Geplaatst op: 15-08-2018
Auteur: Marc Gerlings

Nieuw Peruaans koffiemerk stimuleert ook toerisme (+ video)

Nieuw Peruaans koffiemerk stimuleert ook toerisme (+ video)
Foto: Promperu
In het bijzijn van tal van bedrijven en koffieproducenten heeft Roger Valencia, de Peruaanse minister van Buitenlandse Handel en Toerisme, afgelopen weekend het nieuwe merk Cafés del Perú (koffies uit Peru) gepresenteerd. Het merk moet bijdragen aan de wereldwijde positionering van een belangrijk nationaal product uit Peru: koffie en het ondersteunt meteen toerisme naar Peruaanse regio’s.

"Deze nationale en internationale lancering heeft als doel om Peruaanse koffie als merk van uitstekende kwaliteit te positioneren in de internationale markt”, aldus Valencia Espinoza tijdens de presentatie in de stad Pucallpa afgelopen weekend.

Ontdek Peru met de koffieroutes

Er zijn in Peru verschillende koffieroutes waar je niet alleen kunt kijken hoe en waar de koffie verbouwd wordt, maar waar je ook de mensen achter de koffie kunt ontmoeten.

In de regio Cajamarca in het noorden van Peru (op 1.15 uur vliegen van de hoofdstad Lima ligt de stad Cajamarca), zijn verschillende boeiende routes te vinden. Vooral de provincies Jaén en San Ignacio in deze noordelijke regio zijn bezaaid met boerderijen en koffieplantages die vaak ook de deuren openen voor geïnteresseerde gasten.

Ook de regio Chachapoyas in het noorden van Peru te bezoeken, in de Amazone wordt gepromoot. In de stad zijn verschillende winkels met de lekkerste bonen, en op ongeveer twee uur rijden van de stad in Rodriguez de Mendoza is een lokale onderneming te vinden die het hele productieproces kan laten zien.


Trefwoorden: toerisme, routes, koffie, positionering, pr, marketing

||| Blogs |||

14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...
28/01/19
Overtoerisme dankzij of ondanks DMO’s?
Het was weer lachen in het vuistje in het najaar met pijn in de portemonnee! Wie op Black Friday no...
24/01/19
Is het vijf voor twaalf voor de Vakantiebeurs?
Volgend jaar viert de Vakantiebeurs zijn 50-jarig bestaan. Dat dit concept een 100-jarig jubileum niet gaat halen, mag duidelijk zijn.
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...








||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/02/19
Consumentenvertrouwen negatief
Het consumentenvertrouwen is voor het eerst sinds februari 2015 negatief.
20/02/19
Exclusief voor leden
Dunkin’ Donuts ook in Nederland verder onder naam Dunkin’
De koffie- en donutgigant verandert haar naam naar Dunkin’. Visueel verandert weinig, het vertrouwde ronde lettertype blijft.
20/02/19
Negen Munckhof touringcarchauffeurs ontvangen IRU diploma
Negen touringcarchauffeurs van Munckhof hebben de IRU onderscheiding in ontvangst genomen.
20/02/19
WO I-herdenking trekt 3 miljoen bezoekers naar Westhoek
Voor de herdenking van Wereldoorlog I noteerde het kenniscentrum van Westtoer 2,8 miljoen WO I-herdenkingsbezoekers. Waar kwamen ze vandaan en hoe gaat Toerisme Vlaanderen nu verder met dit thema?
19/02/19
Nieuwe accommodaties op Camping Bakkum
Vanaf april 2019 staan er twee nieuwe type accommodaties op Camping Bakkum; Duinroos en Duinzicht. E...
19/02/19
Wolven vestigen zich op de Veluwe
Op de Noord-Veluwe zijn nu ook DNA-sporen gevonden van een mannetjeswolf.
19/02/19
Infocentrum WO2 Nijmegen op 23 februari open
Op 23 februari 2019 opent het Infocentrum WO2 Nijmegen vanaf 13.30 uur de deuren voor het grote publiek.
19/02/19
Exclusief voor leden
Merknaam Carlson Wagonlit Travel vereenvoudigd naar CWT
In het vakgebied werd al vaak de naam CWT gebruikt maar nu is het ook officieel de merknaam.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk