Geplaatst op: 30-07-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Thomas Cook verwijderd 29 dierenattracties uit aanbod

Thomas Cook verwijderd 29 dierenattracties uit aanbod
Bron: Pixabay
Thomas Cook heeft 29 dierenattracties uit haar aanbod verwijderd omdat deze niet voldoen aan de minimale ABTA dierenwelzijnsnormen. Attracties waar orka's in gevangenschap worden gehouden, worden vanaf volgende zomer helemaal uit het aanbod verwijderd.


18 maanden geleden is Thomas Cook al gestart met het controleren van 49 dierenattracties uit het aanbod. Daarvan zijn er na onafhankelijke audits 29 verwijderd. Volgens Thomas Cook moeten alle dierenattracties die ze verkopen 100% voldoen aan de ABTA dierenwelzijnsnormen. "Van de resterende 20 kunnen we met trots zeggen dat iedereen aanzienlijke verbeteringen heeft aangebracht in de manier waarop zij hun dieren behandelen, als een direct gevolg van ons controleproces”, schrijft de organisatie. Vanaf volgend jaar zomer wordt het beleid nog verder aangescherpt en zal Thomas Cook geen dierenattracties meer verkopen waar orka’s in gevangenschap worden houden.


CEO Peter Franhauser: "Dit was geen gemakkelijke beslissing. We hebben altijd gezegd dat we ons beleid continue zouden blijven herzien, omdat we ons bewust zijn van het feit dat, als we ons hier verder in gingen verdiepen we steeds meer hierover zouden leren. Daarnaast zijn we ons ook bewust van het steeds veranderende klantsentiment. We hebben ons de afgelopen anderhalf jaar actief beziggehouden met een reeks dierenwelzijn specialisten en rekening gehouden met de wetenschappelijke gegevens die zij hebben verstrekt. We hebben ook feedback van onze klanten ontvangen, waarvan meer dan 90% ons vertelde dat het belangrijk was dat hun reisorganisatie dierenwelzijn serieus neemt. Dat heeft geleid tot de beslissing die we vandaag hebben genomen”



Trefwoorden: reisbranche, attractieparken, dierentuinen, dierenwelzijn, tickets, pakketreizen

||| Blogs |||

25/09/18
En Footzy is (W)elke Plek
Het aantal kwalificaties in bijna 40 jaar noeste arbeid dat mij is opgespeld groeit nog steeds met...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
24/07/18
Time Out
Time Out
24/07/18 · Leisure · Han Verheijden | Lees meer
Zoals ik in mijn vorige column schreef, heb ik afgelopen winter een skiongeluk gehad. Hierdoor was...
10/07/18
Oh jee; ik moet (sorry mag) Lekkeâh weg in èguhn land
Ik deed even een rondje beroepsdeformatie op mijn sportschool. Spanje, Turkije, Amerika, Noorwegen,...
10/07/18
Gastvrijheidssector: katalysator voor ontwikkeling
"Kamer denkt over glas wijn bij de kapper”, zo luidde de kop bij het NOS deze week. Een slijt...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

26/09/18
Airbnb voor landelijke registratie verhuurders
Minister Olongren van Binnenlandse Zaken kondigt een landelijk registratiesysteem voor particuliere verhuur aan en Airbnb steunt dit.
26/09/18
Tattoo & Ceramics wegens succes verlengd 
De tentoonstelling Tattoo & Ceramics in Keramiekmuseum Princessehof in Leeuwarden is w...
26/09/18
Kom naar Zet je regio op de kaart (en 5 redenen waarom)
Op 1 november 2018 vindt in Roermond plaats de inspirerende vakdag Zet je regio op de kaart. Jij b...
26/09/18
Hotel Waalwijk over naar Fletcher
Familiehotel Waalwijk is overgenomen door Fletcher Hotels. Per 1 oktober 2018 gaat zowel het vastgoe...
26/09/18
Helsinki en Lyon zijn European Capitals of Smart Tourism 2019
Helsinki en Lyon zijn door de Europese Unie verkozen tot European Capitals of Smart Tourism 2019.
26/09/18
Exclusief voor leden
Rulantica met 8  minuten durende lazy river
Rulantica moet een waterpark worden dat meteen alle andere waterattracties bij concurrerende parken doet verbleken.
26/09/18
Overheid zoekt bedrijven als nieuwe iconen
Wat zijn Nederlandse topinnovaties die wereldwijde problemen oplossen én bijdragen aan onze...
26/09/18
Toverland wint European Star Award voor Beste Attractiepark
Toverland is gisteravond flink in de prijzen gevallen. Het attractiepark sleepte maar liefst drie Eu...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk