Geplaatst op: 19-07-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Omzet Scheveningse Pier groeit met 40%

Omzet Scheveningse Pier groeit met 40%
Sinds heropening van De Pier in de zomer van 2015 gaat het goed met de Scheveningse iconische locatie. Binnen 5 maanden na heropening in 2015 werd het recordaantal van 1 miljoen bezoekers bereikt. In de twee jaar daarna trok De Pier meer dan 2,5 miljoen bezoekers per jaar. Het gedeelte dat zich toespitst op de zakelijke markt draagt fundamenteel bij aan het succes: het aantal business events in 2017 ligt maar liefst 50% hoger dan in 2016. De Pier is inmiddels winstgevend en ziet de omzet jaarlijks toenemen. In 2017 viel de omzet zelfs ruim 40% hoger uit dan in 2016.


Herman Smit, general manager bij De Pier deelt deze nieuwe groeicijfers graag: "Deze cijfers zijn voor ons een extra bevestiging van de juistheid van de ingeslagen - maar gewaagde - koers. Het is ons doel om deze unieke locatie helemaal tot zijn recht te laten komen. We zijn trots op de balans die we gevonden hebben in het bedienen van twee uiteenlopende doelgroepen: enerzijds de consument en aan de andere kant de zakelijke markt."


De Pier is sinds oktober 2014 in handen van projectontwikkelaar Kondor Wessels Vastgoed & DanZep Hotels (Easyhotels). Na de verbouwing, die zowel de veiligheid als de aantrekkingskracht van de locatie wist te herstellen, heropende De Pier in de zomer van 2015. De Pier omvat een Foodboulevard vol horeca en shops, de luxe Pier Suites, en activiteiten als het bungeejumpen, ziplinen en het reuzenrad.


Focus op zakelijke markt

Sinds de heropening richt De Pier zich ook op de zakelijke markt, met op het Zuidereiland ruimtes voor congressen, vergaderingen, meetings, netwerkborrels en flexwerken voor groepen tot maar liefst 2.500 personen. De Pier is 365 dagen per jaar gratis toegankelijk en is met jaarlijks meer dan 2,5 miljoen bezoekers een van de grootste toeristische attracties van Nederland. De voornaamste redenen dat het aantal business events sterk toeneemt is de iconische locatie met een uitzicht op de golven dat inspireert waardoor mensen letterlijk even weg zijn van het vaste land.


Op De Pier zijn op dit moment twintig verschillende ondernemers actief die de verschillende activiteiten, horeca- en retailconcepten exploiteren. Daarnaast zijn er gedurende het jaar allerlei evenementen en pop-up stores te vinden. De Pier biedt volop ruimte voor creatief ondernemerschap en andere mooie plannen. Inmiddels zijn er meer dan 150 mensen werkzaam op De Pier.

Trefwoorden: attracties, horeca, hotels, restaurants, entertainment, zuid-holland

||| Blogs |||

19/08/16
Dierenpark Emmen zet Noord-Nederland op de kaart
Onlangs zijn Ton Vermeulen (NRIT Media) en ondergetekende twee dagen op rondreis geweest door de p...
02/05/16
Mijn speurtocht naar de Magic World of Lights
Toen ik eenmaal omringd door 80.000 ledlampjes binnen stond, was alle leed snel geleden. Maar wat e...
15/12/15
Krijgt Nederland een themapark voor 50-plussers?
Op de Business Leisure Days presenteerde Marie-Lousie Loomans in het Pleisureworld Paviljoen ...
17/08/15
Apeldoorn attractiehoofdstad van Nederland?
Apeldoorn staat niet echt als attractiehoofdstad van Nederland bekend. Met die eer strijkt Noor...
05/01/15
Trends & Hypes december 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

12/11/18
Exclusief voor leden
Nederlandse bedrijf Tiqets haalt 23 miljoen dollar op
Het nieuwe groeikapitaal stelt Tiqets in staat om zijn technologie verder door te ontwikkelen en internationale groei te versnellen.
09/11/18
Trendrapport Live 2018
Op maandagmiddag 19 november 2018 organiseren CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en PleisureWorld NRIT de tweede editie van Trendrapport Live. Op Trendrapport Live wordt je in één middag bij het CBS in Den Haag bijgepraat over de belangrijkste trends en ontwikkelingen die de sector raken en krijg je handvatten aangereikt om daarop in te spelen.
07/11/18
Exclusief voor leden
Europa-Park biedt plan kabelbaan met Elzas aan
Duitslands grootste attractiepark Europa-Park heeft het plan aangeboden om een kabelbaan te bouwen tussen het Duitse park en een verblijfsaccommodatie in de Franse regio Elzas
05/11/18
Miljoen bezoekers voor Safaripark Beekse Bergen
Dat investeringen in zowel het park als de verblijfsrecreatie lonen, blijkt wel uit het succes van Safaripark Beekse Bergen dat een recordaantal bezoekers trok.
05/11/18
Exclusief voor leden
Fors verlies en ontslagen voor Wildlands
Wildlands heeft last van fors teruglopende bezoekersaantallen en leidt in 2018 een fors verlies. Het park neemt ingrijpende maatregelen.
25/10/18
Madurodam haalt Dakota naar Nederland
Het beroemdste vliegtuig uit de luchtvaarthistorie is geland in Den Haag. Vandaag arriveerde een DC-...
18/10/18
Nieuw geladaverblijf in Blijdorp open voor publiek
Vanaf 19 oktober is het nieuwe verblijf voor gelada’s (een expr...
10/10/18
Familie-achtbaan vervangt bobsleebaan Efteling
In september 2019 start de Efteling met de bouw van een nieuwe, dubbele familie-achtbaan: Max &...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk