Geplaatst op: 26-06-2018

Ibis Styles Haarlem City Hotel exclusief afgehuurd voor teams Haarlemse Honkbalweek

Ibis Styles Haarlem City Hotel exclusief afgehuurd voor teams Haarlemse Honkbalweek

Ibis Styles Haarlem City Hotel is 13 tot en met 22 juli exclusief afgehuurd ten behoeve van één van Nederlands meest geliefde internationale topsportevenementen, de Haarlemse Honkbalweek. Eerdere jaargangen hebben toeschouwersaantallen laten zien van tienduizenden bezoekers. Zij moeten echter een plek vinden elders in de omgeving; het hotel is gedurende deze periode de thuisbasis voor alle deelnemende teams.

 

Het is mede dankzij grote inspanning van het comité Honkbalweek Haarlem dat er ook dit jaar een aantrekkelijk programma wordt neergezet. De uitdaging om het evenement financieel gezond te krijgen, is succesvol aangegaan middels crowdfunding, partner- en sponsorships. Samen met de KNBSB, vrijwilligers, partners en andere betrokken partijen is er hard gewerkt om van de 29ste Honkbalweek een groot succes te maken.

Op Initiatief van de KNBSB, gemeente Haarlem en vrijwilligers is een haalbaarheidsstudie gedaan. Op basis hiervan is een driejarenplan opgesteld. De grootste transitie zit in organisatorische wijzigingen; aan strategische samenwerkingen met en het verbinden van de Bond, lokale partijen, gemeente, en honk-en sorfbalverenigingen. In tegenstelling tot voorgaande edities heeft de bond nu ook zitting in de organisatie, want voor hen -en de sport- een mooie promotie-boost oplevert. Dit evenement haalt namelijk zowel nationale als internationale media.

 

Het sterke deelnemersveld bestaat uit topteams uit Cuba, Japan, Chinese Taipei, Italië, Duitsland en het Nederlands Koninkrijk. Gekozen is voor een hotel die aan alle vereisten van deze internationale topsporters voldoen. Strategisch gelegen op nog geen 10 minuten lopen van de honkbalvelden, zorgt dit ervoor dat de sporters zich volledig kunnen concentreren op hun presteren.

 

De Honkbalweek Haarlem, neemt met zijn rijke historie sinds 1961, een unieke plek in bij de evenementen in Nederland. Eens in de twee jaar wordt topsport gecombineerd met gezelligheid en entertainment. In 10 dagen tijd passeren ongeveer 30.000 bezoekers de poorten. Families vieren hier hun vakantie en voor bedrijven is het een relatie-marketing-event pur sang. Het deelnemersveld bestaat uit het Nederlands team, Duitsland, Italië, Japan, Chinese Taipei en Cuba. Dit jaar is de start op vrijdag 13 juli en de finale zal worden gespeeld op zondag 22 juli.

Link: https://honkbalweek.nl/
Trefwoorden: topsportevenement, internationaal topsportevenement
Vacature


||| Blogs |||

14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
30/06/15
De Tour de France winnen we niet
Het lijkt wel of we niet erg goed zijn in leren en onthouden. Fouten maken we met regelmaat en hela...
05/01/15
Trends & Hypes december 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
07/12/14
Trends & Hypes november 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

11/06/19
Programma Sportstimulering en Revalidatie aan Zee gelanceerd
Met het programma Sportstimulering en Revalidatie aan Zee moet sporten op het Scheveningse strand de komende twee jaar ook mogelijk worden voor minder voor de hand liggende groepen.
14/05/19
Exclusief voor leden
Dutch Grand Prix in de kustplaats Zandvoort
Het publieke geheim werd vandaag officieel bekend gemaakt. In 2020 rijdt de autosportklasse Formule ...
05/04/19
Exclusief voor leden
Marathon Rotterdam beleeft eerste stap naar circulair evenement
De gemeente voegt meteen de daad bij het woord en zet de eerste stap om van dit grootse evenement een circulair evenement te maken. Van zooi naar mooi.
03/04/19
Exclusief voor leden
Samenwerking KWBN met retail helpt nieuwe en ervaren wandelaar
Winkelketen INTERSPORT sluit een driejarige partnership met Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN).
04/03/19
Exclusief voor leden
Droomparken op shirts Feyenoord
Feyenoord speelt de komende twee seizoenen met Droomparken op het shirt.
04/03/19
Exclusief voor leden
25% groei verkoop fietsen en e-bike wordt het nieuwe normaal
De omzet uit de verkoop van nieuwe fietsen steeg 25 procent ten opzichte van 2017 en bedroeg voor het eerst meer dan 1 miljard euro.
18/02/19
Exclusief voor leden
Fletcher neemt drie Golden Tulip hotels over in Limburg en Brabant
Fletcher Hotels opent de deuren van drie sportief georiënteerde hotels in de steden Kerkrade, Eindhoven en Weert, door de overname van drie Golden Tulip hotels.
11/02/19
SnowWorld neemt SIS Leisure Group over
SnowWorld heeft de SIS Leisure Group overgenomen. De SIS Leisure Group exploiteert indoorskihallen in Rucphen en Terneuzen alsmede een indoor Skydive in Roosendaal.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk