Geplaatst op: 03-07-2018
Auteur: Marc Gerlings

Kersen kopen verandert in Betuwse fruitattractie

Kersen kopen verandert in Betuwse fruitattractie

Een gezelschap van 128 dagrecreanten van Chinese afkomst bracht maandag 2 juli een bezoek aan de Betuwe. Bij de fruitstal Boomgaard d’n Kerkewaerdtvan Betuwe Kers in Wadenoijen maakten zij een stop om de Betuwse kersen te proeven. Kersen verkopen wordt steeds meer een beleving van landschap en fruit. Dat leidt tot een nieuwe ontwikkeling.


Daarnaast namen de Chinese bezoekers een kijkje in boomgaard d’n Kerkewaerdt om zelf te zien hoe de kersen groeien en rijpen en het kersengevoel te beleven, waarbij ze de mogelijkheid hadden om zelf hun kersen te plukken.


Uitje
De Betuwe staat bekend om haar heerlijke kersen en wordt daarom ook wel de fruittuin van Nederland genoemd. Ondernemer Aart Blom, eigenaar van Boomgaard d’n Kerkewaerdt en Betuwe Kers BV: "We merken dat steeds meer mensen naar ons toe komen als uitje. Waar ze vroeger alleen kwamen om kersen te kopen, willen ze er steeds meer een belevenis van maken: meer weten over de teelt, meekijken, zelf plukken. En daarnaast een hapje eten en wat drinken natuurlijk.”


Fruitattractie bij A15

Geïnspireerd geraakt door zijn eigen ervaringen - en door uitgebreid onderzoek van het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland en regiobestuurders naar de haalbaarheid van een grote, op streekproducten gebaseerde dag-attractie in Rivierenland - heeft Aart Blom het initiatief genomen om zo'n streekbelevingscentrum rond fruit te gaan realiseren bij boomgaard d’n Kerkewaerdt,aan afslag 31 van de A15 in Wadenoijen.

Binnen het concept zal naast de verkoop van streekproducten ook ruimte zijn voor gastronomie. Verder is het van belang dat er voor bezoekers wat te zien en doen is, en dat het aanbod meebeweegt met de seizoenen door het organiseren van evenementen.


Open Kersendagen 

"We houden hier al de Open Kersendagen" zegt Aart Blom. "Het enthousiasme van de mensen tijdens zo’n weekend is fantastisch. Niets mooier dan zoiets het jaarrond te gaan doen.”
Op zaterdag 7 en zondag 8 juli 2018 zijn dit jaar de Open Kersendagen. Twee dagen lang is het groot feest in de boomgaard, met livemuziek en vele activiteiten voor jong en oud. Bezoek voor meer informatie: https://betuwekers.nl/open-kersendagen-2018/
Trefwoorden: attractie, recreatie, beleving, fruit, Wadenoijen

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
09/04/24
De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel
In Overijssel is het kleinste mobiele museum van Nederland gepresenteerd: Blij in de Wei!' op Zuivelboerderij de Waard in Balkbrug. De Korte Keten Experience gaat niet alleen om de kunstwerken maar vooral om het verhaal van de korte keten en streekproducten en hun producenten.
05/04/24
4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Met de benoeming van 4 nieuwe leden in de Raad van Toezicht van Utrecht marketing is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en en een klankbord vol expertise en ervaring.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...

||| Agenda |||

24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...