Geplaatst op: 07-09-2018
Auteur: Marc Gerlings

Sterke groei aantal online bezoekers aan Noord-Holland Noord

Sterke groei aantal online bezoekers aan Noord-Holland Noord

Het toerisme in de regio Noord-Holland Noord zit sterk in de lift. Destinatiemarketingorganisatie Holland boven Amsterdam merkt dit vooral aan de positieve resultaten van de marketingcampagnes die dit jaar werden ingezet en de sterke groei van het aantal websitebezoekers. Dit is gegroeid van 50 naar 2.500 bezoekers per dag.


De websites van Holland boven Amsterdam, waaronder ook de Kop van Noord-Holland valt, realiseerden met dit aantal bezoekers een groei van maar liefst 1.900%. In de zomermaanden juli en augustus werden er zelfs uitschieters van 4.000 websitebezoekers per dag genoteerd.


Thuismarkt
Vooral Nederlanders zijn nieuwsgierig naar wat er in eigen land te doen is. Bijna een half miljoen Nederlanders raadpleegden de websites van Holland boven Amsterdam. De destinatieorganisatie laat ook weten wat dan de meest bezochte attracties zijn online.


De top 5 van meest bezochte evenementen/iconen in Noord-Holland:

1. Robbentocht Den Oever

2. Koningsdag

3. Kaasmarkt Alkmaar

4. Weekmarkt Schagen

5. Juttersmarkt Den Helder


Kinderen zijn belangrijk
Bij een bezoek aan de regio wordt ook veel gezocht op locaties geschikt voor jonge kinderen: De top 5 van meest bezochte locaties met kinderen:

1. Landgoed Hoenderdaell

2. De Klimvallei

3. Sprookjeswonderland

4. Duynpark Het Zwanenwater

5. Museum stoomtram Hoorn-Medemblik


Internationaal bezoek

De inzet van internationale campagnes zorgde er ook voor dat steeds meer Duitsers (105.208 bezoekers / 23%) en Belgen (24.675 bezoekers / 5%) de websites van Holland boven Amsterdam raadpleegden. Met name de strandpagina was een populaire pagina onder Duitse bezoekers.


"Flink druk in de regio”
Jeroen Kor van Destinatiemarketingorganisatie Holland boven Amsterdam: "Het was deze zomer flink druk in onze regio. Het weer heeft daar natuurlijk een groot aandeel in gehad, maar ook de marketingcampagne en de samenwerkingen met ondernemers hadden hierop een positieve invloed. We konden bezoekers een gevarieerd aanbod van activiteiten en evenementen aanbieden. Dankzij een aantal win- en kortingsacties waren hier mooie voordelen aan verbonden."


Thema’s aanspreken
Holland boven Amsterdam is van plan onverminderd door te gaan met de marketingcampagnes om zo de toestroom naar de regio te blijven stimuleren en te ondersteunen in de behoefte van Amsterdam om de druk in de hoofdstad te verminderen.


"Met de ondernemers blijven we bezoekers aan Noord-Holland Noord een warm en gastvrij welkom bieden. Met aansprekende campagnes combineren we de iconen van onze regio op verrassende wijze met elkaar. Voor het najaar staan de themapagina’s ‘nazomerenbovenamsterdam.nl, herfst- en winterboven-amsterdam.nl al klaar. Daarbij hebben we weer een aantal win- en kortingsacties op de planning waarin een hoofdrol is weggelegd voor de sfeer in de regio en de streekproducten", aldus Kor.
Trefwoorden: Holland, toerisme, bezoek, spreiding

CELTH
 






||| Nieuws |||

23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
17/04/24
Exclusief voor leden
Boekingstrends meivakantie
Met de meivakantie aanstaande komen diverse touroperators met hun boekingstrends. TUI Nederland ziet 10% meer reizigers tijdens de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. De VakantieDiscounter ziet een grote belangstelling voor een all-inclusive naar Turkije.
17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.
15/04/24
Resort Lexmond van TopParken officieel geopend
Zaterdag 13 april vond de officiële opening van Resort Lexmond van TopParken plaats. Het vakantiepa...
12/04/24
Exclusief voor leden
Ierse succesroute bestaat tien jaar Wild Atlantic Way
Ierlands populaire toeristische route de Wild Atlantic Way is een echt succesverhaal in de toeristische sector. Opvallend, de route viert nu pas zijn tiende verjaardag.
08/04/24
Exclusief voor leden
Graag een portie zon in de meivakantie 2024
Uit data van reisplatform Skyscanner blijkt dat vooral zonnige bestemmingen als Spanje, Italië en Portugal in trek zijn.
05/04/24
Exclusief voor leden
Wereldwijd toeristisch recordjaar voorspeld
De World Travel & Tourism Council (WTTC) voorspelt voor 2024 een recordjaar voor Travel & Tourism. De wereldwijde economische bijdrage van de sector een recordhoogte van 11,1 biljoen dollar zal bereiken.
04/04/24
Technologie en transitie met smart hospitality
Op donderdag 18 april is de dag voor het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024. Het thema is transitie en dan heb je het al snel over technologie. Nicolette Bolté mag die interactieve sessie leiden.

||| Agenda |||

27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...