Geplaatst op: 12-06-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Eurostar-reis Londen-Amsterdam 5 keer minder CO2

Nieuwe Eurostar-campagne promoot voordelen van treinreizen bij vliegtuigreizigers in de luchthavens

Eurostar-reis Londen-Amsterdam 5 keer minder CO2

Eurostar, de hogesnelheidstrein die het Europese vasteland met het Verenigd Koninkrijk verbindt, lanceert een nieuwe tongue-in-cheek reclamecampagne om de voordelen van Eurostar-reizen te promoten bij Nederlandse reizigers in de luchthavens van Schiphol en Rotterdam.


 De digital out of home creaties benadrukken de voordelen van reizen per trein in plaats van het vliegtuig: een royale hoeveelheid toegestane bagage, een comfortabele reis van stadscentrum naar stadscentrum en een lagere C02-voetafdruk – Een Eurostar-reis van Londen naar Amsterdam stoot namelijk vijf keer minder CO2 per reiziger uit dan een vlucht.


 "Travel smart. Travel Eurostar” bestaat verder uit een reeks videospotjes waarin een piloot of stewardessen te zien zijn die na hun shift de trein naar Londen nemen. Die spots zijn te zien op tv en social media.


De nieuwe campagne van Eurostar bouwt voort op de succesvolle lancering van de nieuwe verbinding tussen Londen en Nederland in april. Door de voordelen van hogesnelheidstreinen te laten zien wordt verwacht dat nog meer Nederlandse reizigers de overstap van vliegtuig naar trein zullen maken.


De campagne werd gemaakt door BBDO Amsterdam en is te zien in de vertrekhallen van Amsterdam Airport Schiphol en Rotterdam The Hague Airport, op televisie, digitaal OOH, online-banners en social media tussen 11 juni en 3 augustus.


 https://youtu.be/M5diWlPHJaY

https://youtu.be/30eblYq57vQ

https://youtu.be/f3cyhRTLlZ4

 


Link: https://www.eurostar.com/nl
Trefwoorden: Milieu, hogesnelheidstrein, campagne

||| Blogs |||

25/11/21
Verduurzaming Toerisme in Nederland moet sneller
Jos Vranken en Martin Cnossen nodigen de sector uit om een duurzame versnelling in te zetten.
08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.
14/10/21
Varkens in nood op Lisboa Airport
Claustrofobie. Je vraag er niet om. Dat heb je, of niet. En fijn is het geenszins. Hele kleine liften? Ik neem de trap wel. Al is die 10 verdiepingen hoog. Grote mensenmassa’s? Ik vermijd ze liever. - Marcel Baltus komt terecht in terminal 2 van Lisbon Airport en krijgt veel waardering voor Schiphol.
20/09/21
New opportunities arise
New opportunities arise
20/09/21 · · Roland Kleve | Lees meer
This edition, with many in-depth articles, highlights the past corona period (what hit us?) but also looks ahead and focuses on new opportunities for our ‘new normal’. Here is an assembly of passioned articles written by our lecturers, students and industry partners.
16/07/21
Van duurzaam herstel naar  een duurzame sector
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) meldt (21 mei jl.) “wereldwijd 14 procent minder coronabesmettingen dan vorige week”. Het herstel van de gastvrijheidssector lijkt daarmee met de toenemende vaccinatiegraad ingezet. Maar of er ook daadwerkelijk sprake is van een duurzaam herstel, dat is maar de vraag ...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

08/12/21
Nivon nieuwe eigenaar van Camping de Gronselenput in Wijlre
Al sinds 1936 is het stuk grond aan de voet van de Keutenberg in eigendom van de huidige Stichting P...
08/12/21
MarketingOost wil vrijetijdseconomie in coalitieakkoorden
Marketing Oost heeft een Visiedocument geschreven met als doel dat de vrijetijdseconomie een vaste plek krijgt in de coalitieakkoorden van alle Overijsselse gemeenten. Wat stelt deze Overijsselse DMO voor?
08/12/21
Toeristisch imago Groningen sterk verbeterd
Hoe heeft het toeristisch imago van Groningen zich de afgelopen jaren ontwikkeld? De provincie liet het uitzoeken met verrassende resultaten.
08/12/21
De nieuwe LF Waterlinieroute is genomineerd voor Fietsroute van het Jaar 2022!
De nieuwste LF-icoonroute, de LF Waterlinieroute, is genomineerd voor Fietsroute van het Jaar. De ro...
07/12/21
Enkele reistrends voor 2022
Met nog een kleine maand te gaan, klopt het jaar 2022 aan de deur. We zijn veel bezig met trends en ontwikkelingen. Een paar opvallende en ook vreemde trends zetten we alvast bij elkaar.
07/12/21
Winterverlichting ontstoken in Den Haag
Corona schopt de winterprogrammering van de Hofstad in de war maar de kerstman en Saskia Bruines ontstaken maandagavond 6 december wel de winterverlichting. “Je beleeft nog steeds een Royal Winter, ook nu het winterprogramma in aangepaste vorm plaatsvindt”, vertelt wethouder Saskia Bruines.
07/12/21
Drie merken in koffie- en chocolade gaan samen
Koffie- en chocoladeformules zijn als paddenstoelen in het straatbeeld van de steden omhoog geschoten. Nu gaan 3 merken samen verder. Franchisegevers van de koffie- en lunchformules Doppio Espresso (25 vestigingen), Chocolate Company (19 vestigingen) en Barista Café (23 vestigingen) gaan samen verder onder de naam Caféco.
07/12/21
Particuliere toeristische verhuur verschuift van stad naar regio
Het toeristisch verhuren van woningen was lange tijd vooral een stedelijk fenomeen, maar hier is de laatste jaren verandering in gekomen.