Geplaatst op: 21-06-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Eerste Pannenkoekenglossy gelanceerd!

Eerste Pannenkoekenglossy gelanceerd!

De Vereniging van Erkende Pannenkoekenrestaurants (VEP) heeft dinsdag 19 juni de eerste pannenkoekenglossy van Nederland uitgebracht. Het eerste exemplaar van de glossy, die uitkomt omdat de vereniging 25 jaar bestaat, werd in De Pannekoe in Ridderkerk gepresenteerd De glossy staat bol met artikelen over de geschiedenis van de pannnekoek, weetjes, verhalen en een blik op de toekomst.


Uniek aan de glossy is dat het een bloemlezing is van allerlei verhalen die in de afgelopen 25 jaar zijn verzameld. De oer-Hollandse lekkernij staat al eeuwen op het menu. Toch gaan de restaurants die van dit product hun specialiteit hebben gemaakt met de tijd mee. De diversiteit tussen de traditionele pannenkoekenrestaurants en de trendy bedrijven met een eigentijds concept is wat de branche voor iedereen toegankelijk maakt.


Volgens de voorzitter van de VEP, Toon van der Veen heeft de pannenkoekenbranche een enorme ontwikkeling door gemaakt. Door de mix van bedrijven hebben is er een breed scala aan gasten, bezoekers van jong en oud.


De pannenkoek is een heel interessant product. Het is tijdloos en je kunt er zoveel kanten mee op. Dat zie je mooi terug op de menukaarten. Voor ieders smaak is er eigenlijk wel een pannenkoek. In de glossy staan tal van leuke weetjes, onder andere of pannenkoeken eten een echte Nederlandse traditie is.


Over de VEP
Er zijn 384 pannenkoekenrestaurants in Nederland. De VEP heeft als doel om het kwalitatief hoogstaande product van haar leden nog duidelijk op de kaart te zetten. De leden van de VEP serveren uitsluitend ambachtelijke pannenkoeken, gebakken met beslag van eigen receptuur. De bedrijven zijn te herkennen aan het muurschildje van VEP.

Link: www.pannekoekenrestaurants.nl
Trefwoorden: Horeca, pannenkoekenrestaurant, glossy

||| Blogs |||

24/10/18
Toeristen verleiden wordt het nieuwe belijden
Amsterdam puilt uit van de toeristen. Goed voor de economie, maar minder aangenaam voor veel inwone...
04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
25/09/18
En Footzy is (W)elke Plek
Het aantal kwalificaties in bijna 40 jaar noeste arbeid dat mij is opgespeld groeit nog steeds met...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
24/07/18
Time Out
Time Out
24/07/18 · Leisure · Han Verheijden | Lees meer
Zoals ik in mijn vorige column schreef, heb ik afgelopen winter een skiongeluk gehad. Hierdoor was...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/11/18
Zelfportret Rembrandt sinds 1727 terug in Nederland
Het Fries Museum krijgt een bijzonder schilderij van Rembrandt van Rijn in bruikleen. Zelfportr...
19/11/18
Regio FoodValley krijgt 20 miljoen euro
"Foodvalley wordt de mainport op het gebied van Agrifood voor heel Nederland”, zegt René Verhulst
19/11/18
Meer campinggasten in zomer 2018
Het was afgelopen zomer drukker op de Nederlandse campings dan het jaar daarvoor. Het aantal gasten...
16/11/18
Nominaties voor innovatie award Horecava
Rookworst van damhert uit de duinen, composteerbare patatbakjes van suikerriet, medewerkers werven d...
16/11/18
Exclusief voor leden
Nieuw Vrijetijdsmerk voor alle Flevolanders
Visit Flevoland heeft een nieuw vrijetijdsmerk voor de provincie gelanceerd. Volgens deze destinati...
16/11/18
Exclusief voor leden
Eduard Pieter Oud stapt over naar Respons
De voormalig zakelijk directeur van Amsterdam Marketing wordt samen met de huidige directeur Lex Kruijver verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van Respons.
16/11/18
Exclusief voor leden
Moeten we over naar een kilometerprijs voor vervoer?
De klimaatdoelstellingen van het kabinet voor 2030 worden niet gehaald wanneer het huidige autobelastingenstelsel niet op de schop gaat.
15/11/18
Exclusief voor leden
Aanleg groen gestart van Roompot domein
De aanleg van het ruim 8 hectare grote landgoed begon op 1 oktober 2018.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk