Geplaatst op: 05-07-2018
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Zes miljoen euro voor marketingplan Werelderfgoed Waddenzee

Zes miljoen euro voor marketingplan Werelderfgoed Waddenzee
Bron: Pixabay
De provinciale marketingorganisaties Marketing Groningen, Merk Fryslân en Holland boven Amsterdam gaan gedurende zes jaar samen het Werelderfgoed Waddenzee vermakten.


In die periode moet het Werelderfgoed Waddenzee als een sterk merk worden neergezet in binnen- en buitenland. Een belangrijk element in de campagne is dat Werelderfgoed Waddenzee als merk zowel lokaal, regionaal als waddenbreed gebruikt gaat worden om toeristen te trekken en een positieve impuls te geven aan de leefbaarheid en economie in het waddengebied.


Waddenfonds en provincies investeren fors

Het Waddenfonds verleent ruim 2,9 miljoen euro subsidie. Dit bedrag wordt verdeelt onder drie marketingorganisaties in Noord-Nederland voor het vermarkten van de Waddenzee als Werelderfgoedgebied. De provincies Friesland, Groningen en Noord-Holland brengen samen de andere helft van het budget in. In totaal is er voor deze grootschalige marketingcampagne in binnen- en buitenland € 5,8 miljoen beschikbaar. De drie marketingorganisaties zullen daarvoor intensief samenwerken in het Programma Vermarkten Werelderfgoed Waddenzee. Daarbij worden de uitzonderlijke waarden van het gebied en het toeristisch aanbod waddenbreed met elkaar verbonden in verschillende verhaallijnen, die goed te vermarkten zijn.


Blije marketingorganisaties

De drie marketingorganisaties zijn opgetogen over de steun van het Waddenfonds. "Dit betekent dat dit bijzondere gebied vanaf nu op een krachtige en uniforme wijze naar buiten kan worden gebracht. Er zijn veel verschillende organisaties die belangen hebben in de Waddenregio. Onder begeleiding van de drie provinciale marketingorganisaties zal er nu in samenwerking met betrokken organisaties een heldere koers worden uitgezet”, schrijven ze. De verschillende regio’s en betrokken organisaties en ondernemers worden uitgenodigd hun bijdrage te leveren aan de duurzame ontwikkeling van het Waddengebied.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, waddenzee, waddengebied, kustgebieden, groningen, friesland, noord-holland

CELTH
 






||| Nieuws |||

15/04/24
Exclusief voor leden
Hilton beste werkplek voor vrouwen in de Nederlandse hotelbranche
Hotel- en resortketen Hilton heeft de zesde positie behaald op de Great Place to Work for Women-lijst, samengesteld door de organisatie Great Place to Work. Hiermee is het hotel de hoogst genoteerde werkplek voor vrouwen binnen de Nederlandse hotelbranche.
12/04/24
Firstmate Hospitality Consultants Onthult de goedkoopste tot de duurste terrassteden
Firstgate Hospitality Consultants heeft onderzoek gedaan naar de prijzen op terrassen.
11/04/24
Exclusief voor leden
ING verwacht beperkte groei voor horeca
Voor 2024 verwacht ING Research voor de meeste bedrijfssectoren een lichte groei. Voor de horeca is de verwachting dat de volumes dit jaar beperkt toenemen.
05/04/24
Al 25 jaar een eerlijker verdienmodel bij Bedandbreakfast.nl
Bedandbreakfast.nl heeft haar Nederlandse en Europese website compleet vernieuwd. Dat leverde direct al meer reserveringen op. Een mooi verjaardagscadeautje voor deze organisatie die dit jaar 25 jaar bestaat en nog steeds geen commissie rekent.
29/03/24
Exclusief voor leden
Winstgevendheid Vlaamse logissector omhoog
Mooi onderzoek van onze zuiderburen. De helft van de Vlaamse logiesaccommodaties schreef in 2023 zwarte cijfers. Voor 2024 verwacht bijna de helft van de uitbaters dat de prijzen van de logies zullen stijgen.
29/03/24
Dirk Beljaarts vertrekt bij Koninklijke Horeca Nederland
Na een periode van ruim negen jaar vertrekt Dirk Beljaars voor de zomer als algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...