Geplaatst op: 17-07-2018
Auteur: Marc Gerlings

143 ideeën voor marketing Utrechts erfgoed

143 ideeën voor marketing Utrechts erfgoed
Foto: Prijsvraag Utrecht Wereldberoemd

Een maand geleden begon de prijsvraag, opgezet door de provincie Utrecht, waarbij iedereen kon aangeven hoe je het beste al het bijzondere erfgoed van deze regio op de kaart kunt zetten. De inzendtermijn voor de prijsvraag Utrecht Wereldberoemd is gesloten. Afgelopen weken zijn 143 ideeën ingezonden om het erfgoed in de provincie Utrecht in het zonnetje te zetten. Een verfrissende aanpak waarbij het publiek kennis deelt.


Van 15 mei tot 15 juli kon iedereen ideeën inzenden op de vraag: "Hoe maak jij het erfgoed in de provincie Utrecht wereldberoemd?". Utrecht barst namelijk van de bijzondere geschiedenis, historische objecten en unieke verhalen: ons Utrechts erfgoed. Door mee te doen met de prijsvraag vragen inzenders aandacht voor het erfgoed dat zij belangrijk vinden én maken ze kans op mooie (geld)prijzen.

De zevenkoppige jury gaat komende weken in beraad om tien finalisten te selecteren. De finalisten hebben de tien beste ideeën ingezonden om het erfgoed in Utrecht in het zonnetje te zetten en maken daarmee kans op de hoofdprijs. Wie de hoofdprijs wint, wordt bekend gemaakt tijdens de feestelijke prijsuitreiking op zaterdag 6 oktober.


Om de ideeën te verfijnen en te pitchen tijdens de grote finale op 6 oktober 2018, krijgen de tien finalisten een pitchtraining aangeboden door het Utrechtse bedrijf Jonge Honden. De pitches worden opgenomen en op 1 september gepresenteerd op de website www.utrechtwereldberoemd.nl. De hele maand september is het dan mogelijk om op jouw favoriete pitch te stemmen. Zo kun je laten zien wat jij het beste idee vindt voor het erfgoed in de provincie Utrecht. De pitch met de meeste stemmen, wint de Utrecht Wereldberoemd-fiets.


Tijdens de prijsuitreiking op zaterdag 6 oktober is er niet alleen aandacht voor de tien finalisten, maar ook voor de overige 133 ideeën. Bij de ideeënmarktplaats die tijdens de prijsuitreiking plaatsvindt kunnen bedenkers in contact komen met ondernemers en andere geïnteresseerden. Zo matchen we aanbod (ideeën) met vraag (investeerders/ondernemers), meldt de organisatie.

Trefwoorden: recreatie, natuur, erfgoed, monument, marketing, leisure, cultuur

CELTH
 





||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
27/03/24
My First Smartphone Festival krijgt waarschijnlijk vervolg
De eerste editie van My First Smartphone Festival bij Beeld & Geluid heeft afgelopen weekend ruim 2200 bezoekers getrokken. Verspreid over vier dagen, van donderdag tot en met zondag, leerden kinderen, hun ouders en docenten over hoe om te gaan met je allereerste telefoon.
27/03/24
Exclusief voor leden
Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
26/03/24
Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
26/03/24
Reiziger wil directe vlucht
Luchtvaartreizigers hechten aan een rechtstreekse verbinding naar de eindbestemming. Het overgrote deel van alle vliegreizen kent dan ook geen overstap tijdens de reis. Bij vliegreizen van meer dan 6 uur biedt een overstap vaker een aantrekkelijk alternatief.
26/03/24
Zo krijgt het thema duurzaamheid voet aan de grond in de reisbranche
Steeds meer mensen raken overtuigd van het nut en de noodzaak van duurzaam leven. Met duurzaam wordt een leefstijl bedoeld die een zo laag mogelijke ecologische voetafdruk achterlaat. In andere woorden: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de natuur zo min mogelijk te lijden heeft onder het gedrag van de mens?
25/03/24
Is het de moeite waard om te investeren in betrouwbare service voertuigen voor uw resort/park?
Als het gaat om het runnen van een resort of park, kan het belang van betrouwbaar transport niet genoeg benadrukt worden. Of het nu gaat om het vervoer van gasten over uitgestrekte gebieden of om de mobiliteit van het personeel voor verschillende taken, duurzame en goed onderhouden service voertuigen zijn essentieel voor een soepel verloop van uw faciliteit. Maar is het verstandig om te investeren in duurzame servicevoertuigen en hoe vaak moeten ze worden onderhouden?
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...