Geplaatst op: 21-06-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Eerste Pannenkoekenglossy gelanceerd!

Eerste Pannenkoekenglossy gelanceerd!

De Vereniging van Erkende Pannenkoekenrestaurants (VEP) heeft dinsdag 19 juni de eerste pannenkoekenglossy van Nederland uitgebracht. Het eerste exemplaar van de glossy, die uitkomt omdat de vereniging 25 jaar bestaat, werd in De Pannekoe in Ridderkerk gepresenteerd De glossy staat bol met artikelen over de geschiedenis van de pannnekoek, weetjes, verhalen en een blik op de toekomst.


Uniek aan de glossy is dat het een bloemlezing is van allerlei verhalen die in de afgelopen 25 jaar zijn verzameld. De oer-Hollandse lekkernij staat al eeuwen op het menu. Toch gaan de restaurants die van dit product hun specialiteit hebben gemaakt met de tijd mee. De diversiteit tussen de traditionele pannenkoekenrestaurants en de trendy bedrijven met een eigentijds concept is wat de branche voor iedereen toegankelijk maakt.


Volgens de voorzitter van de VEP, Toon van der Veen heeft de pannenkoekenbranche een enorme ontwikkeling door gemaakt. Door de mix van bedrijven hebben is er een breed scala aan gasten, bezoekers van jong en oud.


De pannenkoek is een heel interessant product. Het is tijdloos en je kunt er zoveel kanten mee op. Dat zie je mooi terug op de menukaarten. Voor ieders smaak is er eigenlijk wel een pannenkoek. In de glossy staan tal van leuke weetjes, onder andere of pannenkoeken eten een echte Nederlandse traditie is.


Over de VEP
Er zijn 384 pannenkoekenrestaurants in Nederland. De VEP heeft als doel om het kwalitatief hoogstaande product van haar leden nog duidelijk op de kaart te zetten. De leden van de VEP serveren uitsluitend ambachtelijke pannenkoeken, gebakken met beslag van eigen receptuur. De bedrijven zijn te herkennen aan het muurschildje van VEP.

Link: www.pannekoekenrestaurants.nl
Trefwoorden: Horeca, pannenkoekenrestaurant, glossy

||| Blogs |||

14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...
28/01/19
Overtoerisme dankzij of ondanks DMO’s?
Het was weer lachen in het vuistje in het najaar met pijn in de portemonnee! Wie op Black Friday no...
24/01/19
Is het vijf voor twaalf voor de Vakantiebeurs?
Volgend jaar viert de Vakantiebeurs zijn 50-jarig bestaan. Dat dit concept een 100-jarig jubileum niet gaat halen, mag duidelijk zijn.
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...








||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/02/19
Consumentenvertrouwen negatief
Het consumentenvertrouwen is voor het eerst sinds februari 2015 negatief.
20/02/19
Exclusief voor leden
Dunkin’ Donuts ook in Nederland verder onder naam Dunkin’
De koffie- en donutgigant verandert haar naam naar Dunkin’. Visueel verandert weinig, het vertrouwde ronde lettertype blijft.
20/02/19
Negen Munckhof touringcarchauffeurs ontvangen IRU diploma
Negen touringcarchauffeurs van Munckhof hebben de IRU onderscheiding in ontvangst genomen.
20/02/19
WO I-herdenking trekt 3 miljoen bezoekers naar Westhoek
Voor de herdenking van Wereldoorlog I noteerde het kenniscentrum van Westtoer 2,8 miljoen WO I-herdenkingsbezoekers. Waar kwamen ze vandaan en hoe gaat Toerisme Vlaanderen nu verder met dit thema?
19/02/19
Nieuwe accommodaties op Camping Bakkum
Vanaf april 2019 staan er twee nieuwe type accommodaties op Camping Bakkum; Duinroos en Duinzicht. E...
19/02/19
Wolven vestigen zich op de Veluwe
Op de Noord-Veluwe zijn nu ook DNA-sporen gevonden van een mannetjeswolf.
19/02/19
Infocentrum WO2 Nijmegen op 23 februari open
Op 23 februari 2019 opent het Infocentrum WO2 Nijmegen vanaf 13.30 uur de deuren voor het grote publiek.
19/02/19
Exclusief voor leden
Merknaam Carlson Wagonlit Travel vereenvoudigd naar CWT
In het vakgebied werd al vaak de naam CWT gebruikt maar nu is het ook officieel de merknaam.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk