkgelegenheid.
17/07/19
Exclusief voor leden
Taj Mahal bekendste wereldwonder
Hoe bekend zijn de zeven wereldwonderen? Een platform zocht het uit door op social media te analyser...
16/07/19
Publiek maakt Rembrandt kunst
Gister, op de geboortedag van Rembrandt, openden 693 kunstenaars hun eigen tentoonstelling in het R...
15/07/19
Kunst van Boijmans voor de klas
Vanaf schooljaar 2019/2020 komen kunstwerken, museumdocenten en de art handlers op bezoek in de klas.
03/07/19
Exclusief voor leden
ASML gaat samenwerking aan met Van Gogh Brabant en het Van Gogh Museum
High-tech bedrijf ASML gaat een langdurige samenwerking aan met Van Gogh Brabant in Nuenen en het Van Gogh Museum in Amsterdam.
01/07/19
Brabantse Van Gogh fietsroutes uitgebreid en gevarieerder
De Van Gogh fietsroute in Noord-Brabant is volledig vernieuwd en uitgebreid. De prijswinnende thematische fietsroute is uitgebreid van 335 naar 435 kilometer en van vijf naar tien rondes.
26/06/19
Exclusief voor leden
Welke iconen bepalen de culturele identiteit van de provincies?
In het Vrije Tijd Merkenonderzoek heeft Hendrik Beerda Brand Consultancy het maatschappelijk draagvlak en de waardering voor alle cultuurinstellingen, sportorganisaties, dagattracties en evenementen onderzocht onder de provinciebevolking.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk