Geplaatst op: 18-07-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Nieuwe website voor golftoerisme in en naar Nederland

Nieuwe website voor golftoerisme in en naar Nederland

Gisteren werd de website www.PlayGolfinHolland.nl gelanceerd; een online platform en loket voor golftoeristen. Met deze nieuwe website wordt het aanbod aan golfbanen gebundeld en ontsloten voor golftoeristen vanuit binnen- en buitenland.

In samenwerking met de NHTV heeft de Nederlandse Vereniging van Golfaccommodaties (NVG) een aantal onderzoeken geïnitieerd naar de potentie van inkomend golftoerisme vanuit Duitsland, België, Verenigd Koninkrijk, Ierland en Scandinavië. Deze marktonderzoeken tonen aan dat er veel interesse is om te golfen in Nederland, maar dat goede praktische informatie voor golftoeristen lastig te vinden was. Vandaar het initiatief voor de website PlayGolfinHolland.nl, waar op overzichtelijke wijze de aangesloten golfbanen zich presenteren.


Herman Lier, NHTV hogeschooldocent en betrokken bij de oprichting van Play Golf in Holland; ‘Wanneer we kijken naar het economisch rendement dan zien we dat de totale economische waarde van toerisme en recreatie voor Nederland in 2016 76 miljard euro was, waarvan zo’n 21 miljard euro voor rekening kwam van het inkomend toerisme. Een succesvolle impuls van het golftoerisme is nationaal interessant omdat golftoeristen meer uitgeven dan de gemiddelde toerist’.

Play Golf in Holland
De Nederlandse golfbanen beschikken over kwalitatief goede banen en hebben op het gebied van gastronomie en gastvrijheid veel te bieden. Het online platform biedt de mogelijkheid voor golftoeristen om in Nederland hun golfronde rechtstreeks te boeken bij de banen. Dat kan via een greenfee (Play) of via een arrangement met overnachting (Play & Stay). Van de verschillende golfbanen die zich verspreid in Nederland bevinden, is er op de website ook toeristische informatie beschikbaar.

De NVG
De Nederlandse Vereniging van Golfaccommodaties is mede initiatiefnemer van PlayGolfinHolland.nl , NVG directeur Lodewijk Klootwijk toont zich verheugt met deze nieuwe mogelijkheid. "Het mooie van dit platform is dat dit een platform is van de banen. Golfers hebben behoefte aan rechtstreeks contact met de baan waar ze willen spelen. De banen willen dat andersom ook. Banen en clubs die geloven in golftoerisme raad ik aan om aan te sluiten, want dit initiatief is mede van de banen zelf."


Link: https://www.playgolfinholland.nl
Topics:Sport
Trefwoorden: spor, golfen, golfbanen, marketing, inkomend toerisme

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

13/07/20
Exclusief voor leden
Aantal faillissementen in sector loopt op
Het aantal faillisementen in de horeca, reisbranche en sport en recreatie loopt op. Dit in tegenstelling tot de gehele Nederlandse economie.
08/07/20
Exclusief voor leden
Toenemend vertrouwen maar ook veel onzekerheid in branche
Het vertrouwen van ondernemers in de vrijetijdsbranche is in een maand tijd omhoog geschoten. Maar de onzekerheid in de branche is nog groot. Hoe pakt dat voor de verschillende deelbranches uit?
03/07/20
1,5 miljard euro verlies voor sportsector
De Nederlandse sportsector verliest tot 1 augustus 1,5 miljard euro aan omzet. De inkomstenderving is groter, acuter en directer bij sportondernemers en evenementenorganisatoren, maar ook verenigingen, bonden en het betaald voetbal worden hard getroffen door de coronamaatregelen.
29/06/20
Ondernemers in vrijetijdsbranche minder pessimistisch
Ondernemers in branches die zich richten op de consument zijn minder pessimistisch. Van alle deelbranches zijn de logiesverstrekkers het meest positief, de reisbedrijven het minst.
26/06/20
Yalp roept op tot meer openbare sportplekken
Speeltoestellenfabrikant Yalp roept alle Nederlanders op om bij hun gemeente te vragen naar meer openbare sportfaciliteiten.
30/04/20
CELTH schetst vier scenario’s voor de bezoekerseconomie na de crisis
Op welke wijze en hoe snel kan de vrijetijdssector zich na de crisis herstellen? CELTH verkent daarvoor vier scenario's.
22/04/20
Vrijetijdseconomie vraagt om perspectief maar staat met lege handen
De persconferentie van minister-president Rutte van dinsdag 21 april was een grote teleurstelling voor ondernemers in de vrijetijdseconomie. Hoe reageren de diverse branches?
24/02/20
Exclusief voor leden
Light Walk Zandvoort helpt Zandvoort met positie jaarrond destinatie
Afgelopen zaterdag stonden 5.000 deelnemers aan de start van de allereerste editie van de Zandvoort ...