Geplaatst op: 13-06-2018
Auteur: Marc Gerlings

Jeugd maakt kennis met watersport bij Roermond

Jeugd maakt kennis met watersport bij Roermond

Van maandag 11 juni tot en met woensdag 13 juni kunnen kinderen via het evenement Optimist on Tour gratis kennismaken met verschillende watersporten zoals zeilen, kanovaren, suppen en windsurfen. Optimist on Tour ligt dan aangemeerd op Palm Beach in Roermond.


Onder begeleiding van ervaren en enthousiaste instructeurs leren de kinderen zeilen in een Optimist (eenpersoons jeugdzeilboot), windsurfen, kanovaren en suppen (peddelen op een surfplank). In samenwerking met gemeenten en scholen trekt Optimist on Tour door het hele land.


Basisschoolkinderen uit groep 6, 7 en 8 kunnen onder schooltijd meedoen aan Optimist on Tour. Een aantal klassen krijgt van tevoren al een ‘spreekbeurt’ op school, waarbij een instructeur de kinderen voorbereidt op hun eerste kennismaking met watersport. Na schooltijd kunnen kinderen zich, samen met hun vriendjes en vriendinnetjes, inschrijven om mee te doen met Optimist on Tour. Hierbij krijgen ze een theorieles op de kant en zitten ze vervolgens zelf achter het roer van een Optimist of gaan bijvoorbeeld kanovaren. Maar liefst 300 kinderen hebben al meegedaan aan Optimist on Tour in Roermond. Ook op woensdagmiddag 13 juni kunnen kinderen nog langskomen voor een eerste kennismaking met de watersport.


Optimist on Tour is een initiatief van het Watersportverbond. Ilse Köpping, hoofdinstructeur van Optimist on Tour: "Via Optimist on Tour wil het Watersportverbond kinderen op een laagdrempelige manier laten ervaren hoe leuk de watersport is. Na hun eerste meters op het water zien we kinderen altijd blij uit hun boot stappen. Na deelname aan Optimist on Tour is de vervolgstap naar een aangesloten vereniging of zeilschool klein: ze kunnen hier gratis een proefles volgen. Zo maken we een nieuwe generatie enthousiast voor de watersport!”

Link: www.optimistontour.nl.
Trefwoorden: water, waterrecreatie, watersport, recreatie, kano, zeilen

||| Blogs |||

18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
11/03/19
Groots Denken!
Groots Denken!
11/03/19 · Duurzaam toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Tijdens mijn bezoek aan de ITB Berlijn borrelde een lumineus idee op...
14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...
28/01/19
Overtoerisme dankzij of ondanks DMO’s?
Het was weer lachen in het vuistje in het najaar met pijn in de portemonnee! Wie op Black Friday no...










||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/03/19
Icelandair biedt 10 vluchten per week vanaf Brussel
Icelandair biedt vanaf 17 mei tot en met 17 september 2019 10 vluchten per week vanaf Brussel naar de IJslandse hoofdstad Reykjavik.
20/03/19
Exclusief voor leden
MECC biedt zomers ijsspektakel
De komende zomer zal het wereldberoemde ijsfestival Harbin, op kleinere schaal (+ 2.000 m2), neerstrijken in MECC Maastricht.
19/03/19
Brexit kost Nederlands toerisme nu al geld
Met een harde Brexit als een steeds realistischer scenario heeft ING de waarde van de Nederlandse uitvoer naar het Verenigd Koninkrijk in kaart gebracht. Ook onze sector wordt door de Brexit geraakt en is nu al € 65 aan omzet misgelopen.
19/03/19
Markt is volop in beweging!
2018 gaat bij ons de boeken in als het jaar waarin veel te doen was op de markt van vraag en aanbod.
18/03/19
Exclusief voor leden
Rabobank: Minder uitbundige groei in horeca- en recreatiesector
De horeca- en recreatiesector maken de beste jaren ooit mee. Toch zijn er volgens Rabobank zorgen voor de toekomst.
18/03/19
Zorgen om explosieve groei horeca
Horeca Nederland maakt zich grote zorgen om de explosieve groei van het aanbod in de horeca. De brancheorganisatie roept in de aanloop naar de Provinciale Staten-verkiezingen provincies regie te pakken om wildgroei te voorkomen.
18/03/19
Exclusief voor leden
Rivierenland met Visit Heart of Holland de internationale markt op
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Rivierenland gaat met de communicatiestrategie Visit Heart of Holland de buitenlandse markt bewerken. Het RBT maakte ook de naam van de nieuwe grote dagattractie rond fruit bekend.
18/03/19
Exclusief voor leden
Nationale Week zonder Vlees pakt breed de aandacht
De actieweek verdubbelt bijna de impact ten opzichte van vorig jaar.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk