Geplaatst op: 23-08-2018
Auteur: Marc Gerlings

Kostbaar schilderij Rembrandt tijdelijk naar Fries Museum

Kostbaar schilderij Rembrandt tijdelijk naar Fries Museum
Rembrandt van Rijn, Saskia en profil in kostbaar kostuum, 1633-1642, olieverf op paneel Museumslandschaft Hessen Kassel, Gemäldegalerie Alte Meister, Kassel
De tentoonstelling Escher op reis trekt nog volle museumzalen maar het Fries Museum heeft al weer een succes binnen voor de volgende tentoonstelling. Een bijzonder schilderij van Rembrandt komt naar de Friese hoofdstad. 2019 is het themajaar rondom Rembrandt.

Een van de meest persoonlijke meesterwerken van Rembrandt van Rijn,Saskia en profil in kostbaar kostuum komt voor het eerst in ruim 250 jaar naar Nederland. Rembrandt voltooide het portret van zijn vrouw Saskia Uylenburgh kort na haar dood in 1642. Vanaf 24 november is het werk te zien in de tentoonstelling Rembrandt & Saskia: Liefde in de Gouden Eeuw in het Fries Museum. Het museum krijgt het portret in bruikleen van de Gemäldegalerie Alte Meister binnen het Museumlandschaft Hessen-Kassel in Duitsland.Rembrandt & Saskia: Liefde in de Gouden Eeuw is vanaf 24 november 2018 tot en met 17 maart 2019 te zien in het Fries Museum in Leeuwarden.
Trefwoorden: toerisme, leisure, cultuur, museum, Rembrandt, Friesland, Leeuwarden
    

||| Blogs |||

13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
01/04/16
Wordt cultuurtoerisme bedreigd?
Wordt cultuurtoerisme bedreigd?
01/04/16 · Cultuur · Toerisme · Vakanties · Han Verheijden | Lees meer
Naast mijn werk als lector en adviseur ben ik ook actief als vrijwilliger. PUM (een initiatief van ...
27/05/15
New cultural venue management, need or nonsense?
Op de NHTV Academy for Leisure is één van de postpropedeutische specialisatietrac...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/07/19
De Groene Koepel lanceert app Cultuurrijk
Wandelen door de Nederlandse geschiedenis, dat kan met de nieuwe app Cultuurrijk! Bijzondere plekken...
19/07/19
Wat betekenen cultuur en media voor de Nederlandse economie?
De bijdrage van cultuur en media aan de Nederlandse economie (bbp) bedraagt 3,7 procent. Dit gaat gepaard met een aandeel van 4,5 procent in de totale werkgelegenheid.
17/07/19
Exclusief voor leden
Taj Mahal bekendste wereldwonder
Hoe bekend zijn de zeven wereldwonderen? Een platform zocht het uit door op social media te analyser...
16/07/19
Publiek maakt Rembrandt kunst
Gister, op de geboortedag van Rembrandt, openden 693 kunstenaars hun eigen tentoonstelling in het R...
15/07/19
Kunst van Boijmans voor de klas
Vanaf schooljaar 2019/2020 komen kunstwerken, museumdocenten en de art handlers op bezoek in de klas.
03/07/19
Exclusief voor leden
ASML gaat samenwerking aan met Van Gogh Brabant en het Van Gogh Museum
High-tech bedrijf ASML gaat een langdurige samenwerking aan met Van Gogh Brabant in Nuenen en het Van Gogh Museum in Amsterdam.
01/07/19
Brabantse Van Gogh fietsroutes uitgebreid en gevarieerder
De Van Gogh fietsroute in Noord-Brabant is volledig vernieuwd en uitgebreid. De prijswinnende thematische fietsroute is uitgebreid van 335 naar 435 kilometer en van vijf naar tien rondes.
26/06/19
Exclusief voor leden
Welke iconen bepalen de culturele identiteit van de provincies?
In het Vrije Tijd Merkenonderzoek heeft Hendrik Beerda Brand Consultancy het maatschappelijk draagvlak en de waardering voor alle cultuurinstellingen, sportorganisaties, dagattracties en evenementen onderzocht onder de provinciebevolking.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk