Geplaatst op: 12-09-2018
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Nieuwe naam en campus voor NHTV

Nieuwe naam en campus voor NHTV
De bekendste toeristische opleiding van Nederland, NHTV, krijgt een nieuwe naam: Breda University of Applied Sciences. Tegelijkertijd bouwt de opleiding aan een campus en hebben de toerisme- en hotelschoolstudenten onlangs een geheel verbouwd klooster betrokken. De nieuwe naam moet NHTV helpen bij haar internationale profilering en de ambitie een wereldwijd erkende topinstelling te zijn met een sterke internationale oriëntatie.


Breda University of Appied Sciences biedt opleidingen in toerisme en hospitality, de mediawereld, de gamesindustrie, het hotelwezen, de facility en logistieke branche, de leisure & events industrie en op het gebied van stedenbouw en mobiliteit. Het voormalige klooster aan de Mgr. Hopmansstraat in Breda, naast de huidige hoofdlocatie, is compleet gerenoveerd en het monumentale gebouw is nu onderdeel van een ultramoderne campus in wording. In lijn met haar nieuwe strategie introduceert Breda University of Applied Sciences daarnaast een nieuw logo, een nieuwe huisstijl én een nieuwe website.



Ontmoetingsplaats voor studenten, docenten, niet-onderwijzend personeel, bedrijven en organisaties

"We bieden al jaren een internationale opleiding aan onze studenten. Deze zijn afkomstig uit Nederland, maar ook uit het buitenland. Aan Breda University of Applied Sciences studeren 7.500 studenten uit meer dan 100 landen. Al onze opleidingen hebben een duidelijke internationale invalshoek. Het is onze ambitie een internationaal erkende onderwijsinstelling te zijn. Als onderdeel van deze ambitie is een internationaal herkenbare naam een logische stap”, vertelt dr. Elisabeth Minnemann, voorzitter van het College van Bestuur van Breda University of Applied Sciences. "Ook onze nieuwe campus draagt bij aan onze internationale ambities, doordat we hier een diverse, inclusieve en internationale leeromgeving creëren. Hier zijn we een campus aan het ontwikkelen waarin studenten, docenten, niet-onderwijzend personeel, bedrijven en organisaties elkaar kunnen ontmoeten. Zo fungeert onze campus mede als broedplaats voor creatieve bedrijven. Hieruit kunnen mooie innovatieve oplossingen ontstaan voor vraagstukken uit de specifieke vakgebieden waarvoor we onze studenten opleiden.”


Op weg naar een nieuwe campus

De ontwikkeling van een hoogwaardige, state-of-the-art leer- en werkomgeving in de vorm van een nieuwe campus is in volle gang. Begin september zijn de studenten van de opleiding Hotel, Facility en Tourism gestart in het volledig gerenoveerde klooster, dat nu Horizon Building heet. Vanaf september 2019 bevinden alle opleiding van Breda University of Applied Sciences zich op het campusterrein, in plaats van op vier locaties in de stad.


Link: https://www.buas.nl/
Trefwoorden: onderwijs, onderzoek, toerisme, celth

||| Blogs |||

13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
01/04/16
Wordt cultuurtoerisme bedreigd?
Wordt cultuurtoerisme bedreigd?
01/04/16 · Cultuur · Toerisme · Vakanties · Han Verheijden | Lees meer
Naast mijn werk als lector en adviseur ben ik ook actief als vrijwilliger. PUM (een initiatief van ...
27/05/15
New cultural venue management, need or nonsense?
Op de NHTV Academy for Leisure is één van de postpropedeutische specialisatietrac...








||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/02/19
WO I-herdenking trekt 3 miljoen bezoekers naar Westhoek
Voor de herdenking van Wereldoorlog I noteerde het kenniscentrum van Westtoer 2,8 miljoen WO I-herdenkingsbezoekers. Waar kwamen ze vandaan en hoe gaat Toerisme Vlaanderen nu verder met dit thema?
19/02/19
Infocentrum WO2 Nijmegen op 23 februari open
Op 23 februari 2019 opent het Infocentrum WO2 Nijmegen vanaf 13.30 uur de deuren voor het grote publiek.
18/02/19
Exclusief voor leden
ArcheoRoute Limburg zet modernste technieken in
Roermond gaat met een ArcheoRoute haar geschiedenis terugbrengen in het straatbeeld. De gemeente Roermond haakt hiermee in op het programma van de Provincie Limburg: ‘ArcheoRoute Limburg’, waarin bezoekers met behulp van een app en website kennismaken met de archeologie op historische plekken.
15/02/19
Exclusief voor leden
Nieuw financieringsinstrument voor cultuur in Rotterdam: Cultuurlening
Culturele organisaties, creatieve ondernemers en professionele kunstenaars in Rotterdam kunnen vanaf...
13/02/19
Ruim € 79,4 miljoen verdeeld onder culturele organisaties
Op het Goed Geld Gala 2019 van de BankGiro Loterij is ruim € 79,4 miljoen verdeeld onder 77 culturele organisaties. Het is het hoogste bedrag ooit, bijna € 5 miljoen meer dan vorig jaar.
04/02/19
Limes wandelroute verkozen tot wandelroute van 2019
Het Romeinse Limespad, in april 2018 gelanceerd door Wandelnet, is gekozen tot Wandelroute van het Jaar 2019.
01/02/19
Utrecht restaureert erfgoedparels en dat kan routes stimulans geven
Fietsers en wandelaars kunnen nog meer routes plannen langs erfgoedparels. De provincie Utrecht gee...
31/01/19
European Meetings and Events Conference in Den Haag
Den Haag verwelkomt het Europese Meetings and Events Congres (EMEC19) van 9 tot 12 februari in World...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk