Geplaatst op: 21-06-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Eerste Pannenkoekenglossy gelanceerd!

Eerste Pannenkoekenglossy gelanceerd!

De Vereniging van Erkende Pannenkoekenrestaurants (VEP) heeft dinsdag 19 juni de eerste pannenkoekenglossy van Nederland uitgebracht. Het eerste exemplaar van de glossy, die uitkomt omdat de vereniging 25 jaar bestaat, werd in De Pannekoe in Ridderkerk gepresenteerd De glossy staat bol met artikelen over de geschiedenis van de pannnekoek, weetjes, verhalen en een blik op de toekomst.


Uniek aan de glossy is dat het een bloemlezing is van allerlei verhalen die in de afgelopen 25 jaar zijn verzameld. De oer-Hollandse lekkernij staat al eeuwen op het menu. Toch gaan de restaurants die van dit product hun specialiteit hebben gemaakt met de tijd mee. De diversiteit tussen de traditionele pannenkoekenrestaurants en de trendy bedrijven met een eigentijds concept is wat de branche voor iedereen toegankelijk maakt.


Volgens de voorzitter van de VEP, Toon van der Veen heeft de pannenkoekenbranche een enorme ontwikkeling door gemaakt. Door de mix van bedrijven hebben is er een breed scala aan gasten, bezoekers van jong en oud.


De pannenkoek is een heel interessant product. Het is tijdloos en je kunt er zoveel kanten mee op. Dat zie je mooi terug op de menukaarten. Voor ieders smaak is er eigenlijk wel een pannenkoek. In de glossy staan tal van leuke weetjes, onder andere of pannenkoeken eten een echte Nederlandse traditie is.


Over de VEP
Er zijn 384 pannenkoekenrestaurants in Nederland. De VEP heeft als doel om het kwalitatief hoogstaande product van haar leden nog duidelijk op de kaart te zetten. De leden van de VEP serveren uitsluitend ambachtelijke pannenkoeken, gebakken met beslag van eigen receptuur. De bedrijven zijn te herkennen aan het muurschildje van VEP.

Link: www.pannekoekenrestaurants.nl
Trefwoorden: Horeca, pannenkoekenrestaurant, glossy

||| Blogs |||

18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
11/03/19
Groots Denken!
Groots Denken!
11/03/19 · Duurzaam toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Tijdens mijn bezoek aan de ITB Berlijn borrelde een lumineus idee op...
14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...
28/01/19
Overtoerisme dankzij of ondanks DMO’s?
Het was weer lachen in het vuistje in het najaar met pijn in de portemonnee! Wie op Black Friday no...










||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/03/19
Icelandair biedt 10 vluchten per week vanaf Brussel
Icelandair biedt vanaf 17 mei tot en met 17 september 2019 10 vluchten per week vanaf Brussel naar de IJslandse hoofdstad Reykjavik.
20/03/19
Exclusief voor leden
MECC biedt zomers ijsspektakel
De komende zomer zal het wereldberoemde ijsfestival Harbin, op kleinere schaal (+ 2.000 m2), neerstrijken in MECC Maastricht.
19/03/19
Brexit kost Nederlands toerisme nu al geld
Met een harde Brexit als een steeds realistischer scenario heeft ING de waarde van de Nederlandse uitvoer naar het Verenigd Koninkrijk in kaart gebracht. Ook onze sector wordt door de Brexit geraakt en is nu al € 65 aan omzet misgelopen.
19/03/19
Markt is volop in beweging!
2018 gaat bij ons de boeken in als het jaar waarin veel te doen was op de markt van vraag en aanbod.
18/03/19
Exclusief voor leden
Rabobank: Minder uitbundige groei in horeca- en recreatiesector
De horeca- en recreatiesector maken de beste jaren ooit mee. Toch zijn er volgens Rabobank zorgen voor de toekomst.
18/03/19
Zorgen om explosieve groei horeca
Horeca Nederland maakt zich grote zorgen om de explosieve groei van het aanbod in de horeca. De brancheorganisatie roept in de aanloop naar de Provinciale Staten-verkiezingen provincies regie te pakken om wildgroei te voorkomen.
18/03/19
Exclusief voor leden
Rivierenland met Visit Heart of Holland de internationale markt op
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Rivierenland gaat met de communicatiestrategie Visit Heart of Holland de buitenlandse markt bewerken. Het RBT maakte ook de naam van de nieuwe grote dagattractie rond fruit bekend.
18/03/19
Exclusief voor leden
Nationale Week zonder Vlees pakt breed de aandacht
De actieweek verdubbelt bijna de impact ten opzichte van vorig jaar.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk