Geplaatst op: 23-07-2018
Publicatie: Recreatie & Toerisme juni 2018

Trend: Open verkoop recreatiebedrijven

Klaas van Erp: “Stel met makelaar heldere strategie op hoe je vastgoed verkoopt”

Trend: Open verkoop recreatiebedrijven

De crisis in de verkoop van recreatief vastgoed liep iets langer door dan in de gewone huizenmarkt. Toen eenmaal de terughoudendheid voorbij was, vonden veel veranderingen plaats in de markt. Het aanbod in recreatieve bedrijven is dit jaar sterk toegenomen. De trend die daarbij meespeelt: het verkopen van recreatief vastgoed is veranderd.


Traditioneel waren eigenaren van recreatieve bedrijven wat voorzichtig bij het verkopen van hun parels. Het ging allemaal terughoudend, en met de nodige tact. Het bedrijf moest doordraaien maar aan de andere kant werd gezocht naar een koper. In de afgelopen twee jaar is een andere methode ontwikkeld. Zeker bedrijven met een sterke naam en een stevige staat van investeringen konden openlijk laten blijken dat het te koop bord bij het bedrijf stond. Er is een echte omslag geweest in het open op de markt brengen van recreatiebedrijven.


Tijd van online en social media

"Het past bij de tijd van netwerken, online actief zijn en social media inzetten. Je mag je mooie bedrijf nu echt openlijk in de etalage zetten. Met enkele sterke voorbeelden in 2016 en 2017 hebben we de ervaring dat dit goed uitpakt voor de bedrijven. Overigens willen niet alle eigenaren zo prominent naar buiten en dan passen we daar ook de verkoopstrategie op aan,” meldt makelaar Klaas van Erp van Maas recreatie bedrijfsmakelaardij.


Klaas van Erp: "Maak heldere keuzes”

Klaas geeft het advies om de verkoopontwikkelingen in de gaten te houden en niet alleen te kijken naar verkoopprijzen en doorloopsnelheid van projecten. De manier waarop je vastgoed verkoopt is van invloed op succes maar ook op hoe opvolgers zich willen verbinden aan de toekomst van het bedrijf. Maak daarom met je makelaar heldere keuzes in hoe je het bedrijf wil verkopen. Beter vooraf helderheid dan irritatie tijdens het verkoopproces. Met de ervaringen van de afgelopen twee jaar kiezen meer eigenaren voor het open op de markt brengen van bedrijven. Het lijkt verkoop, opvolging en strategische keuzes voor de bedrijven alleen maar positief te beïnvloeden. Wil je meer weten over hoe je vastgoed open op de markt brengt, neem dan contact op met Klaas van Erp: 073-640 88 88 of kijk op www.maasrbm.nl

Trefwoorden: recreatiebedrijven, campings, bungalowparken, jachthavens, horeca, hotels

CELTH
 






||| Nieuws |||

25/04/24
Exclusief voor leden
Wat beoogt Venetië met de invoering van tickets voor dagtoeristen?
Vanaf vandaag moeten toeristen die Venetië voor een dagje willen bezoeken een toegangskaartje reserveren. De maatregel, die geldt op de drukste dagen van het jaar, is een proef om de overweldigende toestroom van toeristen te reguleren en de impact op de stad te beperken.
25/04/24
Schiphol verwacht grote drukte met meivakantie
Luchthaven Schiphol verwacht 10% meer reizigers in de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. Het wordt daarmee drukker op de luchthaven dan normaal. Nieuwe en snellere securityscanners moeten reizigers sneller door de controles helpen.
24/04/24
De Leistert is beste camping van Nederland
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
22/04/24
Exclusief voor leden
Nieuwe waterattractie voor Bellewaerde
Het Vlaamse attractiepark Bellewaerde heeft een nieuwe waterattractie. Amazonia ligt in het hart van de nieuwe zone ‘Mundo Amazonia waar in totaal 21 miljoen euro is geïnvesteerd.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...