Geplaatst op: 15-08-2018
Auteur: Marc Gerlings

Nieuw Peruaans koffiemerk stimuleert ook toerisme (+ video)

Nieuw Peruaans koffiemerk stimuleert ook toerisme (+ video)
Foto: Promperu
In het bijzijn van tal van bedrijven en koffieproducenten heeft Roger Valencia, de Peruaanse minister van Buitenlandse Handel en Toerisme, afgelopen weekend het nieuwe merk Cafés del Perú (koffies uit Peru) gepresenteerd. Het merk moet bijdragen aan de wereldwijde positionering van een belangrijk nationaal product uit Peru: koffie en het ondersteunt meteen toerisme naar Peruaanse regio’s.

"Deze nationale en internationale lancering heeft als doel om Peruaanse koffie als merk van uitstekende kwaliteit te positioneren in de internationale markt”, aldus Valencia Espinoza tijdens de presentatie in de stad Pucallpa afgelopen weekend.

Ontdek Peru met de koffieroutes

Er zijn in Peru verschillende koffieroutes waar je niet alleen kunt kijken hoe en waar de koffie verbouwd wordt, maar waar je ook de mensen achter de koffie kunt ontmoeten.

In de regio Cajamarca in het noorden van Peru (op 1.15 uur vliegen van de hoofdstad Lima ligt de stad Cajamarca), zijn verschillende boeiende routes te vinden. Vooral de provincies Jaén en San Ignacio in deze noordelijke regio zijn bezaaid met boerderijen en koffieplantages die vaak ook de deuren openen voor geïnteresseerde gasten.

Ook de regio Chachapoyas in het noorden van Peru te bezoeken, in de Amazone wordt gepromoot. In de stad zijn verschillende winkels met de lekkerste bonen, en op ongeveer twee uur rijden van de stad in Rodriguez de Mendoza is een lokale onderneming te vinden die het hele productieproces kan laten zien.


Trefwoorden: toerisme, routes, koffie, positionering, pr, marketing

||| Blogs |||

25/09/18
En Footzy is (W)elke Plek
Het aantal kwalificaties in bijna 40 jaar noeste arbeid dat mij is opgespeld groeit nog steeds met...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
24/07/18
Time Out
Time Out
24/07/18 · Leisure · Han Verheijden | Lees meer
Zoals ik in mijn vorige column schreef, heb ik afgelopen winter een skiongeluk gehad. Hierdoor was...
10/07/18
Oh jee; ik moet (sorry mag) Lekkeâh weg in èguhn land
Ik deed even een rondje beroepsdeformatie op mijn sportschool. Spanje, Turkije, Amerika, Noorwegen,...
10/07/18
Gastvrijheidssector: katalysator voor ontwikkeling
"Kamer denkt over glas wijn bij de kapper”, zo luidde de kop bij het NOS deze week. Een slijt...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

26/09/18
Airbnb voor landelijke registratie verhuurders
Minister Olongren van Binnenlandse Zaken kondigt een landelijk registratiesysteem voor particuliere verhuur aan en Airbnb steunt dit.
26/09/18
Tattoo & Ceramics wegens succes verlengd 
De tentoonstelling Tattoo & Ceramics in Keramiekmuseum Princessehof in Leeuwarden is w...
26/09/18
Kom naar Zet je regio op de kaart (en 5 redenen waarom)
Op 1 november 2018 vindt in Roermond plaats de inspirerende vakdag Zet je regio op de kaart. Jij b...
26/09/18
Hotel Waalwijk over naar Fletcher
Familiehotel Waalwijk is overgenomen door Fletcher Hotels. Per 1 oktober 2018 gaat zowel het vastgoe...
26/09/18
Helsinki en Lyon zijn European Capitals of Smart Tourism 2019
Helsinki en Lyon zijn door de Europese Unie verkozen tot European Capitals of Smart Tourism 2019.
26/09/18
Exclusief voor leden
Rulantica met 8  minuten durende lazy river
Rulantica moet een waterpark worden dat meteen alle andere waterattracties bij concurrerende parken doet verbleken.
26/09/18
Overheid zoekt bedrijven als nieuwe iconen
Wat zijn Nederlandse topinnovaties die wereldwijde problemen oplossen én bijdragen aan onze...
26/09/18
Toverland wint European Star Award voor Beste Attractiepark
Toverland is gisteravond flink in de prijzen gevallen. Het attractiepark sleepte maar liefst drie Eu...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk