Geplaatst op: 10-08-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Minder zoekopdrachten voor Zuid-Europa door hitte

Minder zoekopdrachten voor Zuid-Europa door hitte
Dat het warme weer in Nederland vakantiegangers die nog niet hadden geboekt, heeft doen besluiten in eigen land op vakantie te gaan, is inmiddels een bekend effect. Maar nu gooit ook nog eens het warme weer in Spanje en Portugal roet in het eten. Dat ziet Vliegtickets.nl in het zoekverkeer op haar site.

Het zoekverkeer naar Alicante daalde het afgelopen kwartaal zelfs met 20% ten opzichte van het eerste kwartaal. Ook voor Lissabon, de populairste bestemming in Portugal, is een opvallende daling te zien van ruim 18%. Koelere bestemmingen als Amsterdam en Londen groeien. De last-minute reiziger lijkt daarmee de hoge temperaturen in het zuiden van Europa te mijden.


Effect op last-minute boekingen

"Het ligt voor de hand dat deze afname in het zoekverkeer betekent dat er minder last-minute vakanties naar Spanje en Portugal worden geboekt”, aldus Tom Verdonck, Marketing Manager bij Vliegtickets.nl.

Toch zijn er ook twee Spaanse bestemmingen nieuw in de top 10 zoekopdrachten van het tweede kwartaal. Zo hebben Ibiza en Girona de plek ingenomen van Faro en Denpasar. Londen valt op als enige stijger in lijst. Voor deze Engelse hoofdstad is een stijging van bijna 7% te zien in het zoekverkeer. Amsterdam staat op de eerste plek. Dat betreft enkeltjes terug naar onze hoofdstad.


Populairste zoekwoorden Q2-2018

1. Amsterdam: +13,4%

2. Barcelona -2,9%

3. Malaga -17,5%

4. Londen +6,67

5. Lissabon -18,7%

6. Alicante -20,0%

7. Bangkok -9,6%

8. Valencia -11,4%

9. Ibiza (nieuw in top 10)

10. Girona (nieuw in top 10)

Topics:Vakanties
Trefwoorden: vakanties

||| Blogs |||

04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
25/09/18
En Footzy is (W)elke Plek
Het aantal kwalificaties in bijna 40 jaar noeste arbeid dat mij is opgespeld groeit nog steeds met...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
24/07/18
Time Out
Time Out
24/07/18 · Leisure · Han Verheijden | Lees meer
Zoals ik in mijn vorige column schreef, heb ik afgelopen winter een skiongeluk gehad. Hierdoor was...
10/07/18
Oh jee; ik moet (sorry mag) Lekkeâh weg in èguhn land
Ik deed even een rondje beroepsdeformatie op mijn sportschool. Spanje, Turkije, Amerika, Noorwegen,...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/10/18
Aan de slag met jouw regio?
Ongeveer 500 vakgenoten reisden vorige week af naar Deventer voor de eerste Nationale ToerismeTop....
19/10/18
8 trends reizen voor 2019
Van reizen om te leren tot meer plannen voor weekendtrips.
18/10/18
Nieuw geladaverblijf in Blijdorp open voor publiek
Vanaf 19 oktober is het nieuwe verblijf voor gelada’s (een expr...
18/10/18
Recreatieschap Marrekrite vernieuwt Fietsnetwerk Fryslan
Recreatieschap Marrekrite start deze week met een grootscheepse v...
18/10/18
Exclusief voor leden
Vier cruiseschepen in luxe segment besteld door MSC
Cruisebedrijf MSC Cruises en werf Fincantieri hebben vandaag de ondertekening aangekondigd van een ...
18/10/18
Exclusief voor leden
ADE Green levert Plastic Promise op voor festivals
Plastic Promise, campagne voor het terugdringen van plasticgebruik bij festivals is gelanceerd bij ADE Green. Het plasticgebruik ligt nog hoog bij festivals.
18/10/18
Exclusief voor leden
Ernst Daniël Smid, Ron Brandsteder en Marco Bakker in campagne voor Denemarken
Ernst Daniël Smid, Ron Brandsteder en Marco Bakker zitten samen in een televisieprogramma voor een destinatie. Voor Nederland? Nee.
17/10/18
Grootste restauratie van het Rijksmuseum ooit: de Nachtwacht (Video)
Directeur Taco Dibbits legt het project uit in deze videopresentatie.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk