Geplaatst op: 04-09-2018
Auteur: Hans van Leeuwen
Pleisureworld NRIT

Workshop Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt!

Workshop Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt!
Pleisureworld NRIT organiseert op maandag 17 september in Arnhem de workshop Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt.


Wie tegenwoordig succesvol wil zijn, moet beschikken over de juiste contacten, online marketing strategie en een uitstekende CRM-database. Voor toeleveranciers is het van groot belang om te weten waar de potentiële klanten zich bevinden, wat het beste moment is om een afspraak te maken en wie de beslissers zijn.


De markt van recreatie & toerisme is booming en het plafond is nog niet in zicht. Ook gaan we gemakkelijker de grens over en is de Nederlandse markt steeds meer een onderdeel van een internationaal speelveld. Andere markt segmenten als horeca en retail veranderen, ze verbreden hun aanbod. Denk bijvoorbeeld aan retailtainment. Ook de regio en gebiedsontwikkeling speelt een steeds voornamere rol als het gaat om grootschalige leisure-ontwikkelingen.


Meer concurrentie maar ook volop kansen

Zowel dag- als verblijfsrecreatie verrast ons bijna dagelijks met de aankondiging van alweer een nieuwe dagattractie of de ontwikkeling van vakantieresorts met de meest luxueuze villa’s. Wij zien een toename in franchise concepten en de opkomst van de I.P.’s, ook wel Intellectual Properties genoemd. Ook het toegenomen inkomend toerisme uit België en Duitsland zorgt voor een gestage groei in leisure, en de Chinese middenklasse komt er aan.


Hans van Leeuwen ziet als trendwatcher en adviseur van Pleisureworld NRIT ook tegentrends die zich meer richten op nichemarkten of ontwikkelingen waar vooral de toekomstige generaties waaronder Millennials en generatie Z heel anders de vrije tijd zullen gaan beleven. Issues als duurzaamheid, cradle to cradle en circulair mogen we niet negeren. Nu al verlangen grote internationale bedrijven ernaar dat toeleveranciers hun eerder geleverde producten en diensten onvoorwaardelijk retour nemen.


De economische vooruitzichten zien er nog steeds rooskleurig uit, ook bij veel recreatieondernemers. Mede door de groei in het toerisme en dagrecreatie. Door de economische voorspoed is er weer volop (financiële) ruimte voor nieuwe plannen en investeringen. Daarom organiseert Pleisureworld NRIT speciaal voor leveranciers opnieuw de succesvolle workshop ‘Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt!’.


De workshop ‘Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt’

De workshop ‘Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt’ van maandag 17 september a.s. is volledig vernieuwd en biedt houvast voor bedrijven op zoek naar nieuwe verkoopsuccessen. Deelnemers aan de workshop weten na afloop alles over hun klantenpiramide en wie de beslissers zijn in de markt. Als organisator van de vakdagen ‘Het vakantiepark van de toekomst’, ‘Het nieuwe dagje uit’ en ‘Zet je regio op de kaart’ weet Pleisureworld NRIT als geen ander wat er speelt in de totale vrijetijdsmarkt.


De workshop ‘Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt’ biedt een 3 uur durende leergang in de vorm van een presentatie met cases uit de praktijk. De belangrijke trends komen aan bod en u krijgt inzicht in het veranderende ondernemers-speelveld door de toenemende verbreding in dag- en verblijfsrecreatie. Nieuwe kansen dienen zich aan in het segment van horeca, retailtaiment, gebiedsontwikkelingen zoals de Leisure Boulevards en de enorme toename in Family Entertainment Centers. Naast de verbreding in de recreatiemarkt op de Nederlandse markt zullen wij ook aandacht besteden aan de mogelijkheden in het buitenland.


Inschrijven kan via: http://pleisureworld.nl/event/workshop-succesvol-verkopen-in-de-recreatie-markt/


Link: http://pleisureworld.nl/event/workshop-succesvol-verkopen-in-de-recreatie-markt/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dagrecreatie, verblijfsrecreatie, horeca, retail, leisure, attractieparken, recron, khn

CELTH
 






||| Nieuws |||

25/04/24
Exclusief voor leden
Wat beoogt Venetië met de invoering van tickets voor dagtoeristen?
Vanaf vandaag moeten toeristen die Venetië voor een dagje willen bezoeken een toegangskaartje reserveren. De maatregel, die geldt op de drukste dagen van het jaar, is een proef om de overweldigende toestroom van toeristen te reguleren en de impact op de stad te beperken.
25/04/24
Schiphol verwacht grote drukte met meivakantie
Luchthaven Schiphol verwacht 10% meer reizigers in de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. Het wordt daarmee drukker op de luchthaven dan normaal. Nieuwe en snellere securityscanners moeten reizigers sneller door de controles helpen.
24/04/24
De Leistert is beste camping van Nederland
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
22/04/24
Exclusief voor leden
Nieuwe waterattractie voor Bellewaerde
Het Vlaamse attractiepark Bellewaerde heeft een nieuwe waterattractie. Amazonia ligt in het hart van de nieuwe zone ‘Mundo Amazonia waar in totaal 21 miljoen euro is geïnvesteerd.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...