Geplaatst op: 12-06-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Eurostar-reis Londen-Amsterdam 5 keer minder CO2

Nieuwe Eurostar-campagne promoot voordelen van treinreizen bij vliegtuigreizigers in de luchthavens

Eurostar-reis Londen-Amsterdam 5 keer minder CO2

Eurostar, de hogesnelheidstrein die het Europese vasteland met het Verenigd Koninkrijk verbindt, lanceert een nieuwe tongue-in-cheek reclamecampagne om de voordelen van Eurostar-reizen te promoten bij Nederlandse reizigers in de luchthavens van Schiphol en Rotterdam.


 De digital out of home creaties benadrukken de voordelen van reizen per trein in plaats van het vliegtuig: een royale hoeveelheid toegestane bagage, een comfortabele reis van stadscentrum naar stadscentrum en een lagere C02-voetafdruk – Een Eurostar-reis van Londen naar Amsterdam stoot namelijk vijf keer minder CO2 per reiziger uit dan een vlucht.


 "Travel smart. Travel Eurostar” bestaat verder uit een reeks videospotjes waarin een piloot of stewardessen te zien zijn die na hun shift de trein naar Londen nemen. Die spots zijn te zien op tv en social media.


De nieuwe campagne van Eurostar bouwt voort op de succesvolle lancering van de nieuwe verbinding tussen Londen en Nederland in april. Door de voordelen van hogesnelheidstreinen te laten zien wordt verwacht dat nog meer Nederlandse reizigers de overstap van vliegtuig naar trein zullen maken.


De campagne werd gemaakt door BBDO Amsterdam en is te zien in de vertrekhallen van Amsterdam Airport Schiphol en Rotterdam The Hague Airport, op televisie, digitaal OOH, online-banners en social media tussen 11 juni en 3 augustus.


 https://youtu.be/M5diWlPHJaY

https://youtu.be/30eblYq57vQ

https://youtu.be/f3cyhRTLlZ4

 


Link: https://www.eurostar.com/nl
Trefwoorden: Milieu, hogesnelheidstrein, campagne

||| Blogs |||

06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
24/07/18
Time Out
Time Out
24/07/18 · Leisure · Han Verheijden | Lees meer
Zoals ik in mijn vorige column schreef, heb ik afgelopen winter een skiongeluk gehad. Hierdoor was...
10/07/18
Oh jee; ik moet (sorry mag) Lekkeâh weg in èguhn land
Ik deed even een rondje beroepsdeformatie op mijn sportschool. Spanje, Turkije, Amerika, Noorwegen,...
10/07/18
Gastvrijheidssector: katalysator voor ontwikkeling
"Kamer denkt over glas wijn bij de kapper”, zo luidde de kop bij het NOS deze week. Een slijt...
04/06/18
Het gaat weer goed met het toerisme!
Het vertrouwen komt weer terug. Bezoekers- en verkoopcijfers stijgen. Het consumentenvertrouwen ...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/09/18
Mona Keijzer (EZ) opent vakbeurs EAS 2018
Dinsdag 25 september opent staatssecretaris Mona Keijzer de grootste beurs in Europa voor attractieparken en andere attracties, de EAS.
24/09/18
Twee Vrijbuiter winkels weer open
Afgelopen zaterdag gingen twee winkels van het eerder failliet verklaarde Vrijbuiter weer open.
24/09/18
Augmented reality app Brabant Remebers
Op zaterdag 22 september lanceerde de makers van het project Brabant Remembers in De Bevrijdende Vle...
21/09/18
Restaurants doven 27 oktober hun lichten tijdens de Nacht van de Nacht
Lichten uit en kaarsen aan tijdens de Nacht van de Nacht, dat is de oproep die de Natuur- en Milieuf...
21/09/18
Stoomlocomotief Arend officieel in canon Nederland
Het Spoorwegmuseum is blij want stoomlocomotief De Arend valt nu ook officieel in de canon van Nederland.
21/09/18
Gemeente zet licht op groen voor uitbreidingsplannen Efteling
De gemeenteraad van de gemeente Loon op Zand heeft gisterenavond ingestemd met de uitbreidingsplann...
21/09/18
TUI eerste plaats in e-commerce
TUI Nederland is trotse aanvoerder van de Travel top 25 van Twinkle e-commerce top 100.
21/09/18
BTW verhoging openbaar vervoer heeft invloed
Stijgt het lage btw-tarief van 6 naar 9 procent, dan neemt daardoor naar verwachting het aantal ger...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk