Geplaatst op: 12-09-2018
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Nieuwe naam en campus voor NHTV

Nieuwe naam en campus voor NHTV
De bekendste toeristische opleiding van Nederland, NHTV, krijgt een nieuwe naam: Breda University of Applied Sciences. Tegelijkertijd bouwt de opleiding aan een campus en hebben de toerisme- en hotelschoolstudenten onlangs een geheel verbouwd klooster betrokken. De nieuwe naam moet NHTV helpen bij haar internationale profilering en de ambitie een wereldwijd erkende topinstelling te zijn met een sterke internationale oriëntatie.


Breda University of Appied Sciences biedt opleidingen in toerisme en hospitality, de mediawereld, de gamesindustrie, het hotelwezen, de facility en logistieke branche, de leisure & events industrie en op het gebied van stedenbouw en mobiliteit. Het voormalige klooster aan de Mgr. Hopmansstraat in Breda, naast de huidige hoofdlocatie, is compleet gerenoveerd en het monumentale gebouw is nu onderdeel van een ultramoderne campus in wording. In lijn met haar nieuwe strategie introduceert Breda University of Applied Sciences daarnaast een nieuw logo, een nieuwe huisstijl én een nieuwe website.



Ontmoetingsplaats voor studenten, docenten, niet-onderwijzend personeel, bedrijven en organisaties

"We bieden al jaren een internationale opleiding aan onze studenten. Deze zijn afkomstig uit Nederland, maar ook uit het buitenland. Aan Breda University of Applied Sciences studeren 7.500 studenten uit meer dan 100 landen. Al onze opleidingen hebben een duidelijke internationale invalshoek. Het is onze ambitie een internationaal erkende onderwijsinstelling te zijn. Als onderdeel van deze ambitie is een internationaal herkenbare naam een logische stap”, vertelt dr. Elisabeth Minnemann, voorzitter van het College van Bestuur van Breda University of Applied Sciences. "Ook onze nieuwe campus draagt bij aan onze internationale ambities, doordat we hier een diverse, inclusieve en internationale leeromgeving creëren. Hier zijn we een campus aan het ontwikkelen waarin studenten, docenten, niet-onderwijzend personeel, bedrijven en organisaties elkaar kunnen ontmoeten. Zo fungeert onze campus mede als broedplaats voor creatieve bedrijven. Hieruit kunnen mooie innovatieve oplossingen ontstaan voor vraagstukken uit de specifieke vakgebieden waarvoor we onze studenten opleiden.”


Op weg naar een nieuwe campus

De ontwikkeling van een hoogwaardige, state-of-the-art leer- en werkomgeving in de vorm van een nieuwe campus is in volle gang. Begin september zijn de studenten van de opleiding Hotel, Facility en Tourism gestart in het volledig gerenoveerde klooster, dat nu Horizon Building heet. Vanaf september 2019 bevinden alle opleiding van Breda University of Applied Sciences zich op het campusterrein, in plaats van op vier locaties in de stad.


Link: https://www.buas.nl/
Trefwoorden: onderwijs, onderzoek, toerisme, celth

||| Blogs |||

13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
05/12/18
Sorry wereld. Ik blijf gewoon vliegen.
Het knaagde de laatste tijd een beetje. Gewetenswroeging. Schuldbesef. Duivels dilemma. Boetekleed...
24/10/18
Toeristen verleiden wordt het nieuwe belijden
Amsterdam puilt uit van de toeristen. Goed voor de economie, maar minder aangenaam voor veel inwone...
04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
25/09/18
En Footzy is (W)elke Plek
Het aantal kwalificaties in bijna 40 jaar noeste arbeid dat mij is opgespeld groeit nog steeds met...










||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/12/18
Meer bezoekers voor Rijksmuseum
Het Rijksmuseum in Amsterdam heeft na jaren van dalende bezoekcijfers in 2018 weer een plusje weten...
17/12/18
Brussels Airport wordt digitale hub voor kinderen
Microsoft België lanceert ‘DigiKids’, een nieuw initiatief om kinderen digitale vaardigheden ...
17/12/18
Engelen om je boodschap mee te delen
De Iamsterdam-letters zijn dan weg maar in de hoofdstad zijn door het Amsterdam Light Festival wel ...
17/12/18
Strand Nederland en KHN gaan intensiever samenwerken
Strand Nederland en Koninklijke Horeca Nederland (KHN) hebben een overeenkomst ondertekend om intensiever samen te werken. Doel is om gezamenlijk de belangen te behartigen van de horecaondernemers langs de Nederlandse kust.
17/12/18
Poortfunctie kastelen
GLK (Geldersch Landschap & Kastelen) presenteert haar opengestelde kastelen steeds meer als de p...
14/12/18
Nieuw park Delft kan 300.000 liter water opvangen
Het park ligt ten opzichte van de omgeving een stuk hoger en bovenop een fietsenstalling.
14/12/18
Exclusief voor leden
Eerste uitgave Staat van Schiphol
De eerste uitgave van ‘De Staat van Schiphol 2018’, is uitgebracht. Inspectie Leefomgeving en ...
14/12/18
Twee Tilburgse musea bieden kortingsactie
Musea werken vaak samen maar meestal niet in de verkoop van tickets. In Tilburg ligt dat anders deze...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk