Geplaatst op: 27-07-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Schiphol kiest RIFF als nieuwe partner voor klantcontact

Schiphol kiest RIFF als nieuwe partner voor klantcontact
Birgit Otto en Tobias Walraven (Fotograaf Herman Wouters)
RIFF gaat voor Schiphol het klantcontact uitvoeren. Daarnaast gaan Schiphol en RIFF de informatievoorziening gezamenlijk verder ontwikkelen. Schiphol heeft in deze aanbesteding bewust gekozen voor een innovatieve partner die sterk is op het gebied van digitale media.


RIFF heeft de Europese aanbesteding gewonnen die Schiphol uitschreef vanwege het concept waarin de focus van klantcontact gecontroleerd verschuift van traditionele kanalen zoals mail en telefoon naar digitale kanalen.


Oplossingen

"De manier waarop onze klanten informatie zoeken verandert”, zegt Roel Hellemons, waarnemend directeur Airport Operations van Schiphol. "Wij zochten in onze aanbesteding een expert in klantcontact die ons meeneemt in de ontwikkelingen en met waardevolle oplossingen komt voor onze klanten. Tien jaar geleden belde je nog gewoon met Schiphol en was een vraag stellen via Twitter nog nauwelijks aan de orde. Nu is dat andersom en heb je ook WhatsApp, chatbots, Facebook, Instagram, noem maar op. In het concept van RIFF spelen alle innovatieve digitale kanalen een rol en kunnen we moeiteloos meebewegen met de trends, zodat we onze klanten ook in de toekomst op elk moment, via hun favoriete kanaal, gewoon goed kunnen helpen.”


RIFF

RIFF, voorheen werkend als The Webcare Company, heeft onder andere naam gemaakt met de webcare van KLM, die nog steeds bekend staat als een van de beste ter wereld. Daarnaast werkt het bedrijf voor grote klanten als McDonald’s, Philips en kinderwagenmerk Quinny. RIFF is geen traditionele callcenterpartij maar een ontwikkelaar van digitale oplossingen die deze inzet voor klantcontact. RIFF doet dit vanuit de visie ‘be digital, stay human’. Digitale oplossingen, benaderd vanuit de mens.


Digitale transitie

"In ons concept spelen het callcenter en het afhandelen van mailverkeer nog steeds een rol”, zegt Tobias Walraven, CEO van RIFF. "Maar de primaire focus gaat verschuiven naar social media, simpelweg omdat mensen dat kanaal steeds vaker kiezen. Een duidelijke trend is bijvoorbeeld dat jongeren van nu niet meer bellen, die appen. Daarnaast gaan we uit van zo veel mogelijk zelfredzaamheid, zodat klanten alleen met complexe vragen bij onze kanalen terecht komen. Dat concept staat of valt bij uitstekende digitale informatievoorziening. Vanuit Schiphol hebben wij het vertrouwen gekregen om die digitale transitie te maken en wij gaan dit partnerschap graag aan.”

Trefwoorden: callcentra, klantcontact, luchtvaartmaatschappijen, digitale transitie

||| Blogs |||

24/01/19
Is het vijf voor twaalf voor de Vakantiebeurs?
Volgend jaar viert de Vakantiebeurs zijn 50-jarig bestaan. Dat dit concept een 100-jarig jubileum niet gaat halen, mag duidelijk zijn.
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
05/12/18
Sorry wereld. Ik blijf gewoon vliegen.
Het knaagde de laatste tijd een beetje. Gewetenswroeging. Schuldbesef. Duivels dilemma. Boetekleed...
21/02/18
Omdenken
Omdenken
21/02/18 · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Vastdenken. We hebben er allemaal last van. Vastgeroest in gewoonte, handeling en aanpak. Het wordt...
13/12/17
I Have a Dream…
I Have a Dream…
13/12/17 · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Het is december. De maand dus van ‘It is the most wonderful time of the year’ en ‘All I want...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/04/19
Effecten luchtvaart net als in iedere andere sector behandelen
Andere mobiliteitssectoren of bedrijfstakken worden meer dan de luchtvaart afgerekend op hun effect op de leefomgeving.
18/04/19
Oplevering nieuwe pier Schiphol vertraagd met één jaar
Schiphol werkt al enige tijd aan een nieuwe pier. In maart 2018 toonde Schiphol de eerste beeld...
13/04/19
Exclusief voor leden
Waar vliegt de Nederlander naartoe in de meivakantie?
Waar vliegen de Nederlanders naartoe als zij in de meivakantie het vliegtuig pakken? De populairste ...
12/04/19
Exclusief voor leden
Duurzaam reizen naar Eindhoven Airport
De grootste vervuilers blijven natuurlijk vliegtuigen zelf maar luchthavens proberen in de marge daarvan wel steeds duurzamer te worden. Zo ook Eindhoven Airport dat reizen naar de luchthaven per openbaar vervoer nu aantrekkelijker maakt.
10/04/19
ACM vindt klachten Ryanair tegen tarieven Eindhoven Airport ongegrond
De ACM heeft op basis van de klachten van Ryanair geen overtreding van de regels gevonden door Eindhoven Airport.
08/04/19
TUI-campagne met Erben Wennemars
Het merendeel van de Nederlanders is ook op vakantie bezig met een gezonde levensstijl. Op vakantie zijn Nederlanders actiever dan in het dagelijks leven. Om een gezonde levensstijl thuis en op vakantie door te trekken start TUI met Erben Wennemars de campagne Opladen.
03/04/19
Juweeltje in de reiswereld
Barbara Fransen werd voor de feestelijke ondertekening ontvangen in het nieuwe pand van TUI in Rijswijk. Arjan Kers, General manager TUI Nederland
02/04/19
Wizz vernieuwt vloot
De Hongaarse luchtvaartmaatschappij Wizz Air vliegt vanaf nu dagelijks op Eindhoven vanuit Budapest met de zuinige Airbus A321 NEO.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk