Geplaatst op: 30-08-2018

Zet je regio de kaart 2018 - Roermond

Snelle ontwikkelingen in marketing, producten en data maken stevig vakcongres nodig

Zet je regio de kaart 2018 - Roermond

Op donderdag 1 november komt de vakwereld die leisure van regio’s bepaalt naar Roermond voor de 2e Vakdag Zet je Regio op de Kaart. Regionale ontwikkeling is niet alleen noodzakelijk voor de toeristische ontwikkeling. De BV Nederland heeft behoefte aan sterke bestemmingen waarin recreatie, economie en leisure in balans zijn. Mis deze Vakdag niet en boek nu je ticket.


We leven in een jaar waarin veel aandacht is voor:


- Creatieve bloeiende regio’s
- Balans tussen bezoekersdruk en leefbaarheid
- Inhaalslag in onderzoek uit data voor toerisme en recreatie
- Routes vormen de ruggengraat voor ondernemers in het groen en bloeiende steden

Limburg vol bijzondere projecten
Roermond is de stad en Limburg de provincie waarin veel ontwikkelingen samenvallen. Talloze regionale en grensoverschrijdende projecten trekken de aandacht van de rest van Nederland. In Roermond komen de beste sprekers van heel Nederland over ontwikkeling, marketing, retail, big data, beleving, hoe je succesvolle productontwikkeling inzet en verrassende routes samen.

Consumenten zoeken

  • Regio’s waar je verliefd op wordt
  • Mix en match, snelle combinaties tussen attracties en cultuur op korte afstand
  • Inspirerende steden en unieke natuur
  • Leisure en business samen vormen steeds vaker samen het verdienmodel
  • Uitzonderlijke cultuur en evenementen doen wonderen voor regio’s
  • Routes verbinden. Hierdoor krijgt bijvoorbeeld de Limes de kans op de titel UNESCO werelderfgoed
  • Data en ontwikkeling in symbiose om te grote druk voorspelbaar te maken
  • Professionalisering in samenwerking entertainment, media en toerisme.

Dit vraagt om vakmensen die volop de kans krijgen om te netwerken, samenwerken, inspiratie op te doen en kennis te vermeerderen. Daarvoor is de Vakdag Zet je regio de kaart 2018 nodig.

Link: https://www.zetjeregioopdekaart.nl/
Trefwoorden: regio, regionale ontwikkeling, attractieparken, beleid, CELTH, cultuur, dagrecreatie, duurzaam toerisme, evenementen, horeca, leisure, marketing, natuur, onderzoek, reisbranche, retail, sport, toerisme, vakanties, verblijfsrecreatie, watersport, wellness, zakelijk toerisme

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

04/08/20
Ongekende omzetgroei voor winkels in recreatieartikelen
Het tweede kwartaal heeft de Nederlandse detailhandel 5,9% meer omgezet dan een jaar eerder. Vooral de internetverkopen groeiden sterk. Voor onze branche is de omzet in recreatiegoederen relevant en die gaven een nog noot vertoonde groei te zien.
13/07/20
Exclusief voor leden
Aantal faillissementen in sector loopt op
Het aantal faillisementen in de horeca, reisbranche en sport en recreatie loopt op. Dit in tegenstelling tot de gehele Nederlandse economie.
08/07/20
Exclusief voor leden
Toenemend vertrouwen maar ook veel onzekerheid in branche
Het vertrouwen van ondernemers in de vrijetijdsbranche is in een maand tijd omhoog geschoten. Maar de onzekerheid in de branche is nog groot. Hoe pakt dat voor de verschillende deelbranches uit?
03/07/20
1,5 miljard euro verlies voor sportsector
De Nederlandse sportsector verliest tot 1 augustus 1,5 miljard euro aan omzet. De inkomstenderving is groter, acuter en directer bij sportondernemers en evenementenorganisatoren, maar ook verenigingen, bonden en het betaald voetbal worden hard getroffen door de coronamaatregelen.
29/06/20
Ondernemers in vrijetijdsbranche minder pessimistisch
Ondernemers in branches die zich richten op de consument zijn minder pessimistisch. Van alle deelbranches zijn de logiesverstrekkers het meest positief, de reisbedrijven het minst.
26/06/20
Yalp roept op tot meer openbare sportplekken
Speeltoestellenfabrikant Yalp roept alle Nederlanders op om bij hun gemeente te vragen naar meer openbare sportfaciliteiten.
30/04/20
CELTH schetst vier scenario’s voor de bezoekerseconomie na de crisis
Op welke wijze en hoe snel kan de vrijetijdssector zich na de crisis herstellen? CELTH verkent daarvoor vier scenario's.
22/04/20
Vrijetijdseconomie vraagt om perspectief maar staat met lege handen
De persconferentie van minister-president Rutte van dinsdag 21 april was een grote teleurstelling voor ondernemers in de vrijetijdseconomie. Hoe reageren de diverse branches?