Geplaatst op: 18-07-2018
Auteur: Marc Gerlings

26 toeristische bedrijven ondersteunen Landschap Overijssel

26 toeristische bedrijven ondersteunen Landschap Overijssel
Foto: Landschap Overijssel, fotograaf Nico Kloek.

Dat de aanwezige natuur en landschap in de omgeving van meerwaarde is voor de gast, is geen discussie voor de leden van het Camping en Bungalow Overleg Twente. Gasten genieten duidelijk van het prachtige Twentse landschap. Als collectief gaan de 26 toonaangevende campings, bungalowparken en groepsaccommodaties in Twente de natuurgebieden en het Twentse landschap ondersteunen.


Camping- en Bungalow Overleg Twente en acties
Het Camping- en Bungalow Overleg Twente gaat hierover afspraken maken met Landschap Overijssel, in een intentieovereenkomst die in september wordt ondertekend. Er wordt ingezet op verschillende acties, zoals
- Het adopteren van typisch Twentse landschapselementen. 
- Het streek-eigen maken van het eigen erf. 
- Het versterken van de biodiversiteit. 
- Het stimuleren van het gebruik van streekproducten.

Trainingen en natuurexcursies
Ook de beleving van de natuur krijgt een prominentere plek, want de CBOT leden worden getraind als gastheer om daarmee de gast meer te kunnen vertellen over het landschap en bewuster te maken van landschappelijk waardevolle elementen. Verder worden er exclusieve natuurexcursies aangeboden, waarbij de boswachter verhalen vertelt over de flora en fauna in een gebied.


Belangrijke stap voor behoud
Landschap Overijssel is blij met deze mooie stap van het CBOT! "Het is lang niet voor iedereen vanzelfsprekend om het Twentse landschap te beschermen en onderhouden. Dit terwijl het erg belangrijk is, willen we over 50 jaar nog steeds genieten van dit landschap en de planten en dieren die erin leven. We zijn blij dat de bedrijven op deze manier een heel positieve stap zetten voor behoud en ontwikkeling van onze prachtige natuur en landschap," meldt een woordvoerder van het CBOT.

Meer informatie over de leden van het CBOT is te vinden op www.thuiskomenintwente.nl.


Link: www.thuiskomenintwente.nl
Trefwoorden: toerisme, accommodatie, natuur, landschap, beleving, adopteren, streekproduct, streekeigen

||| Blogs |||

18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, ...
20/03/17
Wie regisseert het toerisme in de regio?
Citymarketeers zijn niet meer van deze tijd. Zelfs het aanpassen van de naam naar ‘Brand Manager...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

12/04/19
Merk Fryslân lanceert nieuwe campagne ‘Druk hè?’
Regiomarketingorganisatie Merk Fryslân lanceerde op donderdag 11 april de nieuwe campagne ‘D...
11/04/19
Exclusief voor leden
Belgisch en Nederlands Limburg samen de Duitse markt op
Belgisch- en Nederlands-Limburg gaan opnieuw met een gezamenlijke inspiratiebrochure de Duitse markt bewerken. Beide Limburgen willen zich op de buitenlandse markt als een grenzeloze regio profileren. Door middelen te bundelen vergroten de regio's hun slagkracht.
11/04/19
Whooz wint in Emerce Top 100, recreatie wint mee
Whooz heeft in de Emerce Top 100 de eerste plaats behaald in de categorie Data suppliers. Voor de recreatie heeft Whooz samen met Pleisureworld NRIT de Smart Data Module ontwikkeld.
09/04/19
RED Online Marketing beste Fullservice Digital Agency van Nederland
Het in onze branche bekende online marketing bureau RED Online Marketing is uitgeroepen tot beste Fullservice Digital Agency.
04/04/19
Nieuwbouw studentenhuisvesting Hotel Management School Maastricht officieel van start
Met het slaan van de eerste paal is woensdag 3 april de bouw van 390 nieuwe duurzame woonunits voor ...
04/04/19
Inschrijving Nationale Citymarketing Trofee 2019 geopend!
De Nationale Citymarketing Trofee (NCT) wordt jaarlijks uitgereikt aan "de beste citymarketing gemee...
03/04/19
Exclusief voor leden
Samenwerking KWBN met retail helpt nieuwe en ervaren wandelaar
Winkelketen INTERSPORT sluit een driejarige partnership met Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN).
03/04/19
VVV’s & Achterhoek Toerisme slaan de handen ineen
De VVV’s, TIP’s en Achterhoek Toerisme gaan intensiever samenwerken om de bezoekers in de Achterhoek te bedienen.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk