Geplaatst op: 11-07-2018
Auteur: Marc Gerlings

Provincie Limburg daagt ondernemers uit in ontwikkeling Maas en Maasplassen (met video)

Provincie Limburg daagt ondernemers uit in ontwikkeling Maas en Maasplassen (met video)

De toeristische sector in de provincie Limburg genereert ieder jaar 4 miljard euro omzet. Bezoekers komen graag naar Limburg, onder meer vanwege de Maas en de Maasplassen met de waterrecreatie op en langs het water. Waterrecreatie is een belangrijk speerpunt voor de versterking van het Limburgse toerisme. Veel Limburgers genieten ervan om in en aan het water te recreëren en het trekt veel binnen- en buitenlandse bezoekers. Onder meer via een video daagt de provincie ondernemers uit om waterrecreatie sterker te ontwikkelen.


Voorbeelden
Windsurfen op de Oolderplas, raften op de Maas, duiken in de Boschmolenplas of relaxen aan een dagstrand met zicht op een van de hoogste fonteinen van Europa. Het zijn maar enkele van de vele wateractiviteiten die Limburg biedt.


Video inspelen op waterrijk
‘De waterrecreatie in Limburg is van topkwaliteit en dat willen we zo houden. Daarom ontwikkelt de provincie programma’s om de kwaliteit nog verder te verbeteren. En ook marketing is belangrijk om nieuwe doelgroepen op het water te krijgen, zowel jong als oud. Maar het allerbelangrijkste zijn de ondernemers. Zonder hen was er geen waterrecreatie in Limburg. Hoe enkele Limburgse ondernemers inspelen op de waterrijke mogelijkheden van onze provincie, zie je in deze video,’ meldt de provincie.



Ben je zelf ook geprikkeld om Limburg toeristisch op de kaart te zetten? Bezoek dande pagina Gastvrij Limburgen ontdek hoe de provincie jou kan ondersteunen.

Trefwoorden: recreatie, water, toerisme, varen, surfen, raften, Maas, beleid, ondernemen

||| Blogs |||

24/10/18
Toeristen verleiden wordt het nieuwe belijden
Amsterdam puilt uit van de toeristen. Goed voor de economie, maar minder aangenaam voor veel inwone...
04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
25/09/18
En Footzy is (W)elke Plek
Het aantal kwalificaties in bijna 40 jaar noeste arbeid dat mij is opgespeld groeit nog steeds met...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
24/07/18
Time Out
Time Out
24/07/18 · Leisure · Han Verheijden | Lees meer
Zoals ik in mijn vorige column schreef, heb ik afgelopen winter een skiongeluk gehad. Hierdoor was...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

15/11/18
Exclusief voor leden
Aanleg groen gestart van Roompot domein
De aanleg van het ruim 8 hectare grote landgoed begon op 1 oktober 2018.
15/11/18
Exclusief voor leden
Wat verwachten ondernemers in onze branche van 2019?
Ondernemers in de horeca zijn iets minder positief over de omzet voor 2019, maken zich zorgen over de arbeidsmarkt maar gaan wel meer investeren.
15/11/18
Hoever kun je de service aan boord uitkleden?
Nu luchtvaartmaatschappijen steeds meer concurreren op de kale vliegprijs, proberen ze hun verdienmodel overeind te houden met betaalde extra diensten. Maar wat vindt de passagier daarvan?
15/11/18
Nederlander boekt vaker vliegreis voor kerstbeleving in Midden- en Oost-Europa
De Nederlandse vliegtuigpassagier zoekt meer en meer in Wenen, Praag en Krakow de authentieke Midden...
15/11/18
FNV Horecabond en Temper verbreden samenwerking en gebruiksvergoeding verdwijnt
Eerder dit jaar zijn FNV Horeca en Temper een samenwerking gestart. Temper is een digitaal prikbord ...
14/11/18
Arbeidsmarkt net zo gespannen als tien jaar geleden (met video)
Leisure kampt met een stevig tekort aan goede werknemers.
14/11/18
Exclusief voor leden
Lucky wint Nightlife Award 2018
Lucky The Feelgood Provider mag zich de populairste club van Nederland noemen. De club uit Rijssen k...
14/11/18
Secret Escapes neemt Travel Bird over
Niet al het personeel wordt overgenomen, voor maar enkele tientallen mensen is plek bij de nieuwe eigenaar.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk