Geplaatst op: 14-06-2018
Auteur: Marc Gerlings

Hotel en bungalowpark populaire locaties vakantiewerk voor jongeren

Hotel en bungalowpark populaire locaties vakantiewerk voor jongeren

Veel jongeren hebben komende zomer vakantiewerk. De recreatiesector valt in de top 3 van aantrekkelijke werkplek.

Deze zomer staan ze zich weer uit te sloven, terwijl de rest van Nederland even time-out heeft; de jongeren die vakantiewerk doen. Maar wat is eigenlijk de grootste motivatie om juist in de vakantie te gaan werken? Het geld natuurlijk, zo blijkt uit onderzoek van recruitmentspecialist YoungCapital onder 500 Nederlandse jongeren tussen de 16 en 25 jaar. Met het zuurverdiende salaris spaart 54% voor leuke dingen, zoals een vakantie, 45% voor andere belangrijke dingen, zoals een auto, en 30% voor de studie.

Fun and games
Slechts 29% van de jongeren heeft een zomerbaantje voor de ervaring. En 11% doet het puur om nieuwe vrienden te maken. Logisch, want het leukste aan de zomerbaan zijn volgens de jongeren naast een goed salaris (61%) de leuke collega’s (48%). Natuurlijk is het deze zomer niet alleen maar fun and games. Het blijft natuurlijk gewoon ruk dat je moet werken als iedereen op het strand ligt. En de hoge werkdruk is ook een minpunt volgens de jongeren. Maar, je hoort ze verder niet klagen.

Top 3 vakantiewerk
Alle pro’s en con’s bij elkaar opgeteld, zijn de jongeren tot een vakantiebaan-top 3 gekomen. Met op de eerste plek (35%) werken in een restaurant, café of snackbar. Op de tweede plaats (20%) staat werken in een winkel of supermarkt en op de derde plek (14%) bij een zwembad, hotel of bungalowpark.

Trefwoorden: zomer, vakantie, werk, baan

||| Blogs |||

04/06/18
Het gaat weer goed met het toerisme!
Het vertrouwen komt weer terug. Bezoekers- en verkoopcijfers stijgen. Het consumentenvertrouwen ...
28/05/18
Naar een Excellerende Gastvrijheidssector
CELTH is het Centre of Expertise voor de gastvrijheidssector, met als doel het aanjagen van same...
17/05/18
Leisurestress?
Leisurestress?
17/05/18 · Vakanties · Han Verheijden | Lees meer
De seniorenmarkt is een segment waarvoor al lange tijd veel belangstelling bestaat, zowel bij o...
10/04/18
Beleving met een local
Beleving met een local
10/04/18 · Toerisme · Verblijfsrecreatie · Karin Veldhuizen | Lees meer
Vorige week, tijdens het Leisure & trendcongres woonde ik o.a. de workshop bij van Vincent Nijs...
21/02/18
Omdenken
Omdenken
21/02/18 · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Vastdenken. We hebben er allemaal last van. Vastgeroest in gewoonte, handeling en aanpak. Het wordt...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

25/06/18
Groei passagiers op Nederlandse luchthavens zet door
In het eerste kwartaal van 2018 reisden bijna 16,8 miljoen passagiers per vliegtuig van en naar Nede...
25/06/18
Exclusief voor leden
10 miljoen euro voor verbetering luchtkwaliteit steden
Met nieuwe maatregelen waarin 10 miljoen euro wordt geïnvesteerd voldoet volgens huidige prognoses...
25/06/18
Exclusief voor leden
Thalys groeit sterk in Nederland
In de discussie over klimaat en de luchtvaart speelt de internationale trein als groen alternatief ...
25/06/18
Attractiepark Toverland onthult details nieuwe waterattractie
Toverland opent over twee weken het nieuwe entreegebied Port Laguna en het nieuwe themagebied Avalo...
22/06/18
Zeven redenen waarom ouders kinderen naar zomerkampen sturen
Zomerkampen hebben op de ontwikkeling van kinderen een veel breder effect dan alleen een week...
22/06/18
Acht organisaties samen in actie tegen oververhitting hardlopers
Met steeds meer warme dagen wordt oververhitting van amateursporters een steeds groter probleem. Da...
21/06/18
Eerste Pannenkoekenglossy gelanceerd!
De Vereniging van Erkende Pannenkoekenrestaurants (VEP) heeft dinsdag 19 juni de eerste pannenkoeken...
21/06/18
<p>Uitstoot per euro toegevoegde waarde zal snel moeten dalen</p>
Chemie boekt grootste klimaatvooruitgang, luchtvaart blijft het meest achterDe uitstoot van broeikas...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk