Geplaatst op: 27-07-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Schiphol kiest RIFF als nieuwe partner voor klantcontact

Schiphol kiest RIFF als nieuwe partner voor klantcontact
Birgit Otto en Tobias Walraven (Fotograaf Herman Wouters)
RIFF gaat voor Schiphol het klantcontact uitvoeren. Daarnaast gaan Schiphol en RIFF de informatievoorziening gezamenlijk verder ontwikkelen. Schiphol heeft in deze aanbesteding bewust gekozen voor een innovatieve partner die sterk is op het gebied van digitale media.


RIFF heeft de Europese aanbesteding gewonnen die Schiphol uitschreef vanwege het concept waarin de focus van klantcontact gecontroleerd verschuift van traditionele kanalen zoals mail en telefoon naar digitale kanalen.


Oplossingen

"De manier waarop onze klanten informatie zoeken verandert”, zegt Roel Hellemons, waarnemend directeur Airport Operations van Schiphol. "Wij zochten in onze aanbesteding een expert in klantcontact die ons meeneemt in de ontwikkelingen en met waardevolle oplossingen komt voor onze klanten. Tien jaar geleden belde je nog gewoon met Schiphol en was een vraag stellen via Twitter nog nauwelijks aan de orde. Nu is dat andersom en heb je ook WhatsApp, chatbots, Facebook, Instagram, noem maar op. In het concept van RIFF spelen alle innovatieve digitale kanalen een rol en kunnen we moeiteloos meebewegen met de trends, zodat we onze klanten ook in de toekomst op elk moment, via hun favoriete kanaal, gewoon goed kunnen helpen.”


RIFF

RIFF, voorheen werkend als The Webcare Company, heeft onder andere naam gemaakt met de webcare van KLM, die nog steeds bekend staat als een van de beste ter wereld. Daarnaast werkt het bedrijf voor grote klanten als McDonald’s, Philips en kinderwagenmerk Quinny. RIFF is geen traditionele callcenterpartij maar een ontwikkelaar van digitale oplossingen die deze inzet voor klantcontact. RIFF doet dit vanuit de visie ‘be digital, stay human’. Digitale oplossingen, benaderd vanuit de mens.


Digitale transitie

"In ons concept spelen het callcenter en het afhandelen van mailverkeer nog steeds een rol”, zegt Tobias Walraven, CEO van RIFF. "Maar de primaire focus gaat verschuiven naar social media, simpelweg omdat mensen dat kanaal steeds vaker kiezen. Een duidelijke trend is bijvoorbeeld dat jongeren van nu niet meer bellen, die appen. Daarnaast gaan we uit van zo veel mogelijk zelfredzaamheid, zodat klanten alleen met complexe vragen bij onze kanalen terecht komen. Dat concept staat of valt bij uitstekende digitale informatievoorziening. Vanuit Schiphol hebben wij het vertrouwen gekregen om die digitale transitie te maken en wij gaan dit partnerschap graag aan.”

Trefwoorden: callcentra, klantcontact, luchtvaartmaatschappijen, digitale transitie

||| Blogs |||

21/02/18
Omdenken
Omdenken
21/02/18 · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Vastdenken. We hebben er allemaal last van. Vastgeroest in gewoonte, handeling en aanpak. Het wordt...
13/12/17
I Have a Dream…
I Have a Dream…
13/12/17 · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Het is december. De maand dus van ‘It is the most wonderful time of the year’ en ‘All I want...
06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, ...
19/06/17
De roamingkosten zijn afgeschat – een drama voor vakantiegangers!
Het sierde deze week menig krantenkolom en blog. Roamingkosten binnen Europa zijn verleden tijd. F...
17/05/17
Over uitstelgedrag, laksheid en besluiteloosheid in de reisindustrie
Dé oplossing voor lastige klussen: uitstellen. Komt wel. Doe ik morgen. Bijna iedereen heeft...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/10/18
Exclusief voor leden
Tien nieuwe Cook’s Clubs van Thomas Cook
Reisbedrijf Thomas Cook wil met tien nieuwe Cook's Clubs een nieuwe doelgroep aantrekken. De eerste Cook's Club was een daverend succes.
22/10/18
Beleving reizen in de ruimte
Zondag 21 oktober is door de Nederlandse astronaut André Kuipers de tentoonstelling ‘Reizen in de Ruimte, op weg naar een nieuwe aarde’ in het Haagse Museon geopend.
19/10/18
Aan de slag met jouw regio?
Ongeveer 500 vakgenoten reisden vorige week af naar Deventer voor de eerste Nationale ToerismeTop....
18/10/18
Recreatieschap Marrekrite vernieuwt Fietsnetwerk Fryslan
Recreatieschap Marrekrite start deze week met een grootscheepse vernieuwing van het fietsknooppunt...
18/10/18
Exclusief voor leden
Ernst Daniël Smid, Ron Brandsteder en Marco Bakker in campagne voor Denemarken
Ernst Daniël Smid, Ron Brandsteder en Marco Bakker zitten samen in een televisieprogramma voor een destinatie. Voor Nederland? Nee.
17/10/18
Hertz als enige niet airline in luchtvaartalliantie SkyTeam
Hertz biedt door deze samenwerking autohuurvoordelen aan de 730 miljoen klanten die jaarlijks reizen met de leden van SkyTeam.
16/10/18
Studenten houden congres Over-Toerisme (tijdens congres live stream)
Voor de opleiding Tourism Management van de Hogeschool Inholland Rotterdam, organiseren derde jaars...
16/10/18
Duurzaamheid: de andere kant van toerisme
Op dinsdagmiddag 16 oktober 2018 wordt het congres Tourism vs The World The other side of tourism g...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk