Geplaatst op: 18-07-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Nieuwe website voor golftoerisme in en naar Nederland

Nieuwe website voor golftoerisme in en naar Nederland

Gisteren werd de website www.PlayGolfinHolland.nl gelanceerd; een online platform en loket voor golftoeristen. Met deze nieuwe website wordt het aanbod aan golfbanen gebundeld en ontsloten voor golftoeristen vanuit binnen- en buitenland.

In samenwerking met de NHTV heeft de Nederlandse Vereniging van Golfaccommodaties (NVG) een aantal onderzoeken geïnitieerd naar de potentie van inkomend golftoerisme vanuit Duitsland, België, Verenigd Koninkrijk, Ierland en Scandinavië. Deze marktonderzoeken tonen aan dat er veel interesse is om te golfen in Nederland, maar dat goede praktische informatie voor golftoeristen lastig te vinden was. Vandaar het initiatief voor de website PlayGolfinHolland.nl, waar op overzichtelijke wijze de aangesloten golfbanen zich presenteren.


Herman Lier, NHTV hogeschooldocent en betrokken bij de oprichting van Play Golf in Holland; ‘Wanneer we kijken naar het economisch rendement dan zien we dat de totale economische waarde van toerisme en recreatie voor Nederland in 2016 76 miljard euro was, waarvan zo’n 21 miljard euro voor rekening kwam van het inkomend toerisme. Een succesvolle impuls van het golftoerisme is nationaal interessant omdat golftoeristen meer uitgeven dan de gemiddelde toerist’.

Play Golf in Holland
De Nederlandse golfbanen beschikken over kwalitatief goede banen en hebben op het gebied van gastronomie en gastvrijheid veel te bieden. Het online platform biedt de mogelijkheid voor golftoeristen om in Nederland hun golfronde rechtstreeks te boeken bij de banen. Dat kan via een greenfee (Play) of via een arrangement met overnachting (Play & Stay). Van de verschillende golfbanen die zich verspreid in Nederland bevinden, is er op de website ook toeristische informatie beschikbaar.

De NVG
De Nederlandse Vereniging van Golfaccommodaties is mede initiatiefnemer van PlayGolfinHolland.nl , NVG directeur Lodewijk Klootwijk toont zich verheugt met deze nieuwe mogelijkheid. "Het mooie van dit platform is dat dit een platform is van de banen. Golfers hebben behoefte aan rechtstreeks contact met de baan waar ze willen spelen. De banen willen dat andersom ook. Banen en clubs die geloven in golftoerisme raad ik aan om aan te sluiten, want dit initiatief is mede van de banen zelf."


Link: https://www.playgolfinholland.nl
Topics:Sport
Trefwoorden: spor, golfen, golfbanen, marketing, inkomend toerisme

||| Blogs |||

05/12/18
Sorry wereld. Ik blijf gewoon vliegen.
Het knaagde de laatste tijd een beetje. Gewetenswroeging. Schuldbesef. Duivels dilemma. Boetekleed...
24/10/18
Toeristen verleiden wordt het nieuwe belijden
Amsterdam puilt uit van de toeristen. Goed voor de economie, maar minder aangenaam voor veel inwone...
04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
25/09/18
En Footzy is (W)elke Plek
Het aantal kwalificaties in bijna 40 jaar noeste arbeid dat mij is opgespeld groeit nog steeds met...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden










||| Twitter |||

||| Nieuws |||

12/12/18
Amsterdam grijpt eindelijk in op overlast
De gemeente Amsterdam gaat flink optreden tegen overlast op de Wallen. Met informatie over het bes...
12/12/18
Erfurt mooiste Duitse kerstmarkt maar Duitsland wordt verslagen
De beste Duitse kerstmarkt ligt in Erfurt, hoofdstad van de deelregio Thüringen in het hart van Dui...
12/12/18
Exclusief voor leden
Onderzoeksbudget voor Nederlandse vinding hernieuwbare vliegtuigbrandstof
Gister maakt Booking.com de winnaars bekend van de tweede ronde van het Booking Cares Fund 2018. De...
12/12/18
Dirk Beljaarts nieuwe algemeen directeur Koninklijke Horeca Nederland
Dirk Beljaarts wordt de nieuwe algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Hij volgt...
12/12/18
Investeringen in natuur hebben effect
De investering in natuur sorteert effect: na decennia van achteruitgang in biodiversiteit, zien we ...
11/12/18
Restaurant Hanninkshof treedt toe tot JRE
Restaurant Hanninkshof uit Enschede is toegetreden tot de JRE, Jeunes Restaurateurs. JRE is een vere...
11/12/18
Nominaties Fietsroute van het Jaar 2019
Vijf routes zijn genomineerd voor de uitverkiezing van de Fietsroute van het Jaar 2019. Op vrijdag 1...
11/12/18
Exclusief voor leden
Verbouwing NH Carlton naar Amsterdam Flower Market
Het vernieuwde hotel zal in mei 2019 onder de nieuwe naam NH Collection Amsterdam Flower Market heropenen.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk