Geplaatst op: 11-07-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Eindhoven maakt gezinsspeurtocht met augmented reality

Eindhoven maakt gezinsspeurtocht met augmented reality
Eindhoven247 introduceert samen met Dutch Rose Media een bijzondere belevingsspeurtocht in de binnenstad van Eindhoven, waarbij de geschiedenis via augmented reality tot leven komt. Het industrieel erfgoed van Eindhoven heeft als basis gediend voor deze gratis te downloaden route.


De speurtocht-app De Vloek van het vuur maakt gebruik van de nieuwste technieken op het gebied van augmented reality. Met augmented reality voeg je extra beleving toe aan de wereld om je heen. "De geschiedenis van de luciferfabrieken, stadsbranden, de oorlog en andere duistere tijden komt tot leven, met je smartphone of tablet”, schrijft Eindhoven247. Je hebt geen speciale bril nodig. Je hebt voldoende aan de sensoren en de camera die al in de smartphone aanwezig zijn.


Op speelse manier geschiedenis ontdekken

De augmented reality speurtocht is met name bedoeld voor gezinnen met kinderen, die zo op een speelse manier een stukje geschiedenis van de stad leren kennen. De route start bij Brandstore Eindhoven en is uitgestippeld door een van de enthousiaste stadsgidsen van Eindhoven247. "Het is een mooie aanvulling op onze groepsprogramma’s met gids. Eindhoven247 heeft hiermee een prachtig aanbod voor alle doelgroepen om de stad op een originele en bijzondere manier te kunnen ontdekken” aldus Eric Boselie, directeur Eindhoven247 B.V.


‘De Vloek van het Vuur’ is gratis te downloaden via de App of Play Store in de overkoepelende app Hidden Tracks - Eindhoven City

Topics:Toerisme
Trefwoorden: stedelijk toerisme, rondleidingen, apps

||| Blogs |||

10/07/18
Oh jee; ik moet (sorry mag) Lekkeâh weg in èguhn land
Ik deed even een rondje beroepsdeformatie op mijn sportschool. Spanje, Turkije, Amerika, Noorwegen,...
10/07/18
Gastvrijheidssector: katalysator voor ontwikkeling
"Kamer denkt over glas wijn bij de kapper”, zo luidde de kop bij het NOS deze week. Een slijt...
04/06/18
Het gaat weer goed met het toerisme!
Het vertrouwen komt weer terug. Bezoekers- en verkoopcijfers stijgen. Het consumentenvertrouwen ...
28/05/18
Naar een Excellerende Gastvrijheidssector
CELTH is het Centre of Expertise voor de gastvrijheidssector, met als doel het aanjagen van same...
17/05/18
Leisurestress?
Leisurestress?
17/05/18 · Vakanties · Han Verheijden | Lees meer
De seniorenmarkt is een segment waarvoor al lange tijd veel belangstelling bestaat, zowel bij o...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/07/18
Omzet Scheveningse Pier groeit met 40%
Sinds heropening van De Pier in de zomer van 2015 gaat het goed met de Scheveningse iconische locat...
19/07/18
Booking bouwt campus in Amsterdam
Booking.com bouwt aan de oostelijke rand van het Oosterdokseiland in Amsterdam een eigen campus en v...
19/07/18
Drie kranen in actie voor bouw apenverblijf Blijdorp
Het nieuwe apenverblijf voor de gelada's in Blijdorp is bijna klaar, op de overspanning na. Op dit m...
19/07/18
Exclusief voor leden
Samenwerkingsverband Englands Coast verandert van pr-bureau
USP Marketing PR is aangesteld als PR bureau voor England’s Coast in Nederland. England’s Coas...
18/07/18
Nederlanders boeken 2,5% meer reizen; reisondernemers positief
Nederlanders boeken deze zomer 2,5% meer reizen bij ANVR reisbedrijven en geven per boeking ook me...
18/07/18
Drukke zomer voor watersportsector
Het aanhoudend fraaie zomerweer zorgt voor veel vraag naar verhuurboten en zeilkampen. Ook jachthave...
18/07/18
26 toeristische bedrijven ondersteunen Landschap Overijssel
Dat de aanwezige natuur en landschap in de omgeving van meerwaarde is voor de gast, is geen discussi...
18/07/18
Nieuwe website voor golftoerisme in en naar Nederland
Gisteren werd de website www.PlayGolfinHolland.nl gelanceerd; een online platform en loket voor gol...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk