Geplaatst op: 18-07-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Nieuwe website voor golftoerisme in en naar Nederland

Nieuwe website voor golftoerisme in en naar Nederland

Gisteren werd de website www.PlayGolfinHolland.nl gelanceerd; een online platform en loket voor golftoeristen. Met deze nieuwe website wordt het aanbod aan golfbanen gebundeld en ontsloten voor golftoeristen vanuit binnen- en buitenland.

In samenwerking met de NHTV heeft de Nederlandse Vereniging van Golfaccommodaties (NVG) een aantal onderzoeken geïnitieerd naar de potentie van inkomend golftoerisme vanuit Duitsland, België, Verenigd Koninkrijk, Ierland en Scandinavië. Deze marktonderzoeken tonen aan dat er veel interesse is om te golfen in Nederland, maar dat goede praktische informatie voor golftoeristen lastig te vinden was. Vandaar het initiatief voor de website PlayGolfinHolland.nl, waar op overzichtelijke wijze de aangesloten golfbanen zich presenteren.


Herman Lier, NHTV hogeschooldocent en betrokken bij de oprichting van Play Golf in Holland; ‘Wanneer we kijken naar het economisch rendement dan zien we dat de totale economische waarde van toerisme en recreatie voor Nederland in 2016 76 miljard euro was, waarvan zo’n 21 miljard euro voor rekening kwam van het inkomend toerisme. Een succesvolle impuls van het golftoerisme is nationaal interessant omdat golftoeristen meer uitgeven dan de gemiddelde toerist’.

Play Golf in Holland
De Nederlandse golfbanen beschikken over kwalitatief goede banen en hebben op het gebied van gastronomie en gastvrijheid veel te bieden. Het online platform biedt de mogelijkheid voor golftoeristen om in Nederland hun golfronde rechtstreeks te boeken bij de banen. Dat kan via een greenfee (Play) of via een arrangement met overnachting (Play & Stay). Van de verschillende golfbanen die zich verspreid in Nederland bevinden, is er op de website ook toeristische informatie beschikbaar.

De NVG
De Nederlandse Vereniging van Golfaccommodaties is mede initiatiefnemer van PlayGolfinHolland.nl , NVG directeur Lodewijk Klootwijk toont zich verheugt met deze nieuwe mogelijkheid. "Het mooie van dit platform is dat dit een platform is van de banen. Golfers hebben behoefte aan rechtstreeks contact met de baan waar ze willen spelen. De banen willen dat andersom ook. Banen en clubs die geloven in golftoerisme raad ik aan om aan te sluiten, want dit initiatief is mede van de banen zelf."


Link: https://www.playgolfinholland.nl
Topics:Sport
Trefwoorden: spor, golfen, golfbanen, marketing, inkomend toerisme
Vacature

||| Blogs |||

14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
30/06/15
De Tour de France winnen we niet
Het lijkt wel of we niet erg goed zijn in leren en onthouden. Fouten maken we met regelmaat en hela...
05/01/15
Trends & Hypes december 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
07/12/14
Trends & Hypes november 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

14/05/19
Exclusief voor leden
Dutch Grand Prix in de kustplaats Zandvoort
Het publieke geheim werd vandaag officieel bekend gemaakt. In 2020 rijdt de autosportklasse Formule ...
05/04/19
Exclusief voor leden
Marathon Rotterdam beleeft eerste stap naar circulair evenement
De gemeente voegt meteen de daad bij het woord en zet de eerste stap om van dit grootse evenement een circulair evenement te maken. Van zooi naar mooi.
03/04/19
Exclusief voor leden
Samenwerking KWBN met retail helpt nieuwe en ervaren wandelaar
Winkelketen INTERSPORT sluit een driejarige partnership met Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN).
04/03/19
Exclusief voor leden
Droomparken op shirts Feyenoord
Feyenoord speelt de komende twee seizoenen met Droomparken op het shirt.
04/03/19
Exclusief voor leden
25% groei verkoop fietsen en e-bike wordt het nieuwe normaal
De omzet uit de verkoop van nieuwe fietsen steeg 25 procent ten opzichte van 2017 en bedroeg voor het eerst meer dan 1 miljard euro.
18/02/19
Exclusief voor leden
Fletcher neemt drie Golden Tulip hotels over in Limburg en Brabant
Fletcher Hotels opent de deuren van drie sportief georiënteerde hotels in de steden Kerkrade, Eindhoven en Weert, door de overname van drie Golden Tulip hotels.
11/02/19
SnowWorld neemt SIS Leisure Group over
SnowWorld heeft de SIS Leisure Group overgenomen. De SIS Leisure Group exploiteert indoorskihallen in Rucphen en Terneuzen alsmede een indoor Skydive in Roosendaal.
01/02/19
RAI helpt ROC opleiding Urban Sport
RAI Amsterdam en ROC zijn een samenwerking aangegaan om ‘Urban Sport’ leerlingen verder te helpe...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk