Geplaatst op: 20-07-2018
Auteur: Marc Gerlings

800 fietsen bij Fletcher

800 fietsen bij Fletcher
Foto: Gazelle

In het toeristisch hoogseizoen in Nederland, van april tot en met september, worden er gemiddeld meer dan een miljoen fietsvakanties ondernomen. Daarbij gaat het om ‘gewoon’ fietsen en e-biken. Fietsfabrikant Gazelle meldt bij het begin van de zomer dat meer Nederlanders tijdens de vakantie op de fiets stappen voor een rondje.


Fietsen tijdens een vakantie in Nederland is niet meer weg te denken. Tijdens 4,1 miljoen van de 14,6 miljoen vakanties in eigen land wordt weleens gefietst. Hotels merken de trend naar meer fietsen tijdens de vakantie of een weekendje weg. Daarom heeft Fletcher hotels de samenwerking opgezocht met Gazelle.

"De ruim 85 unieke 3- en 4-sterren hotels van Fletcher zijn veelal gelegen op mooie plaatsen in het land: onder andere langs de kustlijn, in Drenthe, op de Veluwe en in Zuid-Limburg. Het zijn heel vaak plaatsen die uitnodigen voor een aangename rondtoer. Bij Fletcher vinden we dat het totale plaatje moet kloppen. We bieden gasten niet alleen een goed bed en een fijne keuken, maar ook fiets- en e-bikeverhuur”, zegt Rob Hermans, CEO van Fletcher Hotels.

800 fietsen bij Fletcher
De grootste Nederlandse hotelketen heeft werk gemaakt van een compleet nieuw fietspark, bestaande uit gewone en elektrische fietsen van Gazelle. "Kwaliteit is het uitgangspunt geweest. We willen dat onze gasten zorgeloos kunnen rijden op goede, veilige fietsen”, zegt Rob Hermans, CEO van Fletcher Hotels. Sinds kort staan de achthonderd nieuwe Gazelle-fietsen bij verschillende hotels van Fletcher. Gasten kunnen de fietsen voor en tijdens het verblijf reserveren. In een later stadium wordt mogelijk nog een deel van het fietspark vernieuwd.

Trefwoorden: fietsen, recreatie, hotel, vrije tijd, trend

||| Blogs |||

18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
11/03/19
Groots Denken!
Groots Denken!
11/03/19 · Duurzaam toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Tijdens mijn bezoek aan de ITB Berlijn borrelde een lumineus idee op...
14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...
28/01/19
Overtoerisme dankzij of ondanks DMO’s?
Het was weer lachen in het vuistje in het najaar met pijn in de portemonnee! Wie op Black Friday no...










||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/03/19
Icelandair biedt 10 vluchten per week vanaf Brussel
Icelandair biedt vanaf 17 mei tot en met 17 september 2019 10 vluchten per week vanaf Brussel naar de IJslandse hoofdstad Reykjavik.
20/03/19
Exclusief voor leden
MECC biedt zomers ijsspektakel
De komende zomer zal het wereldberoemde ijsfestival Harbin, op kleinere schaal (+ 2.000 m2), neerstrijken in MECC Maastricht.
19/03/19
Brexit kost Nederlands toerisme nu al geld
Met een harde Brexit als een steeds realistischer scenario heeft ING de waarde van de Nederlandse uitvoer naar het Verenigd Koninkrijk in kaart gebracht. Ook onze sector wordt door de Brexit geraakt en is nu al € 65 aan omzet misgelopen.
19/03/19
Markt is volop in beweging!
2018 gaat bij ons de boeken in als het jaar waarin veel te doen was op de markt van vraag en aanbod.
18/03/19
Exclusief voor leden
Rabobank: Minder uitbundige groei in horeca- en recreatiesector
De horeca- en recreatiesector maken de beste jaren ooit mee. Toch zijn er volgens Rabobank zorgen voor de toekomst.
18/03/19
Zorgen om explosieve groei horeca
Horeca Nederland maakt zich grote zorgen om de explosieve groei van het aanbod in de horeca. De brancheorganisatie roept in de aanloop naar de Provinciale Staten-verkiezingen provincies regie te pakken om wildgroei te voorkomen.
18/03/19
Exclusief voor leden
Rivierenland met Visit Heart of Holland de internationale markt op
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Rivierenland gaat met de communicatiestrategie Visit Heart of Holland de buitenlandse markt bewerken. Het RBT maakte ook de naam van de nieuwe grote dagattractie rond fruit bekend.
18/03/19
Exclusief voor leden
Nationale Week zonder Vlees pakt breed de aandacht
De actieweek verdubbelt bijna de impact ten opzichte van vorig jaar.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk