Geplaatst op: 17-07-2018
Auteur: Marc Gerlings

143 ideeën voor marketing Utrechts erfgoed

143 ideeën voor marketing Utrechts erfgoed
Foto: Prijsvraag Utrecht Wereldberoemd

Een maand geleden begon de prijsvraag, opgezet door de provincie Utrecht, waarbij iedereen kon aangeven hoe je het beste al het bijzondere erfgoed van deze regio op de kaart kunt zetten. De inzendtermijn voor de prijsvraag Utrecht Wereldberoemd is gesloten. Afgelopen weken zijn 143 ideeën ingezonden om het erfgoed in de provincie Utrecht in het zonnetje te zetten. Een verfrissende aanpak waarbij het publiek kennis deelt.


Van 15 mei tot 15 juli kon iedereen ideeën inzenden op de vraag: "Hoe maak jij het erfgoed in de provincie Utrecht wereldberoemd?". Utrecht barst namelijk van de bijzondere geschiedenis, historische objecten en unieke verhalen: ons Utrechts erfgoed. Door mee te doen met de prijsvraag vragen inzenders aandacht voor het erfgoed dat zij belangrijk vinden én maken ze kans op mooie (geld)prijzen.

De zevenkoppige jury gaat komende weken in beraad om tien finalisten te selecteren. De finalisten hebben de tien beste ideeën ingezonden om het erfgoed in Utrecht in het zonnetje te zetten en maken daarmee kans op de hoofdprijs. Wie de hoofdprijs wint, wordt bekend gemaakt tijdens de feestelijke prijsuitreiking op zaterdag 6 oktober.


Om de ideeën te verfijnen en te pitchen tijdens de grote finale op 6 oktober 2018, krijgen de tien finalisten een pitchtraining aangeboden door het Utrechtse bedrijf Jonge Honden. De pitches worden opgenomen en op 1 september gepresenteerd op de website www.utrechtwereldberoemd.nl. De hele maand september is het dan mogelijk om op jouw favoriete pitch te stemmen. Zo kun je laten zien wat jij het beste idee vindt voor het erfgoed in de provincie Utrecht. De pitch met de meeste stemmen, wint de Utrecht Wereldberoemd-fiets.


Tijdens de prijsuitreiking op zaterdag 6 oktober is er niet alleen aandacht voor de tien finalisten, maar ook voor de overige 133 ideeën. Bij de ideeënmarktplaats die tijdens de prijsuitreiking plaatsvindt kunnen bedenkers in contact komen met ondernemers en andere geïnteresseerden. Zo matchen we aanbod (ideeën) met vraag (investeerders/ondernemers), meldt de organisatie.

Trefwoorden: recreatie, natuur, erfgoed, monument, marketing, leisure, cultuur

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
12/04/24
Bas Maes gedeputeerde Brabant voor vrijetijdseconomie
Bas Maes (SP) is benoemd als gedeputeerde voor de provincie Noord-Brabant. Bas Maes zal zich voor de komende 3 jaar van deze bestuursperiode inzetten voor de portefeuille Energie, Cultuur, Sport, Erfgoed en voor de Vrijetijdseconomie.
12/04/24
Exclusief voor leden
Ierse succesroute bestaat tien jaar Wild Atlantic Way
Ierlands populaire toeristische route de Wild Atlantic Way is een echt succesverhaal in de toeristische sector. Opvallend, de route viert nu pas zijn tiende verjaardag.
11/04/24
NIEUWE ROUTES AMSTEL GOLD RACE 365
Vanaf8 april een nieuwe vierde lus toegevoegd aan de bewegwijzerde routes van de Amstel Gold Race 365 dagen peer jaar te fietsen.
11/04/24
Tilburg, Big Rivers Dordrecht en Utrecht Pride winnaars Nationale Evenementenprijzen
Allereerste Event Impact Award gaat naar Utrecht Pride. Big Rivers ervan door met de hoofdprijs van de Nationale Evenementenprijzen 2024
09/04/24
Lakenhal bestaat op 1 mei 150 jaar
Op 1 mei 2024 bestaat Museum De Lakenhal in Leiden 150 jaar: in 1874 werd de oude Laecken-Halle omgedoopt tot stadsmuseum van Leiden en geopend voor het grote publiek.
04/04/24
Technologie en transitie met smart hospitality
Op donderdag 18 april is de dag voor het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024. Het thema is transitie en dan heb je het al snel over technologie. Nicolette Bolté mag die interactieve sessie leiden.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...